Τετάρτη 2 Σεπτεμβρίου 2015

ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ… Ατζέντα 2030… Έρχεται η Παγκόσμια Κυβέρνηση…

ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ
Δώστε ιδιαίτερη προσοχή! Η ελίτ κάνει ένα σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση για μια Παγκόσμιας Κυβέρνηση, γνωστή και ως Νέα Παγκόσμια Τάξη. Δεν πρόκειται για μια θεωρία συνωμοσίας, αλλά για μια πραγματικότητα.

hellasforce



ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ… ΟΣΑ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ


ΟΡΑΜΑ ΓΕΡΟΝΤΙΣΣΑΣ ΟΣΑ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΟΡΑΜΑ ΓΕΡΟΝΤΙΣΣΑΣ » ΟΣΑ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ »
ΕΡΧΕΤΑΙ ΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΕΙ ΤΟ ΤΟΠΙΟ ΤΩΝ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ !

«Ούτε συνθηκολόγηση, ούτε Grexit αλλά…ανταρτοπόλεμο στις Τράπεζες» του Σλαβόι Ζίζεκ


cartoon_bankers_run

ENGLISH


Tου Σλαβόι Ζίζεκ
Από την ΕΠΟΧΗ
Τι απαντάει ο Ζίζεκ στην κριτική που κάνουν στις απόψεις του για την Ελλάδα, τι γνώμη έχει για τον “ανταρτοπόλεμο” εντός ευρωζώνης
Όταν το άρθρο μου για την Ελλάδα μετά το δημοψήφισμα με τον τίτλο «Η δύναμη της απελπισίας» αναδημοσιεύτηκε στον ιστότοπο «In these times», ο τίτλος άλλαξε και έγινε «Πώς ο Άλέξης Τσίπρας και ο ΣΥΡΙΖΑ ανέτρεψαν την Άγκελα Μέρκελ και τους Ευρωκράτες» [inthesetimes.com/article/18229/slavoj-zizek-syriza-tsipras-merkel]. Η ουσία αυτού που έγραψα, ωστόσο, ήταν πολύ λιγότερο αισιόδοξη. Παρόλα αυτά, δέχθηκα επίθεση από πολλούς στην Αριστερά, διότι αρνούμαι να διανοηθώ την αποδοχή των όρων της ΕΕ από πλευράς του Τσίπρα ως μια απλή ήττα, αρνούμαι να καταδικάσω την «προδοσία» του Τσίπρα.
Η μεταστροφή του «όχι» στο δημοψήφισμα σε «ναι» στις Βρυξέλλες ήταν ένα σοκ, μια συντριπτική οδυνηρή καταστροφή. Ακριβέστερα, ήταν μια αποκάλυψη και με τις δύο έννοιες του όρου: τη συνήθη, της καταστροφής,και την αρχική, την κυριολεκτική, της φανέρωσης, της κοινοποίησης –το βασικό σημείο ανταγωνισμού, το αδιέξοδο, σαφώς αποκαλύφθηκε. Πολλοί, όμως, αριστεροί αρθρογράφοι και σχολιαστές (του Γιούργκεν Χάμπερμας συμπεριλαμβανομένου) ερμήνευσαν λανθασμένα τη σύγκρουση μεταξύ της ΕΕ και της Ελλάδας, ως σύγκρουση μεταξύ τεχνοκρατικής αντίληψης και πολιτικής. Η μεταχείριση της ΕΕ προς την Ελλάδα ήταν πολιτική στην πιο καθαρή εκδοχή της, πολιτική τόσο που αντίκειται ακόμη και στο οικονομικό συμφέρον. Άλλωστε το ΔΝΤ, ο σαφής εκπρόσωπος του ψυχρού οικονομικού ορθολογισμού, χαρακτήρισε το σχέδιο διάσωσης ως ανεφάρμοστο.
Εν τέλει, ήταν η Ελλάδα που υποστήριξε τον οικονομικό ορθολογισμό και η ΕΕ που αντιπροσώπευσε το πολιτικο-ιδεολογικό πάθος. Όταν οι τράπεζες και το χρηματιστήριο στην Ελλάδα άνοιξαν ξανά, υπήρξε τεράστια φυγή κεφαλαίου και πτώση των τιμών των μετοχών. Αυτή η κίνηση δεν ήταν σημάδι δυσπιστίας απέναντι στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, αλλά απέναντι στα επιβαλλόμενα από την ΕΕ μέτρα, ένα σαφές, ωμό μήνυμα ότι το κεφάλαιο –όπως συνηθίζουμε να το θέτουμε με το σύγχρονο ανιμιστικό όρο και όπως αντιπροσωπεύεται από θεσμούς διακυβέρνησης, όπως το ΔΝΤ- δεν πιστεύει ότι το σχέδιο διάσωσης της ΕΕ μπορεί να εφαρμοστεί. Βεβαίως, το τραπεζικό σύστημα λατρεύει τη διάσωση, αφού τα περισσότερα από τα χρήματα που δόθηκαν στην Ελλάδα πήγαν στις δυτικές ιδιωτικές τράπεζες, πράγμα που σημαίνει ότι η Γερμανία και οι άλλες ευρωπαϊκές υπερδυνάμεις δαπανούν τα χρήματα των φορολογούμενών τους για να σώσουν τις δικές τους τράπεζες, οι οποίες έκαναν το λάθος να δώσουν επισφαλή δάνεια. Για να μην αναφερθώ στο γεγονός ότι η Γερμανία επωφελήθηκε τρομακτικά από τη φυγή ελληνικού κεφαλαίου προς τις γερμανικές τράπεζες.

Η κρατική μηχανή

Όταν ο έλληνας πρώην υπουργός Οικονομικών Γιάνης Βαρουφάκης δικαιολογούσε την ψήφο του ενάντια στα μέτρα που επιβλήθηκαν από τις Βρυξέλλες, σύγκρινε τη συμφωνία με τη Συνθήκη των Βερσαλιών, μια άδικη διεθνή συμφωνία που εξέθρεψε ένα νέο πόλεμο. Παρότι ο παραλληλισμός του είναι ακριβής, προτιμώ να συγκρίνω τα μέτρα της ΕΕ με τη Συνθήκη Μπρεστ – Λίτοφσκ μεταξύ της Σοβιετικής Ρωσίας και της Γερμανίας, στις αρχές του 1918, με την οποία, προς κατάπληξη πολλών εκ των παρτιζάνων, η κυβέρνηση των μπολσεβίκων υποχώρησε στις εξωφρενικές απαιτήσεις της Γερμανίας. Είναι αλήθεια, η Σοβιετική Ρωσία υποχώρησε, αλλά αυτό της έδωσε το χώρο να αναπνεύσει, για να ισχυροποιηθεί και να περιμένει. Το ίδιο ισχύει και για την Ελλάδα σήμερα: δεν είμαστε στο τέλος, η ελληνική συνθηκολόγηση δεν αποτελεί την τελευταία λέξη, για τον απλούστατο λόγο ότι η κρίση θα χτυπήσει ξανά, σε ένα – δυο χρόνια ή συντομότερα, και όχι μόνο στην Ελλάδα. Η δουλειά τού ΣΥΡΙΖΑ είναι να προετοιμαστεί για εκείνη τη στιγμή και υπομονετικά να καταλάβει θέσεις και να διαθέτει σχέδιο επιλογών. Η παραμονή στην πολιτική εξουσία σε αυτές τις απίθανες συνθήκες παρέχει τον ελάχιστο χώρο για να προετοιμαστεί το έδαφος για μελλοντική δράση και πολιτική συγκρότηση.
Εκεί ακριβώς εδράζεται το παράλογο της κατάστασης: παρότι το σχέδιο διάσωσης δεν θα δουλέψει, δεν πρέπει να χαθεί η ψυχραιμία και να επιλεγεί η διαφυγή, αντίθετα να ακολουθηθεί μέχρι το επόμενο σημείο έκρηξης. Γιατί; Διότι η Ελλάδα σαφώς δεν ήταν προετοιμασμένη για τη βάρβαρη πίεση της ΕΕ, αλλά την επόμενη φορά πρέπει να είναι.Μέχρι σήμερα, ο ΣΥΡΙΖΑ κυβέρνησε χωρίς να ελέγχει πραγματικά το κράτος και τους δύο εκατομμύρια υπαλλήλους του. Η αστυνομία και το δικαστικό σώμα, κυρίως, ελέγχονται από τη Δεξιά και η δημόσια διοίκηση είναι αναπόσπαστο κομμάτι της διεφθαρμένης πελατειακής μηχανής. Είναι αυτή ακριβώς η τεράστια κρατική μηχανή στην οποία ο ΣΥΡΙΖΑ χρειάζεται να στηρίξει την απέραντη δουλειά που χρειάζεται η πιθανότητα ενός Grexit ή η ακόμα πιο απαιτητική πιθανότητα της νομισματικής αυτονομίας με παράλληλο νόμισμα παραμένοντας εντός ευρωζώνης –αυτή η τελευταία ήταν η πολιτική που υπερασπίστηκε ο Γ. Βαρουφάκης.

Ένα αγκάθι στην ευρωζώνη

Χρειάζεται, επίσης, να έχουμε στο νου μας ότι το Grexit ήταν το σχέδιο του εχθρού. Υπάρχουν και φήμες ότι ο Σόιμπλε πρόσφερε στην Ελλάδα δισεκατομμύρια για να φύγει από την ευρωζώνη. Αυτό που κάνει τον ΣΥΡΙΖΑ τόσο ενοχλητικό για τους ευρωκράτες, είναι ακριβώς το γεγονός ότι πρόκειται για την κυβέρνηση μιας χώρας εντός ευρωζώνης. Σε κείμενό του στο «Open democracy», ο Στάθης Γουργούρης παρατηρεί: «Η διεθνής σημασία αυτού του γεγονότος και η σφοδρότητα με την οποία αντικρούστηκε οφείλεται ακριβώς στην ύπαρξη της Ελλάδας εντός της ευρωζώνης. Ποιος θα νοιαζόταν, τώρα που πια δεν υπάρχει ψυχρός πόλεμος, αν μια αριστερή κυβέρνηση αναδεικνυόταν σε μια μικρή χώρα με τη δραχμή ως νόμισμά της;»
Τι περιθώρια έχει ο ΣΥΡΙΖΑ να κινηθεί, όταν περιορίζεται να εφαρμόζει την πολιτική του εχθρού του; Πρέπει να αποχωρήσει αντί να εφαρμόσει μια πολιτική που είναι ευθέως αντίθετη με το πρόγραμμά του; Μια τέτοια κίνηση είναι πολύ εύκολη. Είναι τελικά μια νέα εκδοχή αυτού που ο Χέγκελ ονόμαζε «όμορφη ψυχή»: η αντιπαράθεση ενός ηθικολόγου που κάνει κριτική στην πραγματικότητα από μια βολική απόσταση, παραβλέποντας το γεγονός ότι είναι μέρος αυτής της πραγματικότητας. Όπως το έθεσε ο Ετιέν Μπαλιμπάρ, ο ΣΥΡΙΖΑ χρειάζεται πάνω από όλα να κερδίσει χρόνο και οι δυνάμεις της ΕΕ κάνουν ό,τι μπορούν για να του στερήσουν χρόνο, επιχειρούν να ωθήσουν τον ΣΥΡΙΖΑ στη γωνία, εξαναγκάζοντας μια γρήγορη απόφαση: είτε πλήρη συνθηκολόγηση (να παραιτηθεί και να ανοίξει το δρόμο για έναν απολίτικο κυβερνητικό εμπειρογνώμονα εθνικής ενότητας) είτε Grexit.

Χρόνο για ποιο πράγμα;

Χρόνο για ποιο πράγμα; Όχι μόνο για να προετοιμαστεί για την επόμενη κρίση. Χρειάζεται να έχουμε πάντα στο νου μας ότι η βασική δουλειά τής κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι το ευρώ ούτε το ξεκαθάρισμα των λογαριασμών με την ΕΕ, αλλά η ριζική αναδιοργάνωση των από καιρό διεφθαρμένων κοινωνικών και πολιτικών θεσμών στην Ελλάδα. «Το ασύνηθες πρόβλημα του ΣΥΡΙΖΑ», γράφει ο Γουργούρης, «το οποίο δεν θα αντιμετωπιστεί από κανένα άλλο κόμμα στην κυβέρνηση, είναι να αλλάξει τα εσωτερικά θεσμικά πλαίσια σε συνθήκες εξωτερικής θεσμικής επίθεσης» -σχεδόν ό,τι έκανε η ίδια η Γερμανία, στις αρχές του 1800, υπό γαλλική κατοχή.
Το πρόβλημα που η Ελλάδα αντιμετωπίζει τώρα, γράφει ο Γουργούρης, είναι αυτό της «αριστερής κυβερνησιμότητας». Με άλλα λόγια, η σκληρή πραγματικότητα του τι σημαίνει για τη ριζοσπαστική αριστερά να κυβερνά στον κόσμο του παγκόσμιου κεφαλαίου. Τι δυνατότητες έχει η κυβέρνηση; Οι προφανείς –κοινωνικός εκδημοκρατισμός, κρατικός σοσιαλισμός, απόσυρση από το κράτος και στήριξη στα κοινωνικά κινήματα- δεν είναι αρκετές. Οι πρώτες δύο ανήκουν στην περίοδο πριν τη νέα φάση του παγκόσμιου καπιταλισμού, που ξεκίνησε τρεις δεκαετίες πριν. Πρέπει να αποδεχτούμε ότι η εποχή του κράτους πρόνοιας έχει τελειώσει και ότι η λύση για την Αριστερά δεν είναι να γυρίσει στη χρυσή εποχή της κοινωνικής δημοκρατίας. Όσο για την τρίτη προαναφερθείσα δυνατότητα, η πραγματική καινοτομία της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ είναι ότι αποτελεί ένα μη κυβερνητικό γεγονός: είναι η πρώτη φορά που ένα κόμμα της δυτικής ριζοσπαστικής αριστεράς –και όχι ένα κομμουνιστικό κόμμα παλαιού τύπου- αναλαμβάνει κρατική εξουσία. Ολόκληρη η ρητορική, που τόσο αγαπήθηκε από τη νέα αριστερά, της δράσης σε απόσταση από το κράτος, χρειάζεται να εγκαταλειφθεί. Χρειάζεται να αναλάβει όλη την ευθύνη για την ευημερία όλου του λαού και να αφήσει πίσω τη βασική αριστερή «κριτική» στάση της ανέρευσης διεστραμμένης ικανοποίησης στην παροχή εκλεπτυσμένων εξηγήσεων γιατί τα πράγματα έπρεπε να πάρουν το λάθος δρόμο.

Τότε με τανκς, τώρα με banks

Ο Ταρίκ Αλί, στο άρθρο του στον ιστότοπο «London review of books», με τίτλο «Η Ελλάδα προδόθηκε» [www.lrb.co.uk/v37/n15/tariq-ali/diary], γράφει: «Στην αρχή του μήνα γιορτάζανε το “όχι”. Ήταν έτοιμοι να κάνουν κι άλλες θυσίες δοκιμάζοντας τη ζωή έξω από την ευρωζώνη. Ο ΣΥΡΙΖΑ τους γύρισε την πλάτη. Η ημερομηνία 12η Ιουλίου 2015, όταν ο Τσίπρας συμφώνησε στους όρους της ΕΕ, θα αναδειχθεί τόσο απεχθής όσο η 21η Απριλίου 1967.»
Μετά την παραίτησή του, ο Γ. Βαρουφάκης το έθεσε ως εξής: «Στο πραξικόπημα, το όπλο για την κατάλυση της δημοκρατίας ήταν τα τανκς. Αυτή τη φορά ήταν οι τράπεζες. Οι τράπεζες χρησιμοποιήθηκαν από ξένες δυνάμεις για να καταλάβουν την κυβέρνηση. Η διαφορά ήταν ότι αυτή τη φορά καταλάμβαναν όλη τη δημόσια περιουσία.»
Αυτός ο παραλληλισμός μεταξύ 2015 και 1967 είναι πειστικός αλλά ταυτόχρονα και βαθύτατα παραπλανητικός. Πράγματι, τα τανκς κάνουν ομοιακαταληξία με το banks (=τράπεζες), το οποίο σημαίνει ότι η Ελλάδα είναι εκ των πραγμάτων υπό οικονομική κατοχή, με μειωμένη κυριαρχία και όλες οι κυβερνητικές προτάσεις πρέπει να εγκρίνονται από την τρόικα, πριν πάνε προς ψήφιση στο κοινοβούλιο. Στη σημερινή Ελλάδα, όχι μόνο οι οικονομικές αποφάσεις, αλλά και τα οικονομικά στοιχεία είναι όλο και περισσότερο υπό ξένο έλεγχο. Ο Βαρουφάκης δεν είχε πρόσβαση σε στοιχεία του ίδιου του υπουργείου του και μάλιστα θέλουν να τον παραπέμψουν για προδοσία επειδή προσπάθησε να αποκτήσει πρόσβαση. Στο βαθμό που η δημοκρατικά εκλεγμένη κυβέρνηση υπακούει σ’ αυτούς τους κανόνες παρέχει εθελοντικά δημοκρατικό μανδύα σε αυτήν την οικονομική δικτατορία. Όσο για τις πρόσφατες κατηγορίες για προδοσία εναντίον του Βαρουφάκη, αποτελούν αισχρότητα στην πιο καθαρή εκδοχή της. Ενώ έχουν εξαφανιστεί δισεκατομμύρια τις τελευταίες δεκαετίες και το κράτος κατασκεύασε ψευδείς εκθέσεις, ο μόνος που κατηγορείται είναι ο δημοσιογράφος που έδωσε στη δημοσιότητα τα ονόματα των κατόχων παράνομων λογαριασμών στο εξωτερικό. Ο Βαρουφάκης κατηγορήθηκε με γελοία πρόφαση. Αν υπάρχει ένας ήρωας σε όλη την ιστορία της κρίσης στην Ελλάδα, αυτός είναι ο Βαρουφάκης.

Πρέπει η Ελλάδα να εξέλθει;

Πρέπει, λοιπόν, να διακινδυνεύσουμε το Grexit; Εδώ ερχόμαστε αντιμέτωποι με το συμβαντικό πειρασμό (la tentation evenementielle), τον πειρασμό, σε μια δύσκολη κατάσταση να φέρεις σε πέρας την τρελή πράξη, να πράξεις το αδύνατο, να πάρεις το ρίσκο και να εξέλθεις με όποιο κόστος, με τη λογική ότι «τα πράγματα δεν μπορούν να γίνουν χειρότερα από ό,τι είναι τώρα». Η παγίδα είναι ότι σίγουρα τα πράγματα μπορούν να γίνουν πολύ χειρότερα από τώρα, μέχρι και την έκρηξη μιας πλήρους κοινωνικής και ανθρωπιστικής κρίσης. Το ερώτημα – κλειδί είναι: Υπήρξε όντως αντικειμενική δυνατότητα μιας καθαρής χειραφετητικής πράξης με σχεδιασμό για όλες τις πολιτικο-οικονομικές συνέπειες του «όχι» στο δημοψήφισμα; Όταν ο Αλέν Μπαντιού μιλά για χειραφετητικό γεγονός, πάντοτε επισημαίνει ότι ένα περιστατικό δεν είναι γεγονός από μόνο του. Γίνεται τέτοιο αναδρομικά, μέσω των συνεπειών του, μέσω του σκληρού και υπομονετικού «έργου αγάπης» αυτών που παλεύουν για αυτό και πιστεύουν σε αυτό.
Χρειάζεται, λοιπόν, να εγκαταλείψουμε την πρόσδεσή μας στο διαχωρισμό μεταξύ «κανονικής» ροής των πραγμάτων και διαρρηκτικού, έκτακτου γεγονότος. Πώς γίνεται αυτό; Είμαστε βυθισμένοι στις καθημερινές έγνοιες και τελετουργίες μας και ξαφνικά κάτι συμβαίνει και αφυπνιζόμαστε, σε μια εκκοσμικευμένη εκδοχή θαύματος: η κοινωνική χειραφετητική έκρηξη. Εάν είμαστε πιστοί στο γεγονός, ολόκληρη η ζωή μας αλλάζει, εμπλεκόμαστε στο «εργο αγάπης» και επιθυμούμε να εγγράψουμε το γεγονός στην πραγματικότητά μας. Σε κάποια στιγμή, η ακολουθία του γεγονότος εξαντλείται και επιστρέφουμε στην κανονική ροή των πραγμάτων. Τι συμβαίνει, όμως, αν η πραγματική ισχύς ενός κοινωνικο-πολιτικού γεγονότος χρειάζεται να μετρηθεί με την έκλειψή του, το όριο στο οποίο το γεγονός εκλείπει και η «κανονική» ζωή αλλάζει;
Για να επιστρέψουμε στην Ελλάδα, είναι εύκολο να βασίζεσαι στην ηρωική χειρονομία της υπόσχεσης για αίμα, ιδρώτα και δάκρυα, να επαναλαμβάνεις τη ρήση ότι αυθεντική πολιτική σημαίνει ότι δεν πρέπει να παραμένουμε εντός των ορίων του εφικτού αλλά να διακινδυνεύουμε το ανέφικτο. Όμως, τι σημαίνει αυτό στην περίπτωση του Grexit;

Οι επιλογές μπροστά μας

Καταρχάς, ας μην ξεχνάμε ότι το δημοψήφισμα δεν αφορούσε ούτε το ευρώ (75% του ελληνικού πληθυσμού προτιμάει να παραμείνει στην ευρωζώνη) ούτε την παραμονή ή όχι στην ΕΕ. Το ερώτημα ήταν: «Θέλετε να συνεχιστεί η υπάρχουσα κατάσταση ή όχι;» Πράγμα που σημαίνει ότι το αποτέλεσμα δεν μπορεί να ερμηνευτεί ως σημάδι ότι ο ελληνικός λαός ήταν έτοιμος να υπομείνει άλλες θυσίες και δεινά για να εξασφαλίσει την κυριαρχία του. Η ψήφος του «όχι» ήταν «όχι» στη συνέχιση της υπάρχουσας κατάστασης, της λιτότητας, της φτώχειας κ.λπ. Ήταν το αίτημα για καλύτερη ζωή, όχι η ετοιμότητα για περαιτέρω δεινά και θυσίες. Κάθε πρόσθετο δεινό επιφέρει το ρίσκο της αυξανόμενης δυσαρέσκειας απέναντι στην κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, ακόμα και της εξέγερσης. [Εν γένει το μοτίβο της «ετοιμότητας για ανείπωτα δεινά» είναι εξαιρετικά προβληματικό.]
Εν συνεχεία, στην περίπτωση του Grexit δεν θα ήταν το ελληνικό κράτος υποχρεωμένο να επιβάλλει σειρά μέτρων (εθνικοποίηση τραπεζών, αύξηση φόρων κ.λπ.), που αποτελούν απλά την αναβίωση της οικονομικής πολιτικής του παλιού εθνικού κυριαρχικού σοσιαλιστικού κράτους; Δεν έχω τίποτα εναντίον αυτής της πολιτικής, αλλά θα δούλευε στις συγκεκριμένες συνθήκες της σημερινής Ελλάδας, με το ανεπαρκές κράτος και όντας μέρος της παγκόσμιας οικονομίας;

Το σχέδιο της Αριστερής Πλατφόρμας

Ας δούμε, όμως, τα τρία βασικά σημεία του σχεδίου ενάντια στη λιτότητα της Αριστερής Πλατφόρμας του ΣΥΡΙΖΑ, που παραθέτει μια σειρά «απολύτως διαχειρίσιμων» μέτρων:
1. Ριζική αναδιοργάνωση του τραπεζικού συστήματος, εθνικοποίηση με κοινωνικό έλεγχο και επαναπροσανατολισμό του προς την ανάπτυξη.
2. Πλήρης απόρριψη της δημοσιονομικής λιτότητας (πρωτογενή πλεονάσματα και ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς), ώστε να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά η ανθρωπιστική κρίση, να καλυφθούν οι κοινωνικές ανάγκες, να αναδομηθεί το κοινωνικό κράτος και να βγει η οικονομία από το φαύλο κύκλο της ύφεσης.
3. Προώθηση διαδικασιών που θα οδηγήσουν στην έξοδο από το ευρώ και στην ακύρωση μεγάλου μέρους του χρέους. Υπάρχουν απολύτως εφαρμόσιμες επιλογές που μπορούν να οδηγήσουν σε ένα νέο οικονομικό μοντέλο προσανατολισμένο στην παραγωγή, την ανάπτυξη και την αλλαγή της ισορροπίας των κοινωνικών δυνάμεων προς όφελος των εργατικών τάξεων και του λαού.
Και δύο επιπλέον επισημάνσεις:
Εκπόνηση ενός αναπτυξιακού σχεδίου βασισμένου στις δημόσιες επενδύσεις, το οποίο ωστόσο θα επιτρέπει επίσης τις ιδιωτικές επενδύσεις. Η Ελλάδα χρειάζεται μια νέα δημιουργική σχέση του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, ώστε να βαδίσει στο δρόμο της βιώσιμης ανάπτυξης. Η υλοποίηση αυτού του σχεδίου θα είναι εφικτή μόλις η ρευστότητα αποκατασταθεί, σε συνδυασμό με εθνική αποταμίευση.
Η ανάκτηση του ελέγχου της εγχώριας αγοράς από τα εισαγόμενα προϊόντα θα αναζωογονήσει και ενδυναμώσει το ρόλο των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, που παραμένουν η ραχοκοκκαλιά της ελληνικής οικονομίας. Παράλληλα, οι εξαγωγές θα τονωθούν με την εισαγωγή νέου εθνικού νομίσματος.

Αχαρτογράφητα νερά

Είναι δύσκολο να δούμε σε όλα αυτά κάτι παραπάνω από τη συνηθισμένη δέσμη μέτρων του παρεμβατικού κράτους: επιστροφή στο εθνικό νόμισμα, τύπωμα χρήματος, χρηματοδότηση μεγάλων δημόσιων έργων, στήριξη της εγχώριας βιομηχανίας. Τέτοια μέτρα, αν υπολογιστούν προσεκτικά, μπορεί να δουλέψουν. Αλλά μπορούν να δουλέψουν στην Ελλάδα του σήμερα, με το τεράστιο εξωτερικό χρέος –όχι μόνο του κράτους αλλά και ιδιωτών και εταιρειών, το οποίο δεν μπορεί να ακυρωθεί χωρίς να αποκοπούν από τους ξένους εταίρους τους-, με μια οικονομία πλήρως ενσωματωμένη και εξαρτώμενη από τη δυτική Ευρώπη, στην οποία βασίζεται για τρόφιμα, βιομηχανικά και φαρμακευτικά είδη; Με άλλα λόγια, σε τι περιβάλλον θα βρεθεί η Ελλάδα, σε αυτό που βρέθηκε η Λευκορωσία και η Κούβα; Αυτά τα ερωτήματα οι 25 βουλευτές, μέλη τής Αριστερής Πλατφόρμας, που έφυγαν από τον ΣΥΡΙΖΑ και έφτιαξαν τη Λαϊκή Ενότητα, χρειάζεται να τα απαντήσουν.
Όπως έγραψε πρόσφατα ο Πολ Κρούγκμαν, χρειάζεται να παραδεχτούμε ότι κανείς μας δεν γνωρίζει τις συνέπειες του Grexit, είναι αχαρτογράφητα νερά. Ωστόσο, ένα πράγμα είναι σαφές, όπως το έθεσε ο Γουργούρης: «Grexit είναι το όνομα της πολιτικής εθνικής ανεξαρτησίας». Δεν είναι παράξενο, λοιπόν, που κάποια μέλη της Αριστερής Πλατφόρμας καταφεύγουν στον εξαιρετικά προβληματικό και –κατ’ εμέ- απολύτως απαράδεκτο χαρακτηρισμό της στάσης τους ως «εθνικού λαϊκισμού». [Παρεμπιπτόντως, χρειάζεται να απορρίψουμε και τους δύο αισιόδοξους μύθους, αυτόν της Αριστερής Πλατφόρμας, ότι υπάρχει καθαρός συνετός δρόμος για το Grexit και για τη νέα ευημερία, αλλά και αυτόν που λέει ότι με την αφοσιωμένη εφαρμογή του σχεδίου διάσωσης ο Τσίπρας μπορεί να γίνει ο νέος Λούλα.]

Οι κατηγορίες για προδοσία

Η επιλογή με την οποία ήρθε αντιμέτωπη η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, ήταν πραγματικά δύσκολη και πρέπει να αντιμετωπιστεί με ωμά πραγματιστικούς όρους, όχι με το μεγάλο ηθικό δίλημμα μεταξύ της γνήσιας πράξης και της οπορτουνιστικής προδοσίας. Οι κατηγορίες ενάντια στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για «προδοσία» γίνονται για να αποφευχθούν τα πραγματικά μεγάλα ερωτήματα: Πώς αντιμετωπίζεται το κεφάλαιο με τη μορφή που σήμερα έχει; Πώς κυβερνάς, πώς διαχειρίζεσαι το κράτος «με το λαό»;
Είναι πολύ εύκολο να πούμε, όπως το θέτει ο Γουργούρης, ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι μόνο ένα κυβερνητικό κόμμα, αλλά έχει τις ρίζες του στη λαϊκή κινητοποίηση και τα κοινωνικά κινήματα: «Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ένας χαλαρός, αντιφατικός και ενδογενώς ανταγωνιστικός συνασπισμός αριστερής σκέψης και πρακτικής, κατά πολύ εξαρτώμενος από την ικανότητα των κοινωνικών κινημάτων όλων των ειδών, καλά αποκεντρωμένος και οδηγούμενος από τον ακτιβισμό των δικτύων αλληλεγγύης σε ένα ευρύ πεδίο δράσης σε όλη την ταξική γραμμή της σύγκρουσης, το φύλο και τη σεξουαλικότητα, τα ζητήματα μετανάστευσης, της παγκοσμιοποίησης, τα ανθρώπινα και τα πολιτικά δικαιώματα κ.λπ.» Εντάξει, ωστόσο το ερώτημα παραμένει: Πώς επηρεάζει ή πώς χρειάζεται να επηρεάζει αυτή η στήριξη στη λαϊκή αυτο-οργάνωση τη διακυβέρνηση;

Η τρίτη επιλογή

Το δίλημμα δεν ήταν ποτέ απλώς Grexit ή συνθηκολόγηση. Υπάρχει και τρίτη επιλογή. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ βρίσκεται σε μια ασυνήθιστη κατάσταση, υποχρεωμένη να πράξει αυτά στα οποία αντιτίθεται. Η τρίτη επιλογή είναι να μη συνθηκολογήσει και να μη διακινδυνεύσει το Grexit, αλλά να παραμείνει στην ευρωζώνη και να κάνει ανταρτοπόλεμο καταλαμβάνοντας αργά στρατηγικές θέσεις. Να επιμένεις ενώ δεν πιστεύεις το σχέδιο της ΕΕ θέλει πραγματικό κουράγιο. Αυτός είναι ο λόγος που ο πραγματικά επικίνδυνος εχθρός της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ τώρα δεν είναι τα πρώην μέλη της Αριστερής Πλατφόρμας, αλλά εκείνοι που εσωτερικεύουν την ήττα και θέλουν πραγματικά να παίξουν το χαρτί της ΕΕ.
Όπως μου επισήμανε ο Βαρουφάκης, αυτός ο κίνδυνος γίνεται σαφέστερος όταν λάβουμε υπόψη τη συνέπεια της συνθηκολόγησης στον ίδιο τον ΣΥΡΙΖΑ. Η συνθηκολόγηση αποριζοσπαστικοποίησε αυτούς που απέμειναν στα υπουργεία, με αποτέλεσμα να είναι είτε ανίκανοι είτε απρόθυμοι (μήπως εξοργίσουν την τρόικα) να οργανώσουν την επόμενη ρήξη. Επιπλέον, η τρόικα τούς κρατά σαν ινδικά χειρίδια στον τροχό του κλουβιού τους, κάνοντάς τους να τρέχουν όλο και πιο γρήγορα για να εφαρμόσουν τα τοξικά της μέτρα. Μέσα σε λίγες μέρες είχαν αφομοιωθεί και δεν ήταν σε θέση να σχεδιάσουν οτιδήποτε διαφορετικό.
Τελευταίο και σημαντικό, η τρόικα επιβάλλει στην κυβέρνηση νομοθεσία που εξαπλώνει και παγιώνει τα φεουδά της μέσα στο κράτος. Το ΣΔΟΕ απορροφήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων, ώστε η κυβέρνηση να μην έχει εργαλεία στη διάθεσή της για να πολεμήσει τη φοροδιαφυγή των ολιγαρχών. Παρομοίως και με τις ιδιωτικοποιήσεις. Η τρόικα φτιάχνει καινούργια όργανα που μπορεί να ελέγχει πλήρως.
Απομένει, λοιπόν, καμιά ελπίδα; Το αληθινό θαύμα και μια από τις ελάχιστες πηγές μετριοπαθούς ελπίδας είναι ότι η μεγάλη πλειοψηφία των ελλήνων ψηφοφόρων φαίνεται να στηρίζει ακόμα την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Η εξήγηση είναι ότι η πλειοψηφία αντιλαμβάνεται πως η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ κάνει το σωστό σε μια απίθανη κατάσταση. Γι’ αυτό ο Τσίπρας έπραξε σωστά όταν παραιτήθηκε και άνοιξε το δρόμο για νέες εκλογές –με την ελπίδα να επιστρέψει ο ΣΥΡΙΖΑ στην κυβέρνηση δυνατότερος από ποτέ.
Δεν υπάρχει καθαρή εκ των προτέρων απάντηση. Κάθε επιλογή μπορεί να επιβεβαιωθεί μόνο εκ των υστέρων, από τις συνέπειές της. Υπάρχει ο κίνδυνος η συνθηκολόγηση του ΣΥΡΙΖΑ να αποδειχτεί αυτό και τίποτα παραπάνω και να επιφέρει την πλήρη επανένταξη της Ελλάδας στην ΕΕ ως ένα ταπεινό πτωχευμένο μέλος, με τον ίδιο τρόπο που υπάρχει ο κίνδυνος το Grexit να μετατραπεί σε μεγάλης κλίμακας καταστροφή. Ο φόβος δεν είναι μόνο η προοπτική επιπλέον δεινών για τον ελληνικό λαό, αλλά και η προοπτική μιας ακόμη αποτυχίας που θα απαξιώσει την Αριστερά για τα επόμενα χρόνια και, παράλληλα, θα επιτρέψει στους εναπομείναντες αριστερούς να υποστηρίζουν ότι η ήττα τους αποδεικνύει για άλλη μια φορά τη φαυλότητα του καπιταλιστικού συστήματος.
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στις 24 Αυγούστου, στον ιστότοπο «In these times».

Νέα τουρκική ΠΡΟΚΛΗΣΗ: Η Άγκυρα λέει ότι η Ελλάδα έχει υπό ΚΑΤΟΧΗ νησιά του Αιγαίου!


Greek_F16_Low_Flight_Over_The_Aegean

Το θέμα της ελληνικής «κατοχής» (!) σε 16 νησιά του Αιγαίου, επαναφέρει η Αγκυρα με διαρροές του