Παρασκευή 29 Απριλίου 2016

Πάσχα χριστιανικό, Πάσχα προσφύγων!...


εκκλησία - Άγιο Φως
Διανύοντας την ιερότερη βδομάδα της Χριστιανοσύνης και στη μέση ενός γενικευμένου ζόφου, παντρεύει κανείς το πένθος και τη θλίψη από τα Πάθη του Χριστού με το πένθος και τη θλίψη που βαραίνουν τις ψυχές μας, εξαιτίας της υφιστάμενης κοινωνικής, οικονομικής και πολιτικής κατάστασης στη χώρα. Το πλαίσιο, ωστόσο,...
ευνοεί τον αναστοχασμό και την περισυλλογή, τη βαθιά αναμέτρηση με τους εαυτούς μας, την ταπεινή αναδιαπραγμάτευση των αξιών, των στάσεων και των πεποιθήσεών μας, στη βάση μιας –γιατί όχι- αλληγορίας· μιας αλληγορίας που θα ευχόμουν να ’χε τη δύναμη να συγκινήσει, αλλά και να ταρακουνήσει, ώστε να αποκαθάρει και να ανακαινίσει τις ψυχές και τις καρδιές μας. Έχοντας απόλυτη συναίσθηση του ελλείμματός μου σε θέματα βαθιάς θεολογίας, τολμώ ωστόσο, με την ευκαιρία που δίνει  η ασκητική των ημερών, να επιχειρήσω κάποιες σύντομες αλλά αναγκαίες κατ’ εμέ σκέψεις, προκειμένου να βιωθεί το Πάσχα ορθότερα και αληθώς χριστιανικά.
Ακολουθώντας, λοιπόν, νοερά τα βήματα του Θεανθρώπου από τη στιγμή της περιπετειώδους γέννησής Του ως και την επικείμενη θανάτωσή Του στον Σταυρό, βλέπει κανείς την Αγία Οικογένεια να φυγαδεύει το Θείο Βρέφος από τον ταπεινό, πλην όμως φιλόξενο, αχυρώνα της Βηθλεέμ στην Αίγυπτο (Κατά Ματθαίον, 2: 13-15), προκειμένου να γλιτώσει από το μένος και τη θηριωδία της τότε άρχουσας τάξης που, όπως πάντα, εγκληματεί προκειμένου να μην αμφισβητηθεί η εξουσία της. Ο μικρός Χριστός γεννήθηκε και εξαναγκάστηκε από τους «δυνατούς» του τότε κόσμου σε προσφυγιά, ενώ πίσω Του χιλιάδες μικρά παιδιά στην ευρύτερη περιοχή της Βηθλεέμ έβρισκαν οικτρό θάνατο από το μαχαίρι της επίσημης εξουσίας. Μετά την προσφυγιά επανέρχεται στα πατρώα εδάφη για να συνεχίσει το έργο Του, που θα τον οδηγήσει στο σταυρικό μαρτύριο. 
Τον περασμένο Δεκέμβρη ο Χριστός ξαναγεννήθηκε, στη Συρία τη φορά αυτή, και για να σωθεί, μετανάστευσε και πάλι. Πήγαν κάποια κομμάτια του ξανά στην Αίγυπτο, ενώ κάποια λιγότερα ήρθαν στην Ελλάδα, στη χώρα όπου κατοικεί ένας λαός που αρέσκεται να αυτοπροσδιορίζεται ως περιούσιος, αφού παραμένει εμμονικά προσκολλημένος στο γνωστό ρηθέν του Ιησού που αναφώνησε, βλέποντας να τον προσεγγίζουν οι πρόγονοι των Ελλήνων, ότι ήρθε επί τέλους η στιγμή να πληρωθούν οι Γραφές. Γύρω Του και πάλι χιλιάδες παιδιών έχασαν τη ζωούλα τους, επειδή οι ισχυροί της γης συνεχίζουν να μη δέχονται ούτε σαν σκέψη τη διακύβευση των κεκτημένων τους. Οι μήνες πέρασαν και φτάσαμε ξανά στο Πάθος. Ο Χριστός με τα κομμάτια Του ξαναδίδαξε όσα ήρθε για να μας διδάξει…όμως και πάλι όσα είπε δε μας άρεσαν. Θεωρήσαμε τον πρόσφυγα Χριστό για μια ακόμη φορά επικίνδυνο και πλάνο. Φοβηθήκαν οι σύγχρονοι Γραμματείς και Φαρισαίοι μήπως και η παρουσία Του κλονίσει την πίστη που την είχαν κομμένη και ραμμένη στις ανάγκες τους...μπας και συμπαρασύρει τον κόσμο στα πραγματικά μονοπάτια του χριστιανισμού, εκείνα της ανθρωπιάς, της συμπαράστασης και της αλληλεγγύης. Βλέπετε, εκείνοι κρατούν για τον εαυτό τους τα κλειδιά της σοφίας και του Παραδείσου…
Και το κατάφεραν! Με τις τρομολάγνες κορώνες τους, έσπειραν την ξενοφοβία, την ανασφάλεια και το μίσος σε όλους εκείνους που διδάχθηκαν πολύ καλά να χειραγωγούνται αιώνες τώρα. Έτσι, το πλήθος επέλεξε και πάλι τον Βαραββά, αποτάθηκε στην ξενόφερτη και επιβεβλημένη εξουσία και, μιας και τη βρήκε για μια ακόμη φορά άνανδρη κι ανίκανη να αναλάβει τις ευθύνες της, της επέβαλε τη θανάτωση του αθώου, αναφωνώντας ρυθμικά τα «Σταυρωθήτω!». Οποία ειρωνεία όμως, στη συνέχεια να προσδοκούμε την Ανάσταση του φονευθέντος από τα χέρια μας Χριστού! Έχουμε ξεχάσει προφανώς, κάποια σημεία που δεν μας τα δίδαξαν με τη δέουσα επιμέλεια. Ένα είναι ότι επιλέγοντας  να σταυρώσουμε το Χριστό, συναινέσαμε στο να αποδεχθούμε και τις συνέπειες…Ας μην ξεχνάμε λοιπόν να αναφωνούμε και: «(…)το αίμα αυτού εφ’ ημάς και επί τα τέκνα ημών(…)» (κατά Ματθαίον, 27: 25-26). Επίσης, ας μην ξεχνάμε ότι η Ανάσταση οδηγεί σε τελική απολογία μπρος στον αναστηθέντα Χριστό και το Θεό Πατέρα Του. Η Ανάσταση βαδίζει χέρι χέρι με το «Αγαπάτε αλλήλους» και στη βάση αυτού του σημαντικού αγγέλματος θα δώσουμε τις τελικές μας εξετάσεις. Ας προσέξουμε λοιπόν μην ακούσουμε το φοβερό:  
 «(…)πορεύεσθε απ’ εμού οι κατηραμένοι εις το πυρ το αιώνιον το ητοιμασμένον τω διαβόλω και τοις αγγέλοις αυτού. επείνασα γαρ, και ουκ εδώκατέ μοι φαγείν, εδίψησα, και ουκ εποτίσατέ με, ξένος ήμην, και ου συνηγάγετέ με, γυμνός, και ου περιεβάλετέ με, ασθενής και εν φυλακή, και ουκ επεσκέψασθέ με (…) αμήν λέγω υμίν, εφ’ όσον ουκ εποιήσατε ενί τούτων των ελαχίστων, ουδέ εμοί εποιήσατε(…)» (Κατά Ματθαίον, 25: 41-46).
Χρήστος Δ. Τουρτούρας
Επίκουρος Καθηγητής Παιδαγωγικής Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης



nonews news

Γερμανικός Τύπος: Σε σημείο μηδέν οι διαπραγματεύσεις...




Η εμπλοκή στην ολοκλήρωση της αξιολόγησης του ελληνικού προγράμματος είναι μεταξύ των θεμάτων που κυριαρχούν στον γερμανικό Τύπο τη Μεγάλη Παρασκευή. Η αδυναμία κυβέρνησης και πιστωτών να καταλήξουν σε ...
τελική συμφωνία για το κλείσιμο της πρώτης αξιολόγησης του ελληνικού προγράμματος στήριξης επαναφέρει στις σελίδες του γερμανικού Τύπου δυσοίωνα σενάρια για την εξέλιξη της ελληνικής οικονομίας.

«Η χρεοκοπία απειλεί (σ.σ. να επέλθει) σε τέσσερις εβδομάδες: η ελληνική κρίση επιστρέφει» σημειώνει σε τίτλο ρεπορτάζ της η Westdeutsche Allgemeine Zeitung, θέτοντας το ερώτημα αν «πρέπει τώρα να επέμβει και πάλι η ΕΕ». Όπως επισημαίνει μεταξύ άλλων ο αρθρογράφος, «ειδικοί προειδοποιούν εδώ και αρκετό διάστημα με κεκαλυμμένο τρόπο ότι η ελληνική κρίση επιστρέφει.

Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ Αθήνας και δανειστών για ένα νέο πακέτο λιτότητας βρίσκονται σε σημείο μηδέν», σχολιάζει το δημοσίευμα και προσθέτει: «Σε περίπτωση που δεν ολοκληρωθούν γρήγορα οι διαβουλεύσεις, ενδέχεται να εξαντληθούν τα χρήματα της Αθήνας ήδη σε δύο εβδομάδες. 

Ως εκ τούτου, τίθεται το ερώτημα: πρέπει η ΕΕ να εμβάσει στην Αθήνα σύντομα πρόσθετα κεφάλαια ώστε να βοηθήσει τη χώρα να βγει από τη δύσκολη θέση;».

Λύση στο προσωρινό αδιέξοδο θα επιχειρήσει να δώσει το έκτακτο Eurogroup στις 9 Μαΐου, όπως μεταδίδουν σήμερα πολλές γερμανικές εφημερίδες στις ηλεκτρονικές τους εκδόσεις.





nonews news

Το γνώριζες για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό; Γιατί κάθε Μεγάλη Παρασκευή χαλάει ο καιρός; Τυχαίο ή μήπως όχι????..


Την Μεγάλη Εβδομάδα και ιδιαίτερα την Μεγάλη Παρασκευή ο καιρός είναι μουντός ή βρέχει, υποδηλώνοντας τη θλίψη της
Φύσης για τα Πάθη του Κυρίου. Και παρότι μερικές χρονιές ο καιρός «λοξοδρομεί» και βρέχει για παράδειγμα ανήμερα το Πάσχα ενώ η Μεγάλη Παρασκευή είναι ηλιόλουστη, το φαινόμενο είναι αρκετά συχνό, ώστε να επιβεβαιώνει στατιστικά αυτήν την άποψη. Πρόκειται όμως όντως για ένα «κλάμα» του συμπάσχοντος ουρανού ή μήπως για μια «σύμπτωση» που οφείλεται σε φυσικά δεδομένα; Με βάση πάντως τα στοιχεία, η απάντηση κλίνει προς το δεύτερο.

Το Πάσχα είναι κινητή εορτή και ο ορισμός της ημερομηνίας του εξαρτάται άμεσα από την πρώτη Πανσέληνο μετά την Εαρινή Ισημερία, η οποία πρακτικά γίνεται είτε στα τέλη Μαρτίου, είτε τον Απρίλιο. Αυτό ορίστηκε από την Α΄ Οικουμενική Σύνοδο της Νίκαιας το 330 μ Χ και τηρείται μέχρι σήμερα, με κάποιες λίγες εξαιρέσεις ή μια μικρή «ελαστικότητα».

Και ίσως το γιατί επελέγη αυτός ο τρόπος ορισμού να συνδέεται άμεσα με τις «βροχερές Μ. Παρασκευές».

Η συσχέτιση των Σεληνιακών φάσεων με τον καιρό είναι μια πολύ... παλιά ιστορία στην λαϊκή παράδοση, ωστόσο από τις αρχές της δεκαετίας του 60 οι επιστήμονες αποφάσισαν να αφιερώσουν κι εκείνοι περισσότερο χρόνο στην μελέτη αυτής της σχέσης. Έτσι, το 1962 δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Sciense μια μελέτη τριών μετεωρολόγων (Μπράντλεϊ, Γούντμπερι και Μπράϊερ) σύμφωνα με την οποία υπάρχει μια σαφής Σεληνιακή περιοδικότητα στις «σοβαρές» βροχές.
Εξετάζοντας τα στοιχεία μιας πεντηκονταετίας, οι τρεις ερευνητές κατέληξαν ότι οι αιχμές των βροχοπτώσεων συμπίπτουν με την πρώτη και τρίτη εβδομάδα του κύκλου της Σελήνης και ιδιαίτερα στο διάστημα από 3 έως 5 ημέρες μετά την Νέα Σελήνη και την Πανσέληνο.

Στο ίδιο τεύχος του περιοδικού δημοσιεύθηκε και μια δεύτερη μελέτη δύο Νεοζηλανδών επιστημόνων (Άντερλεϊ και Μπόουεν), με παρεμφερή συμπεράσματα και την προσθήκη της υπόθεσης πως η έλξη της Σελήνης είναι πιθανόν να επηρεάζει την ποσότητα μετεωρητικής σκόνης που εισέρχεται στην ατμόσφαιρα, αβαντάροντας έτσι την δημιουργία καταιγίδων.

Τις επόμενες δεκαετίες ακολούθησαν πολλές ακόμη σχετικές μελέτες που τελικά διαμόρφωσαν μια νέα μετεωρολογική πραγματικότητα «ανακαλύπτοντας» ξανά αυτό που ο λαός γνώριζε από παλιά. Ότι δηλαδή «μετά την Πανσέληνο, ανοίγουν οι ουρανοί».
Και βέβαια σε σχέση με την Μεγάλη Εβδομάδα η οποία «πέφτει» αμέσως μετά την Εαρινή Πανσέληνο, το συμπέρασμα που βγαίνει αβίαστα είναι ότι με βάση πλέον τα επιστημονικά δεδομένα συγκεντρώνει υψηλές πιθανότητες να είναι βροχερή.

Όσο για φέτος, η επιβεβαίωση αυτών των στατιστικών δεδομένων, είναι μάλλον και πάλι συνεπής, αφού η Πανσέληνος έγινε την Μεγάλη Τρίτη το πρωί και η εκδήλωση βροχοπτώσεων αναμένεται δύο-τρεις μέρες μετά – με μέρες SOS την Μεγάλη Πέμπτη και τη Μεγάλη Παρασκευή.
Επιπλέον, λόγω της αντίθεσης Άρη-Ουρανού, τα φαινόμενα αναμένεται να συνδυαστούν με πολύ ισχυρούς ανέμους.






taxalia

Μεγάλη προσοχή από όλους: Έκτακτη ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ που πρέπει άπαντες να διαβάσουν


Κάθε χρόνο, πριν και κατά τη διάρκεια των Εορτών του Πάσχα, γινόμαστε
μάρτυρες σοβαρών ατυχημάτων, ιδιαίτερα σε ανήλικους, εξαιτίας του επικίνδυνου εθίμου με τις κροτίδες, τα πυροτεχνήματα και τα βεγγαλικά.
Εξαιτίας αυτού του εθίμου τα τελευταία 15 χρόνια, 11 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους, 58 έχουν υποστεί ακρωτηριασμούς και σοβαρούς τραυματισμούς και άλλοι 46 ελαφρύτερους.
Παρόλο που η χρήση τους απαγορεύεται από το νόμο η χρήση παραμένει μέχρι σήμερα ανεξέλεγκτη και μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις πρόκειται για αυτοσχέδιες κροτίδες, γεγονός που τις καθιστά ακόμη πιο επικίνδυνες.
Ενδεικτικά, βάσει των στοιχείων της Ελληνικής Αστυνομίας, από τις 24 Μαρτίους έως και τις 26 Απριλίου κατά τους ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν συνελήφθησαν 56 άτομα και κατασχέθηκαν 778 αυτοσχέδιο πυροτεχνικοί μηχανισμοί, 81.998 βεγγαλικά, 399 καψύλλια, 293 φωτοβολίδες, 549 συσκευές εκτόξευσης φωτοβολίδων και ρουκετών και 96.226 κροτίδες.
Σε ανακοίνωσή της η Ελληνική Αστυνομία, ενόψει των εορτασμών του Πάσχα, υπενθυμίζει ότι:
Η κατασκευή, εμπορία, αγορά, κατοχή και χρήση κροτίδων και συσκευών εκτόξευσης αυτών από οποιονδήποτε απαγορεύεται.




taxalia