Eκπληξη μεγατόνων από την Πολεμική μας Αεροπορία καθώς έδωσε στη δημοσιότητα το τηλεοπτικό σποτάκι για την γιορτή
του Προστάτη της Αρχαγγέλου Μιχαήλ. Στο 22ο δευτερόλεπτο εμφανίζεται το μη επανδρωμένο μαχητικό «Neuron» με χαρακτηριστικά στελθ! Τι σημαίνει αυτό; Πως μετά την συμφωνία
που κλείνει για τα Mirage έρχεται και άλλη συμφωνία με τη Γαλλία για επιτάχυνση παράδοσης. Μην ξεχνάμε πλέον πως σε αυτό το πρόγραμμα ανάπτυξης συμμετέχουμε κανονικά. Η ΕΑΒ είναι συμπαραγωγός. Γι αυτό ο Α/ΓΕΑ στις πρόσφατες δηλώσεις του είχε φανεί τόσο…ευδιάθετος; Ηταν αυτός ο κρυμμένος άσσος στο μανίκι της ΠΑ; Πιθανότατα ΝΑΙ.
Υπενθυμίζεται ότι η ελληνική Πολεμική Αεροπορία είχε συμπεριλάβει τότε στο Δεκαπενταετές Εξοπλιστικό Πρόγραμμα (ΔΕΣΕΣ) την απόκτηση 150 UCAV μέχρι το 2025. Τότε, πόσο μάλλον τώρα, εμφανίστηκε ως μοναδική εναλλακτική λύση απέναντι στο F-35 με κόστος 17 εκατ. ευρώ ανά μονάδα. Στην βασική του έκδοση μπορεί να μεταφέρει 4 βόμβες JDAM και είναι πρακτικά μη εντοπίσιμο από αισθητήρες.
Δηλαδή η Τουρκία θα αντιμετωπίσει το ίδιο ακριβώς πρόβλημα με εμάς σε περίπτωση σύρραξης. Ούτε αυτή διαθέτει ακόμη αεράμυνα που να εντοπίζει stealth UCAV.
Μέχρι το 2020 το αόρατο αεροσκάφος «ρομπότ» θα μπορεί προσβάλει στόχους επιφανείας απόλυτα αόρατο από τα ραντάρ και λόγω του μικρού μεγέθους, με τέσσερις εσωτερικά μεταφερόμενες βόμβες JDAM των 1.000 lb σε αποστάσεις από 800-1000 χλμ.
Το UCAS nEUROn αναπτύχθηκε με εθνική χρηματοδότηση των χωρών Γαλλίας, Σουηδίας, Ισπανίας, Ελβετίας, Ιταλίας και της Ελλάδας.
Με τη γαλλική εταιρεία Dassault Aviation ως επικεφαλής, το Πρόγραμμα βασίσθηκε στην αξιοποίηση της τεχνογνωσίας και εμπειρίας των εταιρειών Alenia Aermacchi (Ιταλία), ΕΑΒ (Ελλάδα), EADS-CASA (Ισπανία), Saab (Σουηδία), και RUAG (Ελβετία).
Πριν λίγο καιρό η Γαλλία προχώρησε σε επίδειξη του UCAV nEUROn παρουσίας της Υπουργού Άμυνας της χώρας στις εγκαταστάσεις της Dassault στη Γαλλία ενώ προηγουμένως έστειλε μήνυμα ισχύος με πτήση σε σχηματισμό nEuron, Rafale & Falcon 7X!
Το πρωτότυπο UCAV nEUROn, στο πρόγραμμα του οποίου συμμετέχει η ΕΑΒ, έκανε την παρθενική του πτήση την 1η Δεκεμβρίου 2012.
Οι δοκιμές του UCAV συνεχίσθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2017, οπότε υπήρξαν δοκιμασίες μέτρησης του ηλεκτρομαγνητικού ίχνους.
