Τετάρτη 18 Ιανουαρίου 2017

Περίεργες κινήσεις της Τουρκίας στο Αιγαίο: Επιχείρησε κατάληψη της νήσου Παναγιάς όπως το Πάσχα του 2016; – Σε συναγερμό οι ελληνικές ΕΔ




Λίγες ημέρες πριν τη θλιβερή επέτειο της κρίσης των Ιμίων οι Τούρκοι φαίνεται να διαμορφώνουν ένα κλίμα ελληνοτουρκικής κρίσης στο Αιγαίο προκαλώντας ανησυχία στο Μέγαρο Μαξίμου και το υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Περίεργες κινήσεις από την πλευρά της Άγκυρας στο νησιωτικό σύμπλεγμα Χίου-Οινουσσών-Παναγιάς έχουν ενεργοποιήσει μέτρα άμεσης αντίδρασης των ελληνικών Ένοπλων Δυνάμεων.
Ένας σχηματισμός 2 τουρκικών μαχητικών F-16 χθες εισήλθε στο FIR Αθηνών νοτίως της Χίου και πέταξε πάνω από τη νήσο Παναγιά. Ήταν η τέταρτη υπέρπτηση το τελευταίο διήμερο, καθώς την Δευτέρα, 2 F-16 και 2 F-4 είχαν πραγματοποιήσει ακόμη τρεις πάνω από το Μακρονήσι, τους Ανθρωποφάγους και το Αγαθονήσι.
Πέραν ωστόσο της υπέρπτησης χθες πάνω από τη νήσο Παναγιά, σε ύψος 25.000 ποδών, τα ραντάρ του Στρατού εντόπισαν να κινείται στην περιοχή και ένα στρατιωτικό ελικόπτερο της Τουρκίας το οποίο είδαν και οι στρατιώτες του φυλακίου του νησιού.

Στα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το ΓΕΕΘΑ καταγράφεται η παράβαση τουFIR Αθηνών από το τουρκικό ελικόπτερο αλλά δεν φαίνεται να έχει σημειώσει παραβίαση του εθνικού εναέριου χώρου. Κάτι πάντως δύσκολο στην περιοχή, καθώς τα όρια του FIR Αθηνών και του εθνικού εναέριου χώρου στην περιοχή του νησιωτικού συμπλέγματος των Οινουσσών συμπίπτουν.
Εκείνο πάντως που προκάλεσε ακόμη μεγαλύτερη ανησυχία στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας ήταν οι περίεργες κινήσεις ταχύπλοων σκαφών που φάνηκε να ανήκουν στον τουρκικό Στρατό. Αν και στο Πεντάγωνο διατηρούν τις επιφυλάξεις τους, το γεγονός ότι πέρυσι το Πάσχα οι Τούρκοι επιχείρησαν να καταλάβουν την νήσο Παναγιά με αμφίβιες δυνάμεις και… προπέτασμα καπνού λέμβους με λαθρομετανάστες σήμανε συναγερμό στο Κέντρο Επιχειρήσεων του Πενταγώνου.
Η Τουρκία έχει πολύ σοβαρά προβλήματα, τόσο με τα χτυπήματα των Κούρδων και των τζιχαντιστών στο εσωτερικό της όσο και με τις μεγάλες απώλειες στα μέτωπα της Συρίας και του Ιράκ και ίσως το Αιγαίο κάποιοι να το βλέπουν ως βαλβίδα εκτόνωσης. Ο Ρ.Τ. Ερντογάν αμφισβητείται, τρώει το ένα χαστούκι μετά το άλλο και την ίδια στιγμή η οικονομία της χώρας πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο.
Μια σπασμωδική ενέργεια εκ μέρους της Άγκυρας που θα ανέβαζε το θερμόμετρο των ελληνοτουρκικών σχέσεων στο «κόκκινο» μπορεί να βοηθούσε τον Ρ.Τ. Ερντογάν να συσπειρώσει τον τουρκικό λαό και να αναδείξει την ψευδεπίγραφη απειλή ότι όλοι θέλουν το κακό της Τουρκίας.
Μην ξεχνάμε επίσης ότι η Τουρκία στο Κυπριακό έχει δεχθεί μεγάλες πιέσεις αφού είναι αυτή που τορπίλισε τις διαπραγματεύσεις (ευτυχώς για τον Ελληνισμό) στη Γενεύη μεταξύ του Νίκου Αναστασιάδη και του Μουσταφά Ακιντζί αξιώνοντας να παραμείνουν τα Κατοχικά στρατεύματα, να συνεχίσουν να υπάρχουν οι εγγυήσεις και να λάβουν οι Τουρκοκύπριοι την προεδρία εναλλάξ με τους Ελληνοκύπριους.
Όλως τυχαίως αμέσως μετά οι Τούρκοι έβγαλαν όλο το Στόλο στο νοτιοανατολικό Αιγαίο και ιδίως στην περιοχή μεταξύ Καστελόριζου και κυπριακής ΑΟΖ για τρίμηνη επιχειρησιακή εκπαίδευση. Όλα αυτά τα στοιχεία οι επιτελείς του ελληνικού Πενταγώνου τα αναλύουν και αυξάνουν την ετοιμότητα σε μονάδες του Στρατού, της Αεροπορίας ή του Ναυτικού ανάλογα με τα δεδομένα.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι ελληνοτουρκικές σχέσεις και το Κυπριακό τέθηκαν στο ΚΥΣΕΑ που έγινε τη Δευτέρα στο Μέγαρο Μαξίμου παρουσία του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα και των αρμόδιων υπουργών Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών για τις κρίσεις των αρχηγών στις Ένοπλες Δυνάμεις.







kranos.gr

Η ΑΣΔΕΝ κάτω από τον Αρχηγό Στόλου! Αυτό είναι το σχέδιο







Οι ΚΡΙΣΕΙΣ 2017 δρομολογούν εξελίξεις στη δομή των Ενόπλων Δυνάμεων, με την υπαγωγή της ΑΣΔΕΝ υπό τον έλεγχο του Αρχηγού Στόλου. Τι θα αλλάξει;
Η υπαγωγή της ΑΣΔΕΝ υπό τον Αρχηγό Στόλου είναι ένα σχέδιο που συναντά αντιδράσεις από τα στελέχη του Στρατού Ξηράς, και προωθείται κυρίως από το Πολεμικό Ναυτικό. Ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ φαίνεται πως μελέτησε τα υπέρ και τα κατά και αποφάσισε να προχωρήσει το σχέδιο.
Προφητικό αναδεικνεύεται το δημοσίευμα του Ηλία Νταλούμη στο περιοδικό ΑΜΥΝΑ & ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ τον Νοέμβριο του 2016, όταν ευθέως είχε θέσει θέμα υπαγωγής της ΑΣΔΕΝ υπό τον επιχειρησιακό έλεγχο του Αρχηγείου Στόλου.
Έγραφε μάλιστα συγκεκριμένα:
Όταν άλλες Ένοπλες Δυνάμεις έχουν φτάσει σε επίπεδα διακλαδικότητας που ούτε ως εφιάλτη στα χειρότερά μας όνειρα δεν έχουμε φανταστεί, εμείς γιατί να παραμένουμε στα «πατροπαράδοτα»; Γιατί ξορκίζουμε κάποιες επαναστατικές – για μας – προτάσεις;
Αν, για παράδειγμα, η σημερινή ΑΣΔΕΝ – με επικεφαλής υποστράτηγο – υπαγόταν στο Αρχηγείο Στόλου και συμπεριελάμβανε τη Ναυτική Διοίκηση Αιγαίου και την Διοίκηση Πλοίων Επιτήρησης ποια θα ήσαν τα αρνητικά στοιχεία;
Ένα άλλο παράδειγμα: Αν επικεφαλής της Διοίκησης Αμφιβίων Δυνάμεων (ΔΑΔ) υπήρχε ταξίαρχος Πεζοναύτης και υπάγονταν σ’ αυτόν η 32 Ταξιαρχία Πεζοναυτών, τα πλοία που σήμερα υπάγονται στη ΔΑΔ – αρματαγωγά και αερόστρωμνα – οι Μοίρες Αμφιβίων Καταδρομών και η Διοίκηση Υποβρυχίων Καταστροφών, έχουμε διανοηθεί τι «οικονομίες κλίμακος» θα πετυχαίναμε; Γιατί θέμα αποτελεσματικότητας δεν υφίσταται καν.
Στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων ούτε η λογική, ούτε οι γνώσεις, ούτε η παραγωγική σκέψη λείπουν. Απλώς το σύστημα είναι εντελώς σκουριασμένο. Το καλό είναι ότι πολύ εύκολα μπορεί να ξεσκουριάσει. Το έχει αποδείξει σε άλλες περιπτώσεις. Απλώς «Θέλει αρετήν και τόλμην η Ελευθερία» όπως είπε ο μακαρίτης ο Ανδρέας Κάλβος…
Και σε άλλο σημείο του δημοσιεύματος σχετικά με την αναδιοργάνωση των Ενόπλων Δυνάμεων, αποκάλυπτε το πώς μπορεί το σχέδιο να προχωρήσει:

Και μια και αναφέραμε την ΑΣΔΕΝ, μήπως μπορεί κάποιος να μας εξηγήσει γιατί πρέπει αυτή να υπάγεται στο ΓΕΣ; Το ότι συγκροτείται από μονάδες του Στρατού, δεν σημαίνει απολύτως τίποτα! Οι μονάδες αυτές υπάρχουν για την άμυνα των νησιών.

Όμως όπως όλοι γνωρίζουμε –και οι ειδικοί πρώτοι και καλύτεροι – η άμυνα ενός νησιού δεν εξαρτάται μόνον από τις δυνάμεις που είναι πάνω σε αυτό αλλά κι απ’ αυτές που βρίσκονται γύρω του. Και γύρω από ένα νησί έχουμε πλοία.
Πλοία που αποτελούν την πρώτη – και πιο αποφασιστική – γραμμή άμυνας. Αυτό τουλάχιστον επιβεβαιώνεται από τα σχετικά πολεμικά διδάγματα. Το παράδειγμα Κύπρου δεν μας λέει τίποτα;
Πώς όμως θα υπερασπιστούμε αποτελεσματικά ένα νησί όταν η επικοινωνία ανάμεσα στον τοπικό στρατιωτικό διοικητή και τον επικεφαλής της ναυτικής δύναμης που είναι στην περιοχή – ακόμα και αν δεχτούμε ότι υπάρχει – είναι αποτελεσματική όταν δεν είναι άμεση;
Ιδού ένα απλό παράδειγμα: Ο στρατιωτικός διοικητής του νησιού Α, αναφέρει την κατάσταση στην ΑΣΔΕΝ. Αυτή την «περνά» στο ΓΕΣ. Το ΓΕΣ στο ΓΕΕΘΑ, που με τη σειρά του την «δίνει» στο ΓΕΝ.
Το ΓΕΝ στο Αρχηγείο Στόλου κι αυτό στον διοικητή της Μοίρας των πλοίων που βρίσκονται στην περιοχή του νησιού Α, προκειμένου να δράσει. Όλος αυτός ο κύκλος θα ήταν μια απλή ευθεία αν οι δυνάμεις πάνω στο νησί, όπως και οι γύρω από αυτό, υπάγονταν σε μια κοινή διοίκηση.
Οι έξι αναφορές θα ήσαν μόνον οι εξής δύο: Στρατιωτικός διοικητής προς «γενικό διοικητή» κι αυτός στο ναυτικό διοικητή.
Πως υλοποιούνται όλα αυτά τα φαινομενικώς απλά; Μα αν η ΑΣΔΕΝ υπάγεται στο Αρχηγείο Στόλου! Ασύλληπτο; Άκρως επαναστατικό, θα λέγαμε αλλά απολύτως λογικό και – προπαντός – αποτελεσματικό. Θυμηθείτε ποιος είχε τη διεύθυνση των επιχειρήσεων – όλων των επιχειρήσεων – στα Falklands.
Φυσικά μιλάμε από την πλευρά των Βρετανών γιατί από την πλευρά της Αργεντινής «τρία πουλάκια κάθονταν» στην κυριολεξία… Βεβαίως κάποιες προσπάθειες ώστε η ΑΣΔΕΝ να γίνει «διακλαδική» έγιναν πριν από καμιά δεκαπενταριά χρόνια.
Όμως απέτυχαν παταγωδώς! Για έναν πολύ απλό λόγο: Δεν ελήφθη υπόψη το συντεχνιακό πνεύμα των στελεχών. Έτσι αυτές εγκαταλείφθηκαν και επανήλθαμε στην μακαριότητά μας. Το ζήτημα όμως είναι αν προτιμάμε την μακαριότητα από την ασφάλεια και την σιγουριά. Κάποτε πρέπει να επιλέξουμε.
Σχετικό με τα προηγούμενα είναι και το εξής: Η Ελλάδα – μια καθαρά ναυτική χώρα – είναι η μοναδική στον κόσμο στην οποία οι Πεζοναύτες δεν υπάγονται στο Ναυτικό αλλά στον Στρατό! Και να ήταν μόνον αυτό;
Η 32 Ταξιαρχία Πεζοναυτών εδρεύει στον Βόλο, ενώ το 575 Τάγμα της στον Αυλώνα. Αλήθεια, έχει πάρει κάποιος «μολύβι και χαρτί» κι έχει υπολογίσει πόσος χρόνος χρειάζεται ένα αρματαγωγό ή ένα Zubr, από το Ναύσταθμο Σαλαμίνας έως τον Ωρωπό ή τον Βόλο κι από ‘κει σε κάποιο νησί του Ανατολικού Αιγαίου;
Αφού κάνει αυτόν τον υπολογισμό ας κάνει κι άλλον ένα. Από το Ναύσταθμο Σαλαμίνας κατευθείαν στο ίδιο νησί. Στο τέλος θα χρειαστεί μια αφαίρεση για να δει τι θα κερδίζαμε αν οι Πεζοναύτες ανήκαν στο Ναυτικό και στρατωνίζονταν στον Κανελλόπουλο και τον Ασπρόπυργο.

Κι εδώ καλύτερα να σταματήσουμε και να μην περάσουμε στη σταδιοδρομία των στελεχών, που ενώ «περνούν μια ζωή» στους Πεζοναύτες, ξαφνικά για διοικητικούς λόγους βρίσκονται σε μια άλλη μονάδα Ειδικών Δυνάμεων, συνήθως ψιλοάσχετη με την θάλασσα.






kranos.gr

''Κάτω τα χέρια από τις συντάξεις χηρείας συζύγων στρατιωτικών'' Άρθρο του Ανχη ε.α Σταύρου Γατή






Μία κυβερνητική απόφαση του σύγχρονου πολιτισμικού μας μεσαίωνα αποτελεί η μη απονομή της  σύνταξης  χηρείας εφ όρου ζωής συζύγου 

Γράφει ο Ανχης ε.α Σταύρος Γατής



Δικαίως ‘’αγανακτείτε’’  αγαπητοί μου συνάδελφοι των ΕΔ και των ΣΑ. Τελικά μπορεί κάποιος από τους δημόσιους λειτουργούς του οικονομικού επιτελείου του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους να μας ανακοινώσει, τι θα γίνουν οι εισφορές των εργαζομένων όλων των επαγγελματικών κατηγοριών και ειδικότερα των Στελεχών των ΕΔ, που είναι ανταποδοτικές και που τόσα χρόνια αυτοδικαίως τα ασφαλιστικά ταμεία παρακρατούσαν, αφού με τις ριζικές αλλαγές που επιφέρει ο ασφαλιστικός νόμος Κατρούγκαλου στις συντάξεις χηρείας ή θανάτου που θα εκδοθούν από εδώ και πέρα δεν ανταποδίδονται ως κεκτημένο δικαίωμα στα μέλη χηρείας; Ας μας ενημερώσουν που, ποιος και γιατί θα καρπωθεί το οικονομικό όφελος αυτών.
Όλο αυτό έχει επιφέρει εύλογη ανησυχία ειδικότερα στο χώρο των ΕΔ, καθότι λόγω των συχνών και βεβιασμένων υπηρεσιακών απαιτήσεων-μετακινήσεων, η σύζυγος του εκάστοτε στελέχους, δεν έχει την πολυτέλεια να δραστηριοποιηθεί επαγγελματικά στο δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα ιδιαίτερα μάλιστα στις μικρές παραμεθόριες νησιωτικές ή Ηπειρωτικές Φρουρές και σε συνάρτηση με τις συχνότατες μεταθέσεις καθιστούν ως μόνο οικονομικό εισόδημα της στρατιωτικής οικογένειας, τη μισθοδοσία του στελέχους, η οποία και αποδίδεται ως σύνταξη μετά θάνατον στη χηρεία για την αξιοπρεπή διαβίωση των συζύγων.
Είναι ηθικό και τίμιο να υπάρξει πέραν των οικονομικών κίνητρων η εξέταση  και του ανθρωπιστικού  θέματος, διότι το ζητούμενο δεν είναι να ευημερούν οι αριθμοί και να λεηλατείται η βάση της κοινωνίας μας που είναι η οικογένεια.
Η πολιτεία οφείλει αρχικά να ξεκαθαρίσει τον τρόπο εφαρμογής του νόμου και να εφαρμόσει ειδικά κριτήρια ελέγχου όπως συνθήκες γάμου και εργασίας της συζύγου και εφόσον δεν εργάζεται η σύζυγος το χρόνο που επήλθε ο θάνατος, να αποτελεί αυτό απαράβατο κανόνα καταβολής της δικαιούμενης σύνταξης με τροποποιητική κοινοβουλευτική ή υπουργική διάταξη του άρθρου 12 του Ν.4387/2016.
Για να δείτε τι ακριβώς επικρατεί αυτή τη στιγμή σας παραθέτω θέσεις και ερμηνείες επιστημονικών συμβούλων
Διευθύντρια χορήγησης συντάξεων δημόσιου τομέα
Η κ. Βαϊτσιου, η οποία υπογράφει και την εγκύκλιο, απαντά ότι όχι, ο νόμος εφαρμόζεται για πρώτη φορά, είχε ψηφιστεί το2011, δεν έχει εφαρμοστεί μέχρι σήμερα και αφορά όλους όσοι παίρνουν σύνταξη χηρείας μαζί με τη δική τους-τη μια από της δύο από το δημόσιο.

Ο έγκρητος εργατολόγος Χρήστος Βουρλιώτης, αφού μελέτησε τις διατάξεις που αναφέρονται στο χαρτί του ΓΛΚ, ξεκαθαρίζει ότι η εγκύκλιος αναφέρεται σε διάταξη του νόμου του 2010 η οποία δεν έχει εφαρμοστεί και αφορά στις συντάξεις χηρείας του δημοσίου. Δεν περιλαμβάνει δηλαδή συνταξιούχους γήρατος του δημοσίου που παίρνουν σύνταξη χηρείας από άλλα ταμεία. Με απλά ελληνικά προσπαθεί να μας εξηγήσει τις περιπτώσεις στις οποίες, τελικά, αναφέρεται:
1) Χηρείας από δημόσιο-Γήρατος από άλλα ταμεία
Το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους αναφέρεται σε μια γενική διάταξη του νόμου με την οποία, αν παίρνεις και χηρείας (από το δημόσιο) και κύρια σύνταξη ή μισθό (από οποιοδήποτε άλλο ταμείο), την πρώτη τριετία σου καταβάλλονται ολόκληρες. Μετά την πάροδο της τριετίας αν ο επιζών σύζυγος εργάζεται, ή αυτοπασχολείται ή λαμβάνει σύνταξη από αυτούς τους φορείς (ΙΚΑ, ΟΑΕΕ κ.α.) και είναι κάτω των 65 περικόπτεται η σύνταξη χηρείας 50%. Αν είναι άνω των 65 περικόπτεται η σύνταξη χηρείας 30%.
2) Και τις δύο από το δημόσιο
Αν ο δικαιούχος λαμβάνει από το δημόσιο και τη σύνταξη γήρατος κα τη σύνταξη χηρείας, επιλέγει ποια θα διατηρήσει και η άλλη περικόπτεται, κατά 75% (δεν αφορά όσους λαμβάνουν σύνταξη γήρατος από δημόσιο και χηρείας από άλλο ταμείο).

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πολιτικών Συνταξιούχων, Παναγιώτης Βαβουγιός, έχει καταλάβει ότι πρόκειται για συντάξεις που δεν έχουν δηλωθεί και δεν έχουν κοπεί ενώ θα έπρεπε.

Σύμφωνα με την εγκύκλιο, που υπογράφει ο υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης Τάσος Πετρόπουλος, προβλέπονται τρεις ταχύτητες:
• Οι επιζώντες σύζυγοι θα δικαιούνται σύνταξη χηρείας εφ’ όρου ζωής εφόσον κατά τη στιγμή του θανάτου έχουν συμπληρώσει το 55ο έτος.
• Σε περίπτωση που δεν είναι 55 ετών αλλά έχουν ήδη συμπληρώσει το 52ο έτος, τότε η σύνταξη καταβάλλεται για μια τριετία. Στη συνέχεια η καταβολή θα αναστέλλεται μέχρι τη συμπλήρωση του 67ου έτους, οπότε και θα επαναχορηγείται.
• Για όσους χήρους και χήρες δεν έχουν συμπληρώσει το 52ο έτος, η σύνταξη θα καταβάλλεται για μία τριετία.
Κατ’ εξαίρεση οι περιορισμοί αυτοί δεν εφαρμόζονται σε περίπτωση που ο επιζών σύζυγος έχει κριθεί ανίκανος για την άσκηση κάθε βιοποριστικής εργασίας με ποσοστό τουλάχιστον 67%. Επίσης δεν εφαρμόζονται αν ο επιζών σύζυγος έχει ανήλικα τέκνα (μέχρι να ενηλικιωθούν) ή τέκνα που σπουδάζουν (και μέχρι να γίνουν 24 ετών).
Προσοχή, καθώς η σύνταξη στον επιζώντα σύζυγο θα καταβάλλεται μειωμένη (από 1% έως 5%) σε περίπτωση που υπήρχε διαφορά ηλικίας μεγαλύτερη από 10 έτη και ο γάμος συντελέστηκε μετά τη χορήγηση σύνταξης γήρατος του θανόντος. Συγκεκριμένα, η μείωση που θα επέρχεται -αφαιρουμένων των ετών της έγγαμης συμβίωσης- θα είναι 1% για 10-20 χρόνια, 2% για 21-25 χρόνια, 3% για 26-30 χρόνια, 4% για 31-35 χρόνια και 5% για 36 χρόνια και πάνω. Όσον αφορά το δικαιούμενο ποσό σύνταξης, αυτό για την πρώτη τριετία λήψης της σύνταξης χηρείας καταβάλλεται ολόκληρο. Μετά το πέρας της τριετίας, αν ο επιζών σύζυγος εργάζεται ή λάβει σύνταξη από άλλη πηγή, θα δικαιούται το 50%.

Εν κατακλείδι αποτελεί υποχρέωση της πολιτείας αλλά και όσων έχουν την δυνατότητα να αναδείξουν το ηθικό πρόβλημα που θα  διασφαλίσει την ομαλότητα την ισονομία και ισοπολιτεία στους πολίτες και ΄΄ναι΄΄ να συνεισφέρουν τα φορολογικά οφειλόμενα στην πολιτεία,  αλλά από την άλλη να αποδίδονται από το κράτος τα κεκτημένα για την  διασφάλιση της αξιοπρεπούς διαβίωσης των φορολογούμενων πολιτών του.







kranos.gr

Συνελήφθησαν όλα τα αρχηγικά στελέχη της σπείρα των «μαφιόζων» Ρομά





Σε εξέλιξη από πρωινές ώρες σήμερα...
 κατόπιν παραγγελιων των ειδικών ανακριτών, ευρελιας κλίμακας αστυνομική επιχειρηση της διεύθυνσης ασφάλειας Αττικής σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Βέροια και Λάρισα για τον εντοπισμό και τη σύλληψή των υπολοίπων μελών πολυμελούς εγκληματικής οργάνωσης που διέπραξε σωεεια ληστειών και διαρρηξεων σε όλη τη χωρα και εξαρθρωθηκε από την διεύθυνση ασφάλειας Αττικής την 2-11-2016.

Μέχρι στιγμής έχουν συλληφθεί 5 άτομα μεταξύ των οποίων και 2 αρχηγικά που είχαν διαφύγει. Υπενθυμίζεται ότι το τρίτο αρχηγικο μέλος, ένας 35χρονος ημεδαπός είχε συλληφθεί την 11-1-2017.

Μεχρι στιγμής έχουν διενεργηθει δεκάδες ερευνες σε οικίες, χωρους και τραπεζικες θυριδες. έχουν ταυτοποιηθει επιπλέον περισσοτερες από 30 υποθέσεις ληστειών-διαρρηξεων-κλοπών και έχουν κατασχεθεί κοσμήματα μεγάλης χρηματικης άξιας, πολυτελή ρολογια, χρυσες λιρές, χρηματικα ποσά, όπλα, σφαιρες και ποσότητες ναρκωτικών.






tromaktiko

Σε αυτούς τους μισθωτούς μειώνονται οι εισφορές – Αναλυτική λίστα




Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η υπουργική απόφαση που υπογράφει ο υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης Τάσος Πετρόπουλος, για την...
αναπροσαρμογή των ασφαλιστικών εισφορών των ασφαλισμένων και των εργοδοτών για τον κλάδο σύνταξης μισθωτών, από 01-01-2017 έως την 01-01-2020.

Η απόφαση προβλέπει τη σταδιακή μείωση των εισφορών από το 2017 έως το 2020, ώστε αυτές στο τέλος του 2020 να διαμορφώνονται σε ποσοστό 6,67% για τους ασφαλισμένους και σε ποσοστό 13,33% για τους εργοδότες.

Όπως επισημαίνεται στην υπουργική απόφαση, για τις περιπτώσεις Α έως και Ζ που ακολουθούν, εκτιμάται απώλεια εσόδων στον προϋπολογισμό του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) 27 εκατ. ευρώ για το έτος 2017, 55 εκατ. ευρώ έως το έτος 2018, 60 εκατ. ευρώ έως το έτος 2019, 92 εκατ. ευρώ έως το έτος 2020. Για τις περιπτώσεις ΙΔ έως και ΙΗ, για το μέρος που αφορά την αναπροσαρμογή των ασφαλιστικών εισφορών του εργοδότη, η οικονομική επίπτωση είναι δημοσιονομικά ουδέτερη για τον προϋπολογισμό της Γενικής Κυβέρνησης, δεδομένου ότι οι μεταβολές στην εργοδοτική εισφορά αντισταθμίζονται με ισόποσες καταβολές στα έσοδα του ΕΦΚΑ και, τέλος, για τις περιπτώσεις Η έως και ΙΓ οι οικονομικές συνέπειες δεν είναι δυνατόν να εκτιμηθούν, λόγω μη διαθέσιμων στοιχείων.

Ποσοστά ασφαλιστικών εισφορών

Από την 01-01-2017, τα ποσοστά των ασφαλιστικών εισφορών κλάδου σύνταξης για τους ασφαλισμένους και τους εργοδότες που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της παρούσης, αναπροσαρμόζονται, ως εξής:
Α

ΤΑΠ-ΔΕΗ

Εισφορά ασφαλισμένου Εισφορά εργοδότη

11% μέχρι 31/12/2016 22% μέχρι 31/12/2016

9,92% από 01/01/2017 19,83% από 01/01/2017

8,84% από 01/01/2018 17,67% από 01/01/2018

7,75% από 01/01/2019 15,5% από 01/01/2019

6,67% από 01/01/2020 13,33% από 01/01/2020



Β ΙΚΑ-ΕΤΑΜ/τ. ΤΣΠ-ΗΣΑΠ

Εισφορά ασφαλισμένου Εισφορά εργοδότη

8,835% μέχρι 31/12/2016 19,165% μέχρι 31/12/2016

8,29% από 01/01/2017 17,70% από 01/01/2017

7,75% από 01/01/2018 16,25% από 01/01/2018

7,22% από 01/01/2019 14,79% από 01/01/2019

6,67% από 01/01/2020 13,33 % από 01/01/2020



Γ και Δ

ΙΚΑ-ΕΤΑΜ/τ. ΤΣΠ-ΕΤΕ και τ. ΤΑΠ-ΕΤΒΑ Εισφορά εργοδότη

Εισφορά ασφαλισμένου ΤΣΠ-ΕΤΕ ΤΑΠ-ΕΤΒΑ

8,835% μέχρι 31/12/2016 19,915% μέχρι 31/12/2016 19,665% μέχρι 31/12/2016

8,29% από 01/01/2017 18,27% από 01/01/2017 18,08% από 01/01/2017

7,75% από 01/01/2018 16,66% από 0/01/2018 16,5% από 01/01/2018

7,22% από 01/01/2019 14,98% από 01/01/2019 14,9% από 01/01/2019

6,67% από 01/01/2020 13,33% από 01/01/2020 13,33% από 01/01/2020



Ε

ΙΚΑ-ΕΤΑΜ / τ. ΤΑΠ-ΟΤΕ

Εισφορά ασφαλισμένου Εισφορά εργοδότη

ΟΤΕ ΟΣΕ-ΕΛΤΑ-ΤΑΠ-ΟΤΕ

8,835% μέχρι 31/12/2016 19,165% 18,665% μέχρι 31/12/2016

8,29% από 01/01/2017 17,700% 17,33% από 01/01/2017

7,75% από 01/01/2018 16,250% 15,99% από 01/01/2018

7,22% από 01/01/2019 14,790% 14,67% από 01/01/2019

6,67% από 01/01/2020 13,33% από 01/01/2020



Για τους υπαλλήλους του τ. ΤΑΠ-ΟΤΕ η εισφορά είναι ήδη 6,67%.



ΣΤ

Πρώην Ταμείο Ασφάλισης Προσωπικού Ασφαλιστικής Εταιρείας η Εθνική (ΤΑΠΑΕ «Η ΕΘΝΙΚΗ»)

Εισφορά ασφαλισμένου Εισφορά εργοδότη

16,665% μέχρι 31/12/2016

6,67% 15,83% από 01/01/2017

15% από 01/01/2018

14,16% από 01/01/2019

13,33% από 01/01/2020


Ζ

Πρώην Ταμείο Συντάξεων και Επικουρικής Ασφάλισης Προσωπικού Γεωργικών Συνεταιριστικών Οργανώσεων (πρώην ΤΣΕΑΠΓΣΟ)

Εισφορά ασφαλισμένου Εισφορά εργοδότη

8% μέχρι 31/12/2016 15% μέχρι 31/12/2016

7,67% από 01/01/2017 14,58% από 01/01/2017

7,34% από 01/01/2018 14,17% από 01/01/2018

7,00% από 01/01/2019 13,75% από 01/01/2019

6,67% από 01/01/2020 13,33% από 01/01/2020



Η, Θ, Ι, ΙΑ, ΙΒ

Ασφαλισμένοι στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, πριν την 01/01/1993, προσωπικό εδάφους αεροπορικών επιχειρήσεων ιπτάμενο προσωπικό αεροπορικών επιχειρήσεων ή ΥΠΑ- τεχνικό προσωπικό πτυχιούχοι χειριστές αεροσκαφών που χρησιμοποιούνται σε οποιονδήποτε εργοδότη σε πτητικές εργασίες ηθοποιοί θεάτρου πρόζας και μουσικού, υποβολείς μουσικοί εγχόρδων, κρουστών και πνευστών οργάνων, τεχνικοί θεάτρου και κινηματογράφου προσωπικό σκηνής ηθοποιοί μελοδραματικού θεάτρου χορευτές.

Εισφορά ασφαλισμένου Εισφορά εργοδότη

10,97% μέχρι 31/12/2016 16,03% μέχρι 31/12/2016

9,9% από 01/01/2017 15,36% από 01/01/2017

8,83% από 01/01/2018 14,69% από 01/01/2018

7,75% από 01/01/2019 14,01% από 01/01/2019

6,67% από 01/01/2020 13,33% από 01/01/2020



ΙΓ

Ασφαλισμένοι στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, μετά την 01/01/1993, ηθοποιοί μελοδραματικού, μουσικού θεάτρου και θεάτρου πρόζας μουσικοί εγχόρδων, κρουστών και πνευστών οργάνων τεχνικοί θεάτρου και κινηματογράφου υποβολείς προσωπικό σκηνής χορευτές προσωπικό Ο.Α. και αεροπορικών εταιρειών πτυχιούχοι χειριστές αεροσκαφών που εκτελούν πτητικές εργασίες.

Εισφορά ασφαλισμένου Εισφορά εργοδότη

8,87% μέχρι 31/12/2016 14,73% μέχρι 31/12/2016

8,32% από 01/01/2017 14,38% από 01/01/2017


7,77% από 01/01/2018 14,03% από 01/01/2018

7,22% από 01/01/2019 13,68% από 01/01/2019

6,67% από 01/01/2020 13,33% από 01/01/2020



ΙΔ

Ασφαλισμένοι, πριν την 01/01/1993, τακτικοί υπάλληλοι ΝΠΔΔ και ΙΚΑ-ΕΤΑΜ που συνταξιοδοτούνται με το ειδικό συνταξιοδοτικό καθεστώς του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (ν. 3163/1955).

Εισφορά ασφαλισμένου Εισφορά εργοδότη

25,33% μέχρι 31/12/2016

6,67% 22,33% από 01/01/2017

19,33% από 01/01/2018

16,33% από 01/01/2019

13,33% από 01/01/2020



ΙΕ

Ασφαλισμένοι, πριν την 01/01/1993, τακτικοί υπάλληλοι ΝΠΔΔ που συνταξιοδοτούνται από το ίδιο το ΝΠΔΔ με διατάξεις που ακολουθούν τις συνταξιοδοτικές προϋποθέσεις του Δημοσίου.

Εισφορά ασφαλισμένου Εισφορά εργοδότη

0% μέχρι 31/12/2016

6,67% 3,33% από 01/01/2017

6,67% από 01/01/2018

10,00% από 01/01/2019

13,33% από 01/01/2020



ΙΣΤ

Τακτικοί υπάλληλοι ΕΤΑΠ-ΜΜΕ-πρώην ΤΣΠΕΑΘ

Εισφορά ασφαλισμένου Εισφορά εργοδότη

8,5% μέχρι 31/12/2016 7,5% μέχρι 31/12/2016

8,05% από 01/01/2017 8,95% από 01/01/2017

7,6% από 01/01/2018 10,4% από 01/01/2018

7,15% από 01/01/2019 11,85% από 01/01/2019

6,67% από 01/01/2020 13,33% από 01/01/2020



ΙΖ

Τακτικοί υπάλληλοι ΕΤΑΠ-ΜΜΕ-πρώην ΤΑΤΤΑΘ

Εισφορά ασφαλισμένου Εισφορά εργοδότη

6,67% 17% μέχρι 31/12/2016

16,09% από 01/01/2017

15,18% από 01/01/2018

14,27% από 01/01/2019

13,33% από 01/01/2020



ΙΗ

Ασφαλισμένοι, πριν και μετά την 01/01/1993, τακτικοί υπάλληλοι ΕΤΑΑ-Τομέας Υγειονομικών (ΤΣΑΥ)

Εισφορά ασφαλισμένου Εισφορά εργοδότη

4% μέχρι 31/12/2016

6,67% 6,33% από 01/01/2017

8,66% από 01/01/2018

10,99% από 01/01/2019

13,33% από 01/01/2020


ΙΘ

Ασφαλισμένοι, πριν και μετά την 01/01/1993, που έως την έναρξη ισχύος του ν. 4387/2016 υπάγονταν στην ασφάλιση του ΟΓΑ ως μισθωτοί-ανειδίκευτοι εργάτες, μετακλητοί πολίτες τρίτων χωρών.

Εισφορά ασφαλισμένου Εισφορά εργοδότη

0% μέχρι 31/12/2016 14% μέχρι 31/12/2016

1,67% από 01/01/2017 13,83% από 01/01/2017

3,34% από 01/01/2018 13,67% από 01/01/2018

5,00% από 01/01/2019 13,50% από 01/01/2019

6,67% από 01/01/2020 13,33% από 01/01/2020

Σημειώνεται ότι στο πεδίο εφαρμογής της παρούσας απόφασης υπάγονται, με την επιφύλαξη της παραγράφου 5 του άρθρου 38 του νέου ασφαλιστικού νόμου (ν. 4387/2016), τα παρακάτω πρόσωπα:

Α. Οι ασφαλισμένοι στον Τομέα Ασφάλισης Προσωπικού ΔΕΗ, μέχρι 31-12-1992 και οι εργοδότες που καταβάλλουν ασφαλιστικές εισφορές για τους ασφαλισμένους αυτούς.

Β. Οι ασφαλισμένοι στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ που ήταν ασφαλισμένοι στο Ταμείο Συντάξεως, μέχρι 31-12-1992, Προσωπικού ΗΣΑΠ κατά την ημερομηνία ένταξής του στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (01-08-2008) και οι εργοδότες που καταβάλλουν ασφαλιστικές εισφορές για τους ασφαλισμένους αυτούς.

Γ. Οι ασφαλισμένοι στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ που ήταν ασφαλισμένοι, μέχρι 31-12-1992, στο Ταμείο Συντάξεως Προσωπικού ΕΤΕ κατά την ημερομηνία ένταξής του στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (01-08-2008) και οι εργοδότες που καταβάλλουν ασφαλιστικές εισφορές για τους ασφαλισμένους αυτούς.

Δ. Οι ασφαλισμένοι στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ που ήταν ασφαλισμένοι, μέχρι 31-12-1992, στο Ταμείο Ασφάλισης Προσωπικού ΕΤΒΑ κατά την ημερομηνία ένταξής του στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (01-08-2008) και οι εργοδότες που καταβάλλουν ασφαλιστικές εισφορές για τους ασφαλισμένους αυτούς.

Ε. Οι ασφαλισμένοι στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ που ήταν ασφαλισμένοι, μέχρι 31-12-1992, στο Ταμείο Ασφάλισης Προσωπικού ΟΤΕ κατά την ημερομηνία ένταξης του στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (01-08-2008) και οι εργοδότες που καταβάλλουν ασφαλιστικές εισφορές για τους ασφαλισμένους αυτούς.

ΣΤ. Οι ασφαλισμένοι στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ που ήταν ασφαλισμένοι, μέχρι 31-12-1992, στο Ταμείο Ασφάλισης Προσωπικού Ασφαλιστικής Εταιρείας η Εθνική κατά την ημερομηνία ένταξής του στο ΙΚΑ – ΕΤΑΜ (01-08-2008) και οι εργοδότες που καταβάλλουν ασφαλιστικές εισφορές για τους ασφαλισμένους αυτούς.

Ζ. Οι ασφαλισμένοι στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ που ήταν ασφαλισμένοι στο Ταμείο Συντάξεων και Επικουρικής Ασφάλισης Προσωπικού Γεωργικών Συνεταιριστικών Οργανώσεων, μέχρι την ημερομηνία ένταξής του στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (31-07-2007) και ασφαλίζονται για απασχολήσεις τους από 01-08-2007 και μετά σε Συνεταιριστικές Οργανώσεις στο ΤΣΕΑΠΓΣΟ και οι εργοδότες που καταβάλλουν ασφαλιστικές εισφορές για τους ασφαλισμένους αυτούς.

Η. Οι ασφαλισμένοι στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, πριν την 01-01-1993, που εργάζονται ως προσωπικό εδάφους αεροπορικών επιχειρήσεων και οι εργοδότες που καταβάλλουν ασφαλιστικές εισφορές για τους ασφαλισμένους αυτούς.

Θ. Οι ασφαλισμένοι στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, πριν την 01-01-1993, που εργάζονται ως ιπτάμενο προσωπικό αεροπορικών επιχειρήσεων ή ΥΠΑ-τεχνικό προσωπικό και οι εργοδότες που καταβάλλουν ασφαλιστικές εισφορές για τους ασφαλισμένους αυτούς.

Ι. Οι ασφαλισμένοι στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, πριν την 01-01-1993, που εργάζονται ως πτυχιούχοι χειριστές αεροσκαφών που χρησιμοποιούνται σε οποιονδήποτε εργοδότη σε πτητικές εργασίες και οι εργοδότες που καταβάλλουν ασφαλιστικές εισφορές για τους ασφαλισμένους αυτούς.

ΙΑ. Οι ασφαλισμένοι στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, πριν την 01-01-1993, που εργάζονται ως ηθοποιοί θεάτρου πρόζας και μουσικού, υποβολείς και μουσικοί εγχόρδων και κρουστών οργάνων, τεχνικοί θεάτρου και κινηματογράφου και προσωπικό σκηνής και οι εργοδότες που καταβάλουν ασφαλιστικές εισφορές για τους ασφαλισμένους αυτούς.

ΙΒ. Οι ασφαλισμένοι στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, πριν την 01-01-1993, που εργάζονται ως ηθοποιοί μελοδραματικού θεάτρου, μουσικοί πνευστών οργάνων και χορευτές και οι εργοδότες που καταβάλλουν ασφαλιστικές εισφορές για τους ασφαλισμένους αυτούς.

ΙΓ. Οι ασφαλισμένοι στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, μετά την 01-01-1993, που εργάζονται ως ηθοποιοί μελοδραματικού θεάτρου, μουσικού θεάτρου και θεάτρου πρόζας, μουσικοί εγχόρδων, κρουστών και πνευστών οργάνων, τεχνικοί θεάτρου και κινηματογράφου, υποβολείς, προσωπικό σκηνής, χορευτές-χορεύτριες, προσωπικό Ο.Α. και αεροπορικών εταιρειών, πτυχιούχοι χειριστές αεροσκαφών που εκτελούν πτητικές εργασίες και οι εργοδότες που καταβάλλουν ασφαλιστικές εισφορές για τους ασφαλισμένους αυτούς.

ΙΔ. Οι τακτικοί υπάλληλοι ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και ΝΠΔΔ που συνταξιοδοτούνται με το ειδικό συνταξιοδοτικό καθεστώς του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (ν. 3163/1955) και οι εργοδότες που καταβάλλουν ασφαλιστικές εισφορές για τους ασφαλισμένους αυτούς.

ΙΕ. Οι τακτικοί υπάλληλοι ΝΠΔΔ που συνταξιοδοτούνται από το ίδιο το ΝΠΔΔ με διατάξεις που ακολουθούν τις συνταξιοδοτικές προϋποθέσεις του Δημοσίου ΙΣΤ. Οι τακτικοί υπάλληλοι του ΕΤΑΠ-ΜΜΕ που ασφαλίζονται με τις διατάξεις του πρώην Ταμείου Συντάξεων Προσωπικού Εφημερίδων Αθηνών Θεσσαλονίκης (ΤΣΠΕΑΘ).

ΙΖ. Οι τακτικοί υπάλληλοι του ΕΤΑΠ-ΜΜΕ που ασφαλίζονται με τις διατάξεις του πρώην Ταμείου Ασφάλισης Τεχνικών Τύπου Αθηνών Θεσσαλονίκης (ΤΑΤΤΑΘ).

ΙΗ. Οι τακτικοί υπάλληλοι του Τομέα Υγειονομικών του Ενιαίου Ταμείου Ασφάλισης Αυτοαπασχολούμενων (ΕΤΑΑ) που ασφαλίζονται με τις διατάξεις του πρώην Ταμείου Συντάξεων και Αυτασφαλίσεως Υγειονομικών.

ΙΘ. Τα πρόσωπα της παρ. 5 του άρθρου 40 του ν. 4387/2016, δηλαδή οι ασφαλισμένοι που έως την έναρξη ισχύος του ν. 4387/2016 υπάγονταν στην ασφάλιση του ΟΓΑ ως μισθωτοί-ανειδίκευτοι εργάτες, μετακλητοί πολίτες τρίτων χωρών.






tromaktiko