Κυριακή 25 Δεκεμβρίου 2016

Είναι δυνατόν να λέει αυτός τόσο μεγάλες… προσβολές σε όλους;



Δυστυχώς, ο υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης του Αλέξη Τσίπρα, παρά τις ακαδημαϊκές του περγαμηνές, είτε δεν αντιλαμβάνεται, είτε βάλθηκε να μας τρελάνει όλους. Διαφορετικά δεν θα ήταν δυνατόν να λέει όσα υποστηρίζει σε άρθρο του που δημοσίευσε η εφημερίδα «Καθημερινή», όπου προσπαθεί να μας εξηγήσει γιατί… θα συνεχίσει να μας ξεσκίζει όλους, χωρίς εξαιρέσεις, στη φορολογία, λέγοντας ξεδιάντροπα, ότι αυτό είναι το σωστό.
Ποιος νοιάζεται σε αυτή την εποχή και τις συνθήκες που ζούμε για τις ακαδημαϊκές ανησυχίες του κ. Παπαδημητρίου, ο οποίος προσπαθεί να μας πείσει ότι η μείωση της φορολογίας δεν φέρνει απότομα επενδύσεις; Του είπε κανείς ποτέ το αντίθετο, ή φωνάζουμε κι εμείς και πόσοι άλλοι, ότι η βαρύτατη φορολογία είναι απλά το «κερασάκι στην τούρτα» του παρανοϊκού συστήματος που υφίσταται στην Ελλάδα;
Ενός συστήματος το οποίο κανένας πολιτικός ρεμπεσκές, από αριστερά έως δεξιά, δεν τολμά να το αγγίξει, πολύ απλά διότι όπως είναι στημένο το «μαγαζάκι», οι δημόσιοι υπάλληλοι και οι συνταξιούχοι βγάζουν κυβέρνηση; Τουλάχιστον μέχρι την ώρα που θα διαπιστώσουν ότι δεν πρόκειται να παίρνεις στο διηνεκές μισθούς και συντάξεις οι οποίοι δεν συμβαδίζουν με την ανάπτυξη της οικονομίας, σε συνθήκες αδυναμίας δανεισμού από οπουδήποτε…
Ο «σοφός» κ. Παπαδημητρίου λοιπόν, μας λέει ότι «από το 2009, σε όποια χώρα της ΕΕ εφαρμόστηκε η μείωση των φορολογικών συντελεστών των επιχειρήσεων δεν απέφερε επενδύσεις» και τονίζει ότι διαφανείς διαδικασίες διαγωνισμών, ισχυρό πλαίσιο λειτουργίας του κράτους και παροχή τραπεζικής χρηματοδότησης με οικονομικά κριτήρια είναι «οι τρεις βασικές προϋποθέσεις που πρέπει να επιτύχει η Ελλάδα προκειμένου να προσελκύσει υγιείς επιχειρηματικές επενδύσεις». Βρε καλώς τον! Εσένα περιμέναμε…

Δυστυχώς όμως, ο Παπαδημητρίου λέει στο τέλος απίστευτες κουταμάρες και παρότι είμαστε συνήθως προσεκτικοί στους χαρακτηρισμούς απέναντι σε ανθρώπους με ακαδημαϊκές περγαμηνές, εδώ δεν θα μπορούσαμε να του χαριστούμε… χριστουγεννιάτικα:
Για την Ελλάδα, η οποία προσφέρει πληθώρα ευκαιριών κέρδους από συγκεκριμένες τοποθεσίες (λόγω υποδομών, τουρισμού, ενέργειας και μεταφορών) και υφίσταται μεγάλες δημοσιονομικές πιέσεις, λέει ο Παπαδημητρίου, δεν χρειάζεται η οικονομία παρόμοια πολιτική (μείωσης των φορολογικών συντελεστών των επιχειρήσεων). Κάνει δε λόγο για «ανταγωνιστική κούρσα προς τα κάτω των ευρωπαϊκών οικονομιών που μόνους ωφελημένους έχει τις μεγάλες πολυεθνικές επιχειρήσεις».
Άνθρωπέ μου, έχεις καταλάβει ότι εδώ μιλάμε με όρους ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων που δεν αντέχουν πλέον τις τρομακτικές επιβαρύνσεις (σχεδόν 60%, χωρίς την προκαταβολή φόρου, χρήματα που δίνεις μάλιστα με μηδενική ανταποδοτικότητα… πρώτα φτιάχνεις το σύστημα κύριε μεγαλόσχημε καθηγητά και μετά επιχειρηματολογείς υπέρ της μεγαλύτερης φορολογίας, όπου κι εκεί βέβαια υπάρχει όριο); Είναι δυνατόν να κλείνουν κατά χιλιάδες και εσύ να μας μιλάς για… πολυεθνικές ευνοημένες, τη στιγμή που όλοι βρίσκονται αναίσθητοι στο πάτωμα; Είσαι στα καλά σου ή κατέβηκες από κανέναν άλλο πλανήτη; Άσε την πολύ θεωρία και κατέβα στο «πεζοδρόμιο» μπας και ξυπνήσεις…



http://www.defence-point.gr/

Μήπως ο Πούτιν έβαλε στο τσεπάκι του τον υπερφίαλο Ερντογάν;




Σε σημαντικές επισημάνσεις σχετικά με τις εξελίξεις στις σχέσεις της Ρωσίας με την Τουρκία, αλλά και το συριακό πρόβλημα, προχώρησε ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν κατά την καθιερωμένη ετήσια συνέντευξή Τύπου που παραχωρεί κάθε χρόνο τέτοιες ημέρες.
Του ΜΙΧΑΛΗ ΙΓΝΑΤΙΟΥ
Ο κ. Πούτιν, απαντώντας σε ερωτήματα δημοσιογράφων, αναφέρθηκε κατ’ αρχήν στη δολοφονία του Ρώσου πρέσβη στην Άγκυρα, χαρακτηρίζοντας το συμβάν τραγωδία. Ο Ρώσος πρόεδρος υποστήριξε πως η δολοφονία είχε ξεκάθαρο στόχο τη διατάραξη των άρτι ομαλοποιηθέντων σχέσεων της Μόσχας και της Άγκυρας. Επίσης δικαιολόγησε, εμμέσως έστω, την Τουρκία αναφορικά με την κατάρριψη του ρωσικού αεροσκάφους.
Την ίδια στιγμή, στο παρασκήνιο ακούγεται ότι είναι έντονα εκνευρισμένος με τον Πρόεδρο της Τουρκίας Ταγίπ Ερντογάν. Είναι εξαιρετικά δύσκολο για τον κ. Πούτιν να δεχθεί δύο τεράστιες προσβολές από τον όψιμο φίλο του, ο οποίος κατά καιρούς του έχει φερθεί με ασέβεια και περισσή προκλητικότητα. Και αναφέρομαι στην κατάρριψη του ρωσικού πολεμικού, που οδήγησε τις σχέσεις στον “πάγο” και την άνανδρη δολοφονία του πρέσβη της Ρωσίας και προσωπικού φίλου του κ. Πούτιν.
Ξέχασε ο κ. Πούτιν αυτές τις δύο προσβολές, που του δημιουργούν και εσωτερικό πρόβλημα μιας και οι Ρώσοι στρατηγοί ανέβηκαν στα …κάγκελα; Ή παίζει ένα βρώμικο παιγνίδι στον Ταγίπ Ερντογάν, τον οποίο χρησιμοποιεί για να επιβάλει την στρατηγική ατζέντα του στην περιοχή; Θα διαφανούν πολύ σύντομα οι προθέσεις του, όταν ολοκληρωθεί η έρευνα για τη δολοφονία του Ρώσου πρέσβη. Ήδη έμπιστοι του πράκτορες βρίσκονται στην Άγκυρα και ψάχνουν.
Είπε, όταν ρωτήθηκε σχετικά στη συνέντευξη Τύπου, για την κατάρριψη του πολεμικού αεροπλάνου και τη δολοφονία του πρέσβη: «Θα είμαι ειλικρινής. Ήμουν προβληματισμένος με το αν θα μπορούσε το αεροσκάφος μας να έχει καταρριφθεί χωρίς διαταγή της τουρκικής ηγεσίας ή η κατάρριψη είχε στόχο να προκαλέσει πρόβλημα στις διμερείς σχέσεις. Τώρα όμως, μετά τη δολοφονική επίθεση στον πρέσβη μας την οποία εκτέλεσε ένας αστυνομικός των ειδικών δυνάμεων, αρχίζω να αλλάζω γνώμη και να θεωρώ τα πάντα πιθανά.
Και η διείσδυση καταστροφικών στοιχείων στην τουρκική κυβέρνηση, την αστυνομία και τον στρατό είναι σίγουρα βαθιά. Αυτή την στιγμή δεν είμαι σε θέση να κατηγορήσω κάποιον ανοικτά, αλλά βλέπουμε μπροστά μας το γεγονός», είπε ο Ρώσος πρόεδρος. “Θα βλάψει τις διμερείς σχέσεις το γεγονός αυτό (εννοεί τη δολοφονία); Όχι.
»Και αυτό διότι κατανοούμε την σημασία των ρωστουρκικών σχέσεων και θα πράξουμε ότι είναι δυνατό για να τις αναπτύξουμε, λαμβάνοντας υπόψη και τα τουρκικά συμφέροντα και φυσικά τα ρωσικά. Μετά την ομαλοποίηση των σχέσεών μας καταλήξαμε σε ορισμένους συμβιβασμούς. Ελπίζω να συνεχίσουμε έτσι και στο μέλλον», ανέφερε ο Πούτιν και συνέχισε:
«Όσον αφορά το Χαλέπι, πράγματι ο πρόεδρος της Τουρκίας και η ηγεσία του Ιράν έπαιξαν καίριο ρόλο στην διευθέτηση της εκεί κατάστασης. Ωστόσο η εξέλιξη αυτή θα ήταν αδύνατη χωρίς και τη δική μας συμμετοχή. Κατά συνέπεια η τριμερής αυτή συνεργασία, χωρίς αμφιβολία, διαδραμάτισε καταλυτικό ρόλο στην επίλυση των προβλημάτων στο Χαλέπι, ειδικά στην τελική τους φάση, που επιλύθηκαν χωρίς στρατιωτικά μέσα.
»Οργανώσαμε και εκτελέσαμε την εκκένωση δεκάδων χιλιάδων ανθρώπων, ανταρτών, αλλά και γυναικών και παιδιών… Και αυτό δεν θα μπορούσε να έχει συμβεί χωρίς τις εναργείς προσπάθειες της τουρκικής ηγεσίας, του Τούρκου προέδρου, του προέδρου του Ιράν και άλλων Ιρανών αξιωματούχων και τη δική μας ενεργή συμμετοχή, αλλά, περιττό να το πω, και την καλή θέληση του προέδρου της Συρίας Άσαντ», ανέφερε σχετικά με την Συρία.
«Δεν παραβλέπω τα συμφέροντα άλλων χωρών στην περιοχή όπως η Ιορδανία, η Σαουδική Αραβία και φυσικά η Αίγυπτος. Χωρίς αμφιβολία θα είναι λάθος να προσεγγίσουμε τις εξελίξεις χωρίς την συμμετοχή των ΗΠΑ. Το επόμενο βήμα είναι να υπάρξει συμφωνία κατάπαυσης του πυρός σε όλη την Συρία την οποία θα ακολουθήσουν συνομιλίες για πολιτική λύση. Προτείνουμε αυτές να διεξαχθούν σε ουδέτερο έδαφος, στο Καζακστάν και ο πρόεδρος Ερντογάν συμφωνεί, όπως και ο πρόεδρος του Ιράν και ο πρόεδρος Άσαντ», κατέληξε ο Πούτιν.
Από τα λεγόμενα του κ. Πούτιν είναι ξεκάθαρο πως η Ρωσία, για την ώρα, σκοπεύει να διευρύνει την συνεργασία της με την Τουρκία: Πρώτον, για την οριστική επίλυση του συριακού, και Δεύτερον, για να διεμβολίσει τη Δύση, καθώς το ουκρανικό μέτωπο παραμένει ανοικτό. Είναι το θέμα που πιθανότατα -μαζί με το συριακό, θα τινάξει στον αέρα τις σχέσεις του με τον κ. Ερντογάν.
Φυσικά πολλά θα εξαρτηθούν από την στάση της κυβέρνησης του εκλεγμένου προέδρου Ντόναλντ Τραμπ έναντι της Μόσχας, αλλά και της Τουρκίας. Από εκεί θα εξαρτηθεί πόσο χρήσιμη για τη Ρωσία θα παραμείνει η Τουρκία και πόσο βάρος θα ρίξει η ηγεσία του Κρεμλίνου στην «ανίερη» αυτή συμμαχία με τον ισλαμιστή σουλτάνο της Άγκυρας.






http://www.defence-point.gr/

Πακιστανός υπουργός Άμυνας: «Ας γνωρίζει το Ισραήλ ότι το Πακιστάν είναι πυρηνική δύναμη»




Ένα δημοσίευμα το οποίο στη συνέχεια αποδείχθηκε ψευδές έγινε η αιτία για τον Πακιστανό υπουργό Άμυνας να απειλήσει το Ισραήλ με πυρηνικό κτύπημα.
Πιο συγκεκριμένα στην ιστοσελιδα που ονομάζεται AWD news  αναρτήθηκε άρθρο με τίτλο:
«Ισραηλινός υπουργός Άμυνας:  Εάν το Πακιστάν στείλει στρατεύματα στη Συρία με οποιαδήποτε αιτιολογία τότε θα καταστρέψουμε αυτή τη χώρα με πυρηνική επίθεση».
 Ο Πακιστανός υπουργός Άμυνας Khawaja Muhammad βλέποντας το δημοσίευμα δεν απέφυγε τον πειρασμό να απαντήσει λέγοντας:
«Το ισραηλινό υπουργείο Άμυνας απειλεί με πυρηνικο κτύπημα για υποτιθέμενη πακιστανική παρουσία στη Συρία εναντίον της ISIS. Το Ισραήλ ξεχνά ότι το Πακιστάν είναι πυρηνική  δύναμη επίσης».
Με το θέμα να παίρνει διαστάσεις το ισραηλινό υπουργείο Άμυνας έδωσε στη δημοσιότητα την παρακάτω ανακοίνωση:
«Οι αναφορές τις οποίες επικαλείται ο Πακιστανός υπουργός Άμυνας είναι πλήρως ψευδείς».
Αλλά το πρόβλημα δεν είναι τόσο μια ψευδής είδηση που οδήγησε στη απάντηση του Πακιστάν όσο το ότι και παρά το γεγονός ότι το δημοσίευμα που επικαλέστηκε ο Khawaja Muhammad αποδείχθηκε ότι είναι ψευδές ο ίδια δεν έχει κατεβάσει ακόμη την ανάρτηση με την απάντησή του από το tweeter!
Israeli def min threatens nuclear retaliation presuming pak role in Syria against Daesh.Israel forgets Pakistan is a Nuclear state too AH






http://www.pronews.gr/

Σφοδρή επίθεση Μ.Νετανιάχου κατά Μ.Ομπάμα: «Μου έστησες επαίσχυντη ενέδρα - Ανυπομονώ να συνεργαστώ με τον φίλο Ν.Τραμπ»





Αγρίεψε ο πρωθυπουργός του Ισραήλ Μ.Νετανιάχου και κατηγόρησε τον Μ.Ομπάμα ότι του έστησε «επαίσχυντη ενέδρα» με αφορμή το το προχθεσινό ψήφισμα του Συμβουλίου Ασφαλείας του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών κατά της εποικιστικής δραστηριότητας της χώρας του στην Παλαιστίνη και είπε ότι ανυπομονεί να συνεργαστεί με τον φίλο του Ν.Τραμπ από τις 20 Ιανουραίου.
 
Ένα ψήφισμα το οποίο χαρακτήρισε ως «κατάφωρη παραβίαση του διεθνούς δικαίου». 
 
Εξοργισμένος από την απόφαση των ΗΠΑ να μην ασκήσουν τελικά βέτο στην ψηφοφορία της Παρασκευής, ο Ισραηλινός πρωθυπουργός κατηγόρησε τον πρόεδρο Ομπάμα ότι έστησε μια «επαίσχυντη ενέδρα» στον σύμμαχο των ΗΠΑ.
 
«Είπα στον Τζον Κέρι ότι οι φίλοι δεν πηγαίνουν τους φίλους τους στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ», δήλωσε εχθές ο Νετανιάχου, προσθέτοντας ότι η επίμαχη  απόφαση του ΟΗΕ είναι το «κύκνειο άσμα ενός κόσμου προκατειλημμένου απέναντι στο Ισραήλ».
 
«Μπαίνουμε σε μια νέα εποχή όπως είπε και ο Ντόναλντ Τραμπ, αυτό πρόκειται να γίνει γρηγορότερα απ' ό,τι πιστεύουν κάποιοι. Σε αυτήν την καινούργια εποχή όσοι προσπαθούν να βλάψουν το Ισραήλ θα πληρώνουν βαρύ τίμημα», πρόσθεσε.
 
Αξίζει να σημειωθεί ότι το ισραηλινό υπουργείο άμυνας ανακοίνωσε σήμερα πως κάλεσε τους πρέσβεις δώδεκα χωρών που συμμετείχαν στο ψήφισμα της Παρασκευής, για να τους επιπλήξει.





http://www.pronews.gr/

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ! Αυτά γράφει η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΣΑΚΑΛΩΤΟΥ...


Με ένα non paper το Mέγαρο Μαξίμου αναφέρεται στην επιστολή που έστειλε το υπουργείο Οικονομικών και η οποία οδήγησε στο "ξεπάγωμα" των βραχυπρόθεσμων μέτρων για το χρέος. 
Σύμφωνα με την άτυπη ενημέρωση, η κυβέρνηση δεσμεύτηκε για "κόφτη" στις συντάξεις αν το 2016 δεν φέρει το συμφωνηθέν πλεόνασμα.
Αναλυτικά το non paper:
"Καμία νέα δέσμευση δεν περιλαμβάνεται στην επιστολή που απέστειλε στον ESM το υπουργείο Οικονομικών, με αποτέλεσμα να «ξεπαγώσουν» τα βραχυπρόθεσμα μέτρα για το χρέος. Ας μην ανησυχούν, χρονιάρες μέρες, όλοι αυτοί που θεωρούσαν το χρέος βιώσιμο και σήμερα κόπτονται για τα βραχυπρόθεσμα μέτρα!
Τι λέει η επιστολή; Τα αυτονόητα. Ότι:
– Το μέτρο με τις συντάξεις, που δόθηκαν, προχθές, σε 1.600.000 χαμηλοσυνταξιούχους, είναι εφάπαξ και δεν υπάρχει πρόθεση να αλλάξει η μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού.
– Η αναστολή του ΦΠΑ για νησιά του Αιγαίου που δέχονται το βάρος της προσφυγικής κρίσης αφορά στο 2017 και χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από τον προϋπολογισμό του 2017.
Στην επιστολή επαναλαμβάνεται η δέσμευση της κυβέρνησης για πρωτογενή πλεονάσματα της τάξης του 0,5%, 1,75% και 3,5% του ΑΕΠ για το 2016, 2017 και 2018 αντίστοιχα. Και υπενθυμίζεται ο δημοσιονομικός μηχανισμός (contingency fiscal mechanism), ο οποίος ενεργοποιείται σε περίπτωση που τα στοιχεία της Eurostat δείξουν ότι δεν επιτεύχθηκαν οι συμφωνηθέντες δημοσιονομικοί στόχοι. Στην επιστολή διευκρινίζεται ότι σε περίπτωση που το 2016 δεν υπάρξει το συμφωνηθέν πλεόνασμα (+0,5%) –γεγονός εξαιρετικά απίθανο, όπως σημειώνει ο υπουργός Οικονομικών, αλλά και εκτιμά η μεγάλη πλειονότητα των αναλυτών–, τότε «οι ελληνικές αρχές δεσμεύονται να λάβουν αντισταθμιστικά μέτρα στο πεδίο των δαπανών για τις συντάξεις, για να καλύψουν την διαφορά ανάμεσα στο αποτέλεσμα και τον δημοσιονομικό στόχο του 2016».
Πως, λοιπόν, διαμορφώνεται σήμερα η κατάσταση; 
Η κυβέρνηση δεν δεσμεύθηκε σε τίποτα παραπάνω από όσα είχε συμφωνήσει –η επιστολή, απλώς, επαναβεβαιώνει τις υπάρχουσες δεσμεύσεις. Είτε μας αρέσουν είτε όχι οι δεσμεύσεις αυτές –που δεν μας αρέσουν…–, η κυβέρνηση θα ήταν αδύνατο να κάνει κάτι άλλο. Όπως, μάλιστα, διευκρινίζεται στην επιστολή, αν υπάρξει και στο μέλλον υπεραπόδοση αυτή μπορεί να χρησιμοποιηθεί, σε συμφωνία με τους θεσμούς, «σε στοχευμένα μέτρα για την ενδυνάμωση της κοινωνικής προστασίας [...] και/ή για τη μείωση των φορολογικών βαρών [...] για τη δημιουργία ενός “μαξιλαριού ρευστότητας” (cash buffer) ή/και για την αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων οφειλών».
Σήμερα λοιπόν:
– Οι χαμηλοσυνταξιούχοι εισέπραξαν την εφάπαξ πληρωμή, που ενίσχυσε τον οικογενειακό προϋπολογισμό, ενώ έχει ήδη ευεργετικά αποτελέσματα στην εγχώρια αγορά.
– Για έναν χρόνο τα νησιά μας, που δέχονται την προσφυγική πίεση, θα καταβάλλουν μειωμένο ΦΠΑ, με επίσης σημαντικές επιπτώσεις στους κατοίκους και τις τοπικές οικονομίες.
Και, πέραν αυτών των άμεσων, χειροπιαστών επιπτώσεων για χιλιάδες νοικοκυριά, σε ευρύτερο ευρωπαϊκό επίπεδο το πολιτικό συμπέρασμα είναι ηχηρό: οι επιδιώξεις ορισμένων έπεσαν στο κενό. Η πλειοψηφία των κρατών - μελών τάχθηκε υπέρ των δημοσιονομικών μέτρων που υιοθέτησε πρόσφατα η Ελλάδα. Αυτό επισφραγίζει και η επιστολή.
Η ΝΔ, που δεν τόλμησε να ψηφίσει την ενίσχυση των χαμηλοσυνταξιούχων, υπακούοντας στα κελεύσματα ακραίων φωνών –όπως και άλλες πολιτικές δυνάμεις–, προσπαθεί, στην απελπισία της, να εμφανιστεί τώρα ως θεματοφύλακας των Μνημονίων! Είναι το νέο (και παμπάλαιο, βέβαια) αφήγημά της: η αφοσίωση στους δανειστές. Με δυο λόγια: «βασιλικότερη του βασιλέως»! Η δουλική συμπεριφορά, όμως, αντί της υπεράσπισης της εθνικής αξιοπρέπειας, καθώς και η ταύτιση με ακραίες φωνές, νομιμοποιούν λειτουργίες που αποβαίνουν σε βάρος της κοινωνίας και των πολιτών – και ιδίως των πιο αδύναμων. Πόσοι άραγε από τους πολίτες, όποιες διαφωνίες και να έχουν με την κυβέρνηση, αισθάνονται ότι αυτή η επαγγελία της ταύτισης με τους δανειστές, και, μάλιστα, με τους πιο σκληρούς εκπροσώπους τους, τους εκφράζει;".





voice news

ΣΥΓΚΛΟΝΙΖΟΥΝ οι εξελίξεις! Ανοιχτό το ενδεχόμενο ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑΣ...


Ο Ρώσος υπουργός Μεταφορών, Μαξίμ Σοκόλοφ, που βρίσκεται στο Σότσι στα παράλια της Μαύρης Θάλασσας, αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο ακόμη και της τρομοκρατικής ενέργειας για τη συντριβή του αεροσκάφους  Tu-154, που κόστισε τη ζωή των 92 επιβαινόντων. 
Σύμφωνα με τις αρχές, εκτιμάται ότι όλοι οι επιβάτες είναι νεκροί, με πηγή να αναφέρει στο Ria Novosti ότι οι σοροί των περισσότερων θυμάτων είναι στο εσωτερικό της ατράκτου:  "Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι σοροί των θυμάτων της συντριβής του Tu-154 το πιθανότερο βρίσκονται στο εσωτερικό της ατράκτου σε ένα βάθος περίπου 60 μέτρων".
Υπενθυμίζεται ότι το ρωσικό μεταγωγικό απογειώθηκε τα ξημερώματα από το αεροδρόμιο του Σότσι με προορισμό τη Λαττάκκεια και τη στρατιωτική βάση της Ρωσίας. 
Μεταξύ των επιβατών ήταν 64 μέλη, χορωδοί και της φημισμένης χορωδίας Ανσάμπλ Αλεξαντρόφ.
Μέχι στιγμής έχουν ανασυρθεί πάνω από 20 σοροί θυμάτων. 







voice news

ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ! «Πρέπει να Είμαστε Έτοιμοι για παν ενδεχόμενο-Η Αθήνα έχει εγκαταλείψει και την Κύπρο»


%cf%84%ce%bf%cf%85%cf%81%ce%ba%ce%b9%ce%b1
Ο Καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής Χριστόδουλος Γιαλλουρίδης στην εκπομπή του ΣΚΑΪ «Τώρα» με την Άννα Μπουσδούκου 22.12.2016
ΧΡ. ΓΙΑΛΛΟΥΡΙΔΗΣ: «ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΤΟΙΜΟΙ ΓΙΑ ΠΑΝ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΟ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΕΙ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ…»
ΧΡ. ΓΙΑΛΛΟΥΡΙΔΗΣ: «Η ΑΘΗΝΑ ΕΧΕΙ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΕΙ ΤΗΝ ΚΥΠΡΟ & ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΗΝ ΧΑΣΟΥΜΕ…»

Ο ΤΟΥΡΚΟΣ ΘΕΛΕΙ ΤΑ ΝΗΣΙΑ ΜΑΣ…


%cf%84%ce%bf%cf%85%cf%81%ce%ba%ce%b9%ce%b1
Γ. ΜΑΖΗΣ: «Ο ΤΟΥΡΚΟΣ ΘΕΛΕΙ ΤΑ ΝΗΣΙΑ ΜΑΣ… ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΠΡΟΒΑΛΑΜΕ ΠΡΟΤΑΣΗ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΑΟΖ…»
«Για να έχουμε δικαιώματα, πρέπει να τα έχουμε διεκδικήσει. Εμείς ουδέποτε προβάλαμε πρόταση καθορισμού ΑΟΖ». Ο καθηγητής Γεωπολιτικής Γιάννης Μάζης αναλύει τι κρύβεται πίσω από την προσφυγική κρίση και τις αλυτρωτικές δηλώσεις του Ερντογάν, στην εκπομπή του ΣΚΑΪ «Καλημέρα» με τον Γιώργο Αυτιά 11.12.2016.

Η Νέα Τάξη Πραγμάτων… Παλούκωσε την Ελλάδα! ΜΕΤΡΗΤΑ ΤΕΛΟΣ!!

%ce%b1%cf%87%cf%81%ce%b7%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b7-%ce%ba%ce%bf%ce%b9%ce%bd%cf%89%ce%bd%ce%b9%ce%b1ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΞΙΟΙ ΤΗΣ ΜΟΙΡΑΣ ΜΑΣ… ΑΝΤΕ ΚΑΛΑ ΜΑΣ ΤΣΙΠΑΚΙΑ….

Με την παράγραφο 2 του άρθρου 69 του ν. 4446/2016 τροποποιήθηκε η παράγραφος 3 του άρθρου 20 του ν.3842/2010 και πλέον από 22.12.2015 (πρακτικά από 23.12.2016, αφού το ΦΕΚ αναρτήθηκε αργά χθες το βράδυ) μειώθηκε το όριο των συναλλαγών από 1.500 σε 500 ευρώ, πάνω από το οποίο θα πρέπει οι συναλλαγές μεταξύ ιδιωτών-καταναλωτών και επιχειρήσεων (για πώληση αγαθών ή παροχή υπηρεσιών) να γίνονται αποκλειστικά με τη χρήση μέσων πληρωμής με κάρτα ή άλλου ηλεκτρονικού μέσου πληρωμής.
► Αιτιολογική έκθεση
Άρθρο 69 – Διασφάλιση και έλεγχος συναλλαγών
Καθορίζεται το πλαίσιο για τη διαβίβαση, την επεξεργασία, τη διαχείριση και τη διάθεση των δεδομένων των συναλλαγών. Αρμόδια υπηρεσία ορίζεται η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων. Μειώνεται από 1.500 ευρώ σε 500 ευρώ το ύψος των συναλλαγών μεταξύ καταναλωτών και επιχειρήσεων πάνω από το οποίο οι συναλλαγές πραγματοποιούνται αποκλειστικά με τη χρήση μέσων πληρωμής με κάρτα ή άλλου ηλεκτρονικού μέσου πληρωμής (ενδεικτικά άλλα όχι περιοριστικά τραπεζικό έμβασμα, πληρωμή μέσω λογαριασμού πληρωμών, χρήση ηλεκτρονικού πορτοφολιού κλπ.). Δεν επιτρέπεται εξόφληση με μετρητά για συναλλαγές μεταξύ καταναλωτών και επιχειρήσεων αξίας μεγαλύτερης των 500 ευρώ.
► Διάταξη νόμου
2. Η παρ. 3 του άρθρου 20 του ν. 3842/2010 αντικαθίσταται ως εξής:
«3. Τα φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας πεντακοσίων (500) ευρώ και άνω, που εκδίδονται για πώληση αγαθών ή παροχή υπηρεσιών σε ιδιώτες, εξοφλούνται από τους λήπτες τους, αγοραστές των αγαθών ή των υπηρεσιών, αποκλειστικώς με τη χρήση μέσων πληρωμής με κάρτα ή άλλου ηλεκτρονικού μέσου πληρωμής, όπως ενδεικτικά άλλα όχι περιοριστικά τραπεζικό έμβασμα, πληρωμή μέσω λογαριασμού πληρωμών, χρήση ηλεκτρονικού πορτοφολιού. Δεν επιτρέπεται εξόφληση των στοιχείων αυτών με μετρητά.»
3. Τα φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας χιλίων πε­ντακοσίων (1.500) ευρώ και άνω, που εκδίδονται για πώ­ληση αγαθών ή παροχή υπηρεσιών σε ιδιώτες, εξοφλού­νται από τους λήπτες τους, αγοραστές των αγαθών ή των υπηρεσιών, μέσω τράπεζας, με χρεωστικές ή πιστω­τικές κάρτες ή μέσω τραπεζικού λογαριασμού και με επι­ταγές. Δεν επιτρέπεται εξόφληση των στοιχείων αυτών με μετρητά. Οι Τράπεζες δεν επιτρέπεται να χρεώνουν αμοιβές για την κατάθεση των ποσών αυτών σε τραπεζι­κούς λογαριασμούς.
Συνεπώς, η εξόφληση όλων των συναλλαγών άνω των 500 ευρώ (σ.σ. τελική τιμή με φ.π.α.) μεταξύ επιχειρήσεων και ιδιωτών (πώληση αγαθών, παροχή υπηρεσιών, κ.λπ.) πρέπει να πραγματοποιείται αποκλειστικώς με τη χρήση μέσων πληρωμής με κάρτα ή άλλου ηλεκτρονικού μέσου πληρωμής (π.χ. όπως ενδεικτικά άλλα όχι περιοριστικά τραπεζικό έμβασμα, πληρωμή μέσω λογαριασμού πληρωμών, χρήση ηλεκτρονικού πορτοφολιού.
► Επισημάνσεις σύμφωνα και με την παλαιότερη ΠΟΛ.1027/9.2.2011 (προφανώς όσα αναφέρει η εν λόγω απόφαση θα ισχύουν και σήμερα μετά τη μείωση του ορίου συναλλαγών, όμως ενδέχεται να υπάρξει και νέα εγκύκλιος που θα δίνει νέες διευκρινίσεις)
Ας παραθέσουμε μερικά από τα σημεία της ανωτέρω απόφασης:
– Ως αξία συναλλαγής, για την εφαρμογή των ως άνω διατάξεων, νοείται το συνολικό ποσό της αξίας της συναλλαγής, συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α..
– Προκαταβολές που εισπράττονται ή τμηματικές καταβολές, που αφορούν συναλλαγές ύψους άνω του ισχύοντος κάθε φορά ορίου, εμπίπτουν στις υποχρεώσεις που απορρέουν από τις διατάξεις της παρούσας, ανεξαρτήτως του ποσού έκαστης τμηματικής καταβολής ή προκαταβολής.
-Σε περίπτωση πώλησης αγαθών (όπως οχήματα, κ.λπ.) σε ιδιώτη «με ανταλλαγή», εξοφλείται από τον ιδιώτη – αγοραστή, με ηλεκτρονικό μέσο, η διαφορά της αξίας που προκύπτει από το συμψηφισμό των αμοιβαίων ανταπαιτήσεων, εφόσον αυτή υπερβαίνει το ισχύον, κάθε φορά, όριο.
– Σε περίπτωση αλλαγής λιανικώς πωληθέντων αγαθών, η αξία των οποίων προηγουμένως έχει εξοφληθεί, για τη νέα απόδειξη λιανικής πώλησης που εκδίδεται, εφαρμόζονται αναλόγως τα οριζόμενα στο προηγούμενο εδάφιο.
Ομοίως τα προαναφερόμενα ισχύουν και στην περίπτωση επιστροφής αγαθών, εφόσον μεταγενέστερα η απαίτηση του ιδιώτη συμψηφισθεί με επόμενη αγορά αγαθών.
-Σε περίπτωση συναλλαγής που εξοφλείται, μερικώς ή ολικώς, με εκχώρηση από τον ιδιώτη προϊόντος δανείου που βαρύνει αυτόν, με κατάθεση του σχετικού ποσού στο λογαριασμό του πωλητή – επιτηδευματία, οι υποχρεώσεις της παρούσας αφορούν το τυχόν υπολειπόμενο ποσό, ανεξαρτήτως αξίας, εφόσον η τιμολογούμενη αξία της συναλλαγής υπερβαίνει το ισχύον, κάθε φορά, όριο.
-Δεν εμπίπτουν στις υποχρεώσεις της περίπτωσης αυτής οι αγορές αγαθών ή υπηρεσιών, που το αντίτιμο της αξίας καλύπτεται με επί μέρους διαδοχικές καταβολές (προκαταβολές), διαφορετικών προσώπων από τον τελικό καταναλωτή. Το τυχόν επιπλέον, μη καλυπτόμενο κατά τα ως άνω ποσό, εξοφλείται με βάση τις διατάξεις της παρούσας, εφόσον η συνολική αξία της συναλλαγής υπερβαίνει το ισχύον όριο (π.χ. αγορά αγαθών από ιδιώτη μέσω «λίστας γάμου» κ.λπ.).
► Κυρώσεις
Βάσει των νέων διατάξεων —εν αναμονή έκδοσης νέας εγκυκλίου— αλλά σε συνδυασμό και με όσα είχαν γίνει δεκτά με την ανωτέρω εγκύκλιο, οδηγούμαστε στο συμπέρασμα —με επιφύλαξη πάντα— ότι, για πράξεις ή παραλείψεις που διαπιστώνονται σε διαφορετικό χρόνο εντός της ίδιας διαχειριστικής περιόδου επιβάλλεται ιδιαίτερο πρόστιμο, ανά φορολογικό έλεγχο, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 4 του ν. 2523/1997.
Συναλλαγές μεταξύ επαγγελματιών και ιδιωτών*
Ποσό Συναλλαγής Κυρώσεις εάν η συναλλαγή δεν γίνει με τη χρήση μέσων πληρωμής με κάρτα ή άλλου ηλεκτρονικού μέσου πληρωμής, όπως ενδεικτικά άλλα όχι περιοριστικά τραπεζικό έμβασμα, πληρωμή μέσω λογαριασμού πληρωμών, χρήση ηλεκτρονικού πορτοφολιού
Έως 500,00 ευρώ
Δεν υπάρχουν κυρώσεις
Πάνω από 500,00 Επιβάλλεται στον επαγγελματία το πρόστιμο του άρθρου 4 του ν. 2523/1997.
* Όπως σημειώσαμε και ανωτέρω αναφερόμαστε στις συναλλαγές που έχουν οι ιδιώτες με επιχειρήσεις (αγορές ιδιωτών από τα εμπορικά καταστήματα, καταστήματα εστίασης, κ.λπ.).


Ραγδαίες Εξελίξεις Φωτιά…. Τα Τρία ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΑ της Ομοσποδίας… Νομιμοποίηση Ψευδοκράτους


%ce%ba%cf%85%cf%80%cf%81%ce%bf%cf%83
ΤΑ ΤΡΙΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΑ ΤΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΚΑΙ ΠΩΣ Η ΛΥΣΗ ΘΑ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙ ΤΟ ΨΕΥΔΟΚΡΑΤΟΣ
Ποιος θα φτιάξει τα τρία συντάγματα, ποιοι εκβιασμοί θα προκύψουν μετά τη λύση, οι εναλλακτικές επιλογές και γιατί τέθηκαν στο ράφι
· Κάτω από ποιες συνθήκες μπορεί να γίνει ρεαλιστική η λύση της ομοσπονδίας
· Το νομικό κενό της αναφοράς σε λαό και οι νομικές ερμηνείες της Άγκυρας
· Πώς το ψευδοκράτος θα παράγει δίκαιο
· Τα χωριστά δημοψηφίσματα και οι χωριστές αυτοδιαθέσεις
Έχει λεχθεί και από τον κατοχικό ηγέτη Μουσταφά Ακιντζί καθώς και από τον Έσπεν Μπαρθ Έιντε ότι, εάν υπάρχει συμφωνία επί του θέματος των εγγυήσεων και της αποχώρησης των στρατευμάτων του Αττίλα, εν συνεχεία θα πάρουν σειρά τα συντάγματα, που θα είναι τρία στο σύνολό τους. Ένα για κάθε συνιστών κράτος και ένα κοινό. Ερώτημα: Έχουν τα συντάγματα, και δη το κοινό, σχέση με τη συνέχεια της Κυπριακής Δημοκρατίας;
Εγείρονται δε, άλλα τρία ερωτήματα, που είναι συναφή του πρώτου: Μπορεί η διαδικασία αυτή να δημιουργεί βάση νομιμοποίησης στην περίπτωση απόσχισης και προσάρτησης; Ποιο ρόλο μπορούν να διαδραματίσουν τα χωριστά δημοψηφίσματα ως προηγούμενο; Πόσο ρεαλιστική είναι η βιωσιμότητα τής υπό συζήτηση λύσης και αν ναι, κάτω από ποιες συνθήκες; Δεν γνωρίζουμε πού θα καταλήξουν οι συνομιλίες της Γενεύης, όταν μάλιστα οι Τούρκοι είναι αδιάλλακτοι. Εκείνο που πρέπει να λάβουμε υπ’ όψιν από τώρα είναι θεμελιώδη ζητήματα που επηρεάζουν την ίδια την πολιτειακή μας ύπαρξη, που είναι συναφής με τη συνέχεια της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Νέο Σύνταγμα και νομιμότητα
Επί τη βάσει των δημοκρατικών αρχών και αξιών, και του Συνταγματικού Δικαίου, ο τρόπος για την αλλαγή προνοιών ενός συντάγματος είναι σαφής: Εάν έχουμε νέο σύνταγμα ή εάν έχουμε αλλαγές θεμελιωδών άρθρων του Συντάγματος, τότε θα έχουμε Συντακτική Συνέλευση. Δηλαδή ο ενιαίος λαός, ασκώντας την κυριαρχία του, εκλέγει τους εκπροσώπους του με αρμοδιότητα και εξουσία να ενεργήσουν προς τον σκοπό αυτόν. Εάν είναι μερικές και μόνο οι τροποποιήσεις και αλλαγές, θα έχουμε Αναθεωρητική Συνέλευση – Βουλή. Στην περίπτωση της Κύπρου θα έπρεπε να έχουμε Συντακτική Συνέλευση, η οποία μόνο εντός των νομικών εξουσιών και ορίων της Κυπριακής Δημοκρατίας μπορεί να συγκληθεί, για την κατάρτιση του κοινού Συντάγματος με διαδικασίες πλήρους διαφάνειας. Δεν είναι όμως αυτό το οποίο θα συμβεί.
Ακόμη δεν είναι ξεκάθαρο, εάν τα όσα αποφασιστούν – τα οποία θα αποτελούν τη θεμελιώδη συμφωνία και θα συνιστούν ταυτοχρόνως τη σπονδυλική στήλη του νέου Κοινού Συνταγματικού Πλαισίου της Ομοσπονδίας, θα πλαισιωθούν και με άλλες διατάξεις. Εάν αυτό ισχύσει, ποιος θα προσθέσει αυτές τις διατάξεις; Ποια Βουλή-Συνέλευση; Κανείς δεν έχει δικαίωμα να αποφασίσει, εκτός και αν η εξουσία πηγάζει από την Κυπριακή Δημοκρατία. Αλλιώς, πώς θα υπάρχει συνέχεια. Διότι, η συνέχεια ενός κράτους δεν στηρίζεται μόνο στην ανάληψη των υποχρεώσεων του προηγούμενου πολιτειακού συστήματος, αλλά και σε κάτι άλλο: Κατά πόσο το νέο πολιτειακό σύστημα έχει προκύψει μέσω νομιμότητας ή μέσω των παράνομων τετελεσμένων της εισβολής.
Πέραν του κοινού συντάγματος, υπάρχει και ο καταρτισμός των συνταγμάτων των δυο συνιστώντων κρατιδίων. Ερώτημα: Η διαδικασία αυτή θα ανήκει στη σημερινή Κυπριακή Δημοκρατία και μόνο, ή σε αυτήν και στο ψευδοκράτος; Η παραγωγή δικαίου μέσω της Κυπριακής Δημοκρατίας είναι η ορθή νομική διαδικασία εκλογής των όποιων Συνελεύσεων και για τους Ελληνοκυπρίους και για τους Τουρκοκυπρίους, διότι είναι το μόνο κράτος που αναγνωρίζεται διεθνώς. Πώς θα ήταν δυνατό να γίνει ο καταρτισμός του συντάγματος του τουρκοκυπριακού συνιστώντος κράτους μέσω των δομών του παράνομου νομικού πλαισίου του ψευδοκράτος; Εάν συμβεί κάτι τέτοιο, το νέο πολιτειακό σύστημα δεν θα είναι συνέχεια μόνο της Κυπριακής Δημοκρατίας, εάν οι Ελληνοκύπριοι αποφασίσουν εντός του θεσμικού της πλαισίου, αλλά και της παράνομης και μη αναγνωρισμένης σήμερα «τουρκικής δημοκρατίας της βόρειας Κύπρου», στην οποία θα δοθεί η ευκαιρία να παραγάγει δίκαιο και να νομιμοποιηθεί.
Και, μάλιστα, αυτό θα είναι δυνατό να συμβεί σε δυο επίπεδα. Το ένα θα είναι αυτό των συνιστώντων κρατών και το άλλο του κοινού συντάγματος. Τονίζεται δε, τούτο, διότι η νομιμοποίηση την οποία επικαλείται ο Ακιντζί ότι έχει στο τραπέζι των συνομιλιών, ως εκπρόσωπος των Τουρκοκυπρίων, δεν εκπηγάζει από τη συνταγματική έννομη τάξη της Κυπριακής Δημοκρατίας. Δηλαδή δεν είναι εκλελεγμένος ηγέτης των Τουρκοκυπρίων με βάση το Σύνταγμα της Ζυρίχης, αλλά εμφανίζεται ως «Πρόεδρος», όπως ισχυρίζεται, της «τουρκικής δημοκρατίας της βόρειας Κύπρου», η οποία επί του παρόντος δεν αναγνωρίζεται ούτε από την ΕΕ ούτε από τον ΟΗΕ.
Νομικό κενό, χωριστά δημοψηφίσματα και απόσχιση
Η ΕΕ έχει εκδώσει την αντιδήλωση της 21ης Σεπτεμβρίου του 2005, με την οποία καθιστά σαφές ότι στο νησί αναγνωρίζει ως μόνο νόμιμο κράτος την Κυπριακή Δημοκρατία, καθώς και ότι απαραίτητη προϋπόθεση της ενταξιακής διαδικασίας της Άγκυρας είναι όπως αναγνωρίσει την Κυπριακή Δημοκρατία. Όσο δε, για τον ΟΗΕ, το Συμβούλιο Ασφαλείας έχει εκδώσει τα ψηφίσματα 541 και 550, που καθορίζουν ρητώς ότι το ψευδοκράτος και οι θεσμοί του, όπως είναι ο κ. Ακιντζί, δεν αναγνωρίζονται και δεν παράγουν δίκαιο.
Και, όμως, εφόσον ο Ακιντζί εμφανίζεται ως «Πρόεδρος» και εφόσον καμιά διαδικασία στον καταρτισμό του κοινού συντάγματος δεν γίνεται στο πλαίσιο της Κυπριακής Δημοκρατίας, γεννάται σοβαρό ζήτημα ως προς τη συνέχειά της, η οποία προσδοκάται, από κάποιους Συνταγματολόγους, ότι μπορεί να επέλθει διά της επικύρωσης της λύσης μέσω των δυο χωριστών δημοψηφισμάτων.
Επί τούτου, υπάρχει πρόβλημα υπό την εξής έννοια: Στην κοινή δήλωση της 11ης Σεπτεμβρίου, τονίζεται ότι η εξουσία, δηλαδή η κυριαρχία, πηγάζει εξίσου από Ελληνοκυπρίους και Τουρκοκυπρίους. Πουθενά στο κείμενο δεν γίνεται αναφορά σε έναν και ενιαίο λαό. Και ως εκ τούτου υπάρχει πρόβλημα, το οποίο μας εξηγούν από τώρα οι Τούρκοι πώς θα προκύψει πιο ορατό στο μέλλον. Ότι δηλαδή στο νησί έχουμε δυο λαούς, οι οποίοι ασκούν μέσω των δημοψηφισμάτων, χωριστά, το δικαίωμα της αυτοδιάθεσής του.
Άλλωστε, σε έγγραφό του, το οποίο έχουν καταθέσει στην ΕΕ δυο φορές στο πλαίσιο των εργασιών του Συμβουλίου Σύνδεσης Τουρκίας-ΕΕ, η Άγκυρα αναφέρει ότι στη Ζυρίχη, οι Ελληνοκύπριοι και οι Τουρκοκύπριοι ενέκριναν το Σύνταγμα και τις ενσωματωμένες σε αυτό Συνθήκες, μεταξύ των οποίων και εκείνη των Εγγυήσεων, επί τη βάσει χωριστής άσκησης αυτοδιάθεσης. Εξού και ο λόγος για τον οποίο αναφέρονται σε νέο συνεταιρισμό. Τα ζητήματα αυτά είναι συναφή με την περίπτωση κρίσης και διάλυσης.
Σε ένα τέτοιο σενάριο, η τουρκική πλευρά θα διαθέτει έδαφος, πληθυσμό και διοίκηση, που αποτελούν συστατικά στοιχεία, επί τη βάσει των οποίων θα μπορεί να προχωρήσει στην απόσχιση εάν το θελήσει και αν τα συμφέροντα της Άγκυρας το επιβάλλουν. Και μάλιστα να έχει νομικά επί τούτου επιχειρήματα να προβάλει για το νόμιμο της ενεργείας αυτής, που λόγω της υφιστάμενης παρανόμου καταστάσεως στον βορρά δεν δύναται να προβάλει πειστικά και αποτελεσματικά στην παρούσα φάση.
Εκείνο που χρειάζεται η απόσχιση για να επιτύχει είναι ο συνδυασμός ισχύος και συμφερόντων με τη νομιμοποίηση, η οποία είναι συναφής και με τη νομιμότητα, την οποία η τουρκική πλευρά θα επιχειρήσει να τεκμηριώσει μέσα από τη διαδικασία των χωριστών δημοψηφισμάτων, αλλά και μέσα από την απουσία της νομικής έννοιας του λαού. Το κενό αυτό θα επιχειρηθεί να καλυφθεί μέσω της περί δυο λαών ερμηνείας και κατ’ επέκταση της αυτοδιαθέσεως.
Τι σημαίνει αυτό; Ότι, εφόσον η τουρκική αναθεωρητική πολιτική είναι αμετάβλητη, ο εκβιασμός περί προσάρτησης όχι μόνο θα συνεχιστεί και μετά από μια ομοσπονδιακή λύση, αλλά θα είναι και πιο πειστικός και πιο εύκολος να γίνει πράξη απ’ ό,τι σήμερα, καθώς θα υπάρχει νομική βάση νομιμοποίησης. Διότι, σήμερα, δεν στέκει κανένα νομικό περί απόσχισης επιχείρημα, λόγω του ενιαίου χαρακτήρα του κράτους, το οποίο αποτελείται από μία και μόνο πολιτεία, της οποίας το 37% βρίσκεται υπό κατοχή. Και τελεί, ταυτοχρόνως, υπό καθεστώς παράνομου εποικισμού, ο οποίος μετά τη λύση θα γίνει νόμιμος και τα τετελεσμένα της εισβολής θα νομιμοποιηθούν μέσω της διχοτόμησης του ενιαίου κράτους σε δυο ισότιμου καθεστώτος συνιστώντα κράτη.
Σήμερα, η απόσχιση θα είναι παράνομη από κάθε άποψη. Βεβαίως, θα ισχυριστεί κάποιος ότι, σε περίπτωση λύσης, θα υπάρχει ρήτρα που θα την απαγορεύει. Και σήμερα, όμως, υπάρχει τέτοια ρήτρα. Γιατί δεν την ενεργοποιούμε; Λόγω τουρκικής ισχύος, θα μπορούσε να ισχυριστεί κάποιος, καθώς και συμφερόντων. Και ποιος μπορεί να ισχυριστεί ότι το ίδιο δεν θα συμβαίνει και μετά την ομοσπονδιακή λύση;
Η διαφορά με το σήμερα και το αύριο είναι ότι με την ομοσπονδία θα νομιμοποιηθεί η υφιστάμενη παράνομη πολιτεία του ψευδοκράτους και ταυτοχρόνως, εάν η αιτία της απόσχισης δεν συνοδευτεί από ευθύνη των Τουρκοκυπρίων, θα είναι εύκολο να ακολουθηθεί η πορεία της Τσεχοσλοβακίας ή κάθε άλλης πολυεθνικής ομοσπονδίας, της οποίας τα συνιστώντα στοιχεία και πολιτείες πήραν διαζύγιο. Εάν η Κύπρος ήταν το 1974 ομοσπονδία, υπάρχει κανείς που πιστεύει ότι το ψευδοκράτος δεν θα ήταν ήδη αναγνωρισμένο;
Η εναλλακτική επιλογή
Βεβαίως, τα προβλήματα που αναφέρονται ανωτέρω θα ήταν δυνατό να περιοριστούν, εάν, αντί της ομοσπονδίας, υιοθετείτο ένα βελτιωμένο μοντέλο Ισπανίας, ως συνέχεια της Κυπριακής Δημοκρατίας, που θα αποτελεί βελτίωση της Ζυρίχης και όχι νομιμοποίηση των τετελεσμένων του ΄74. Αναφερόμαστε δηλαδή σε ενιαίο κράτος, αλλά αποκεντρωτικού χαρακτήρα με έξι περιφέρειες-ζώνες, εκ των οποίων οι δυο να έχουν Τούρκους επάρχους και εξουσίες τοπικής αυτοδιοίκησης. Με μία Κεντρική Εξουσία και Βουλή.
Μέσα σε αυτή την πολιτειακή λογική θα μπορούσε να γίνει αναστήλωση των Κοινοτικών Συνελεύσεων και η πλήρης εφαρμογή των βασικών ελευθεριών και ανθρωπίνων δικαιωμάτων εφ’ όλης της επικράτειας, χωρίς αποκλίσεις, χωρίς επεμβατικά δικαιώματα και χωρίς ούτε έναν Τούρκο στρατιώτη να παραμένει στο νησί. Σε αυτά τα στοιχεία προστίθεται η κατοχύρωση της δημοκρατικής αρχής «ένας άνθρωπος μία ψήφος», που σημαίνει ότι δεν επιτρέπεται κανένας φυλετικός και εθνολογικός ή θρησκευτικός διαχωρισμός στην εκλογή του κάθε πολίτη σε οποιοδήποτε πολιτειακό αξίωμα, εφόσον θα αποφασίζει ο ένας και μόνο λαός.
Εάν κάποιος ισχυριστεί ότι αυτά είναι ουτοπία, παραδέχεται ότι η λεγόμενη λύση του «ρεαλισμού» δεν θα είναι ρεαλιστικό να είναι δημοκρατική και συνέχεια της Κυπριακής Δημοκρατίας, αλλά ότι θα πρόκειται για ένα πολιτειακό σύστημα επιβαλλόμενο από την Άγκυρα. Άλλωστε, ένας τέτοιος ισχυρισμός, δηλαδή περί ουτοπίας, συνιστά, πλέον, συνήθη πολιτική πρακτική, που αποτυπώνεται στην εξής δογματική και ατεκμηρίωτη θέση: Οποιαδήποτε άλλη πρόταση πλην της τουρκικής λύσης της ομοσπονδίας εμφανίζεται ως ουτοπία.
Ακόμη και αυτή η ομοσπονδία δεν μπορεί να καταστεί ρεαλιστική, το βλέπουμε και μέσω των συνομιλιών και δη των ζητημάτων του συνταγματικού και της ασφάλειας, παρά μόνο εάν η Τουρκία πάρει ό,τι η ίδια αξιώνει, κατά τρόπον ώστε να εξυπηρετείται και να υλοποιείται η αυτοκρατορική αναθεωρητική της πολιτική. Δηλαδή η βιωσιμότητα της λύσης περνά μέσα από την υιοθέτηση πριν από και μετά τη λύση των τουρκικών θέσεων.
Πάντως, οι ανωτέρω ενδεικτικές, για τροφή προς σκέψη, εισηγήσεις θα πρέπει να συνοδεύονται με συμμαχίες στη λογική νέας στρατηγικής, επί τη βάσει των ισοζυγίων δυνάμεων, της σύγκλισης συμφερόντων, της ασφάλειας και της ισχύος. Ό,τι δηλαδή διδάσκει ο Πολιτικός Ρεαλισμός. Θα ήταν, μάλιστα, δυνατό να είχαν ήδη τεθεί ως στρατηγικές εναλλακτικές επιλογές, αφού άλλωστε στηρίζονται επί των αρχών και αξιών της ΕΕ, στην οποία δεν ενταχθήκαμε για να επανέλθει μια παρόμοια μορφή λύσης με εκείνη του απορριφθέντος σχεδίου Ανάν, αλλά μια δημοκρατική πολιτειακή φόρμουλα, η οποία να απαλλάσσει την Κύπρο από τα τετελεσμένα της εισβολής, και όχι να τα νομιμοποιεί, όπως συμβαίνει με την ομοσπονδία.
Ρεαλισμός και ψευδαισθήσεις
Τίποτε όμως δεν διεκδικήθηκε όπως θα έπρεπε στην ΕΕ. Απόδειξη τούτου αποτελεί το γεγονός ότι η αντιδήλωση της 21ης Σεπτεμβρίου του 2005, για την αναγνώριση της Κυπριακής Δημοκρατίας από την Τουρκία, θα έπρεπε να ήταν η βάση των συνομιλιών. Μπήκε όμως στο ράφι. Και αντί αυτής της αντιδήλωσης, που συνιστά αναπόσπαστο τμήμα του Κοινοτικού Κεκτημένου, τι συμβαίνει σήμερα; Υιοθετείται, στο πλαίσιο των συνομιλιών και της λύσης, η αναγνώριση τόσο εξ ημών όσο και από την ΕΕ, του ψευδοκράτους ως ισότιμου συνιστώντος τουρκοκυπριακού κράτους.
Και αντί να βρίσκεται στη γωνιά η Τουρκία, βρισκόμαστε εμείς και μάλιστα κάτω από καθεστώς εκβιασμών, για να δεχθούμε τον πληθυσμιακό, διοικητικό και γεωγραφικό διαχωρισμό της Κύπρου. Όπως ακριβώς τον επέβαλε η εισβολή του ΄74 και όπως είχε σχεδιαστεί από την Τουρκία και τη Βρετανία το 1956. Η υπό συζήτηση ομοσπονδιακή λύση συνιστά στην ουσία κεφαλαιώδες τμήμα της τουρκικής αναθεωρητικής πολιτικής, που θέλει την Κύπρο ως προτεκτοράτο της και τουρκική επαρχία μέσω της ομοσπονδίας.
Τα πράγματα είναι τόσο ξεκάθαρα, που μόνο όποιος θέλει να είναι ρομαντικός ουτοπιστής -και είναι αυτό σεβαστό- μπορεί να θεωρεί ότι με την ομοσπονδιακή λύση θα εξευμενίσει την επιθετικότητα του Ταγίπ Ερντογάν. Αυτή είναι η διαφορά της ψευδαίσθησης από τον ρεαλισμό…





hellasforce

Ο ΠΟΥΤΙΝ ΣΩΖΕΙ ΤΗ ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ…


%ce%b1%cf%83%ce%b1%ce%bd%cf%84
«ΞΕΣΠΑΣΜΑ ΑΣΑΝΤ: Ο ΠΟΥΤΙΝ ΣΩΖΕΙ ΤΗ ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ…»