Με την πραγματοποίηση, την 6η Ιουλίου, της πρώτης πτήσης σε ναυτικό περιβάλλον σε συνεργασία με το αεροπλανοφόρο Charles de Gaulle το Neuron ολοκλήρωσε τη σειρά πτητικών δοκιμών σε ναυτικό περιβάλλον
Με μήκος 10 μέτρων, εκπέτασμα 12.5 μέτρα, καθαρό βάρος 5 τόνων, και χρησιμοποιώντας έναν αεροκινητήρα Rolls-Royce Turbomeca «Adour», το UCAV-nEUROn στην παρούσα φάση περνά από μία σειρά πτητικών δοκιμών στο Istres της Γαλλίας, μετά το πέρας των οποίων θα μεταφερθεί στο Vidsel της Σουηδίας για μία νέα σειρά λειτουργικών και πτητικών δοκιμών.
Τέλος θα ακολουθήσουν επιπλέον έλεγχοι και πτητικές δοκιμές στην περιοχή του Perdadesfogu (Ιταλία) όπου θα επιδειχθούν και οι ικανότητες του αεροσκάφους στην άφεση όπλων με βάση συγκεκριμένες επιχειρησιακές απαιτήσεις συμπεριλαμβανομένης και της επίδειξης των χαρακτηριστικών Stealth.
Η ΕΑΒ σχεδίασε και κατασκεύασε – με νέες τεχνολογίες – το 10% του αεροσκάφους και συγκεκριμένα:
-το Σύστημα Εξαγωγής Καυσαερίων (Exhaust Assembly) που αποτελεί κρίσιμο σημείο εντοπισμού του ίχνους του αεροσκάφους (stealth)
– το οπίσθιο μέρους της ατράκτου (Aft Fuselage) καθώς και
– τον πίνακα ελέγχου των ηλεκτρονικών συστημάτων του αεροσκάφους πριν από την πτήση (VMS Avionics Test Rig),
Μελλοντικά η ΕΑΒ θα ασχοληθεί με την ολοκλήρωση των όπλων
Το αεροσκάφος μπορεί να επιχειρεί στις πιο δύσκολες αποστολές -όπως καταστολή αεράμυνας, με ρίψη βλημάτων – χωρίς να υπάρχει κίνδυνος απώλειας χειριστή.
του Προστάτη της Αρχαγγέλου Μιχαήλ. Στο 22ο δευτερόλεπτο εμφανίζεται το μη επανδρωμένο μαχητικό «Neuron» με χαρακτηριστικά στελθ! Τι σημαίνει αυτό; Πως μετά την συμφωνία
που κλείνει για τα Mirage έρχεται και άλλη συμφωνία με τη Γαλλία για επιτάχυνση παράδοσης. Μην ξεχνάμε πλέον πως σε αυτό το πρόγραμμα ανάπτυξης συμμετέχουμε κανονικά. Η ΕΑΒ είναι συμπαραγωγός. Γι αυτό ο Α/ΓΕΑ στις πρόσφατες δηλώσεις του είχε φανεί τόσο…ευδιάθετος; Ηταν αυτός ο κρυμμένος άσσος στο μανίκι της ΠΑ; Πιθανότατα ΝΑΙ.
Υπενθυμίζεται ότι η ελληνική Πολεμική Αεροπορία είχε συμπεριλάβει τότε στο Δεκαπενταετές Εξοπλιστικό Πρόγραμμα (ΔΕΣΕΣ) την απόκτηση 150 UCAV μέχρι το 2025. Τότε, πόσο μάλλον τώρα, εμφανίστηκε ως μοναδική εναλλακτική λύση απέναντι στο F-35 με κόστος 17 εκατ. ευρώ ανά μονάδα. Στην βασική του έκδοση μπορεί να μεταφέρει 4 βόμβες JDAM και είναι πρακτικά μη εντοπίσιμο από αισθητήρες.
Δηλαδή η Τουρκία θα αντιμετωπίσει το ίδιο ακριβώς πρόβλημα με εμάς σε περίπτωση σύρραξης. Ούτε αυτή διαθέτει ακόμη αεράμυνα που να εντοπίζει stealth UCAV.
Μέχρι το 2020 το αόρατο αεροσκάφος «ρομπότ» θα μπορεί προσβάλει στόχους επιφανείας απόλυτα αόρατο από τα ραντάρ και λόγω του μικρού μεγέθους, με τέσσερις εσωτερικά μεταφερόμενες βόμβες JDAM των 1.000 lb σε αποστάσεις από 800-1000 χλμ.
Το UCAS nEUROn αναπτύχθηκε με εθνική χρηματοδότηση των χωρών Γαλλίας, Σουηδίας, Ισπανίας, Ελβετίας, Ιταλίας και της Ελλάδας.
Με τη γαλλική εταιρεία Dassault Aviation ως επικεφαλής, το Πρόγραμμα βασίσθηκε στην αξιοποίηση της τεχνογνωσίας και εμπειρίας των εταιρειών Alenia Aermacchi (Ιταλία), ΕΑΒ (Ελλάδα), EADS-CASA (Ισπανία), Saab (Σουηδία), και RUAG (Ελβετία).
Πριν λίγο καιρό η Γαλλία προχώρησε σε επίδειξη του UCAV nEUROn παρουσίας της Υπουργού Άμυνας της χώρας στις εγκαταστάσεις της Dassault στη Γαλλία ενώ προηγουμένως έστειλε μήνυμα ισχύος με πτήση σε σχηματισμό nEuron, Rafale & Falcon 7X!
Το πρωτότυπο UCAV nEUROn, στο πρόγραμμα του οποίου συμμετέχει η ΕΑΒ, έκανε την παρθενική του πτήση την 1η Δεκεμβρίου 2012.
Οι δοκιμές του UCAV συνεχίσθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2017, οπότε υπήρξαν δοκιμασίες μέτρησης του ηλεκτρομαγνητικού ίχνους.
Με την πραγματοποίηση, την 6η Ιουλίου, της πρώτης πτήσης σε ναυτικό περιβάλλον σε συνεργασία με το αεροπλανοφόρο Charles de Gaulle το Neuron ολοκλήρωσε τη σειρά πτητικών δοκιμών σε ναυτικό περιβάλλον
Με μήκος 10 μέτρων, εκπέτασμα 12.5 μέτρα, καθαρό βάρος 5 τόνων, και χρησιμοποιώντας έναν αεροκινητήρα Rolls-Royce Turbomeca «Adour», το UCAV-nEUROn στην παρούσα φάση περνά από μία σειρά πτητικών δοκιμών στο Istres της Γαλλίας, μετά το πέρας των οποίων θα μεταφερθεί στο Vidsel της Σουηδίας για μία νέα σειρά λειτουργικών και πτητικών δοκιμών.
Τέλος θα ακολουθήσουν επιπλέον έλεγχοι και πτητικές δοκιμές στην περιοχή του Perdadesfogu (Ιταλία) όπου θα επιδειχθούν και οι ικανότητες του αεροσκάφους στην άφεση όπλων με βάση συγκεκριμένες επιχειρησιακές απαιτήσεις συμπεριλαμβανομένης και της επίδειξης των χαρακτηριστικών Stealth.
Η ΕΑΒ σχεδίασε και κατασκεύασε – με νέες τεχνολογίες – το 10% του αεροσκάφους και συγκεκριμένα:
-το Σύστημα Εξαγωγής Καυσαερίων (Exhaust Assembly) που αποτελεί κρίσιμο σημείο εντοπισμού του ίχνους του αεροσκάφους (stealth)
– το οπίσθιο μέρους της ατράκτου (Aft Fuselage) καθώς και
– τον πίνακα ελέγχου των ηλεκτρονικών συστημάτων του αεροσκάφους πριν από την πτήση (VMS Avionics Test Rig),
Μελλοντικά η ΕΑΒ θα ασχοληθεί με την ολοκλήρωση των όπλων
Το αεροσκάφος μπορεί να επιχειρεί στις πιο δύσκολες αποστολές -όπως καταστολή αεράμυνας, με ρίψη βλημάτων – χωρίς να υπάρχει κίνδυνος απώλειας χειριστή.
taxalia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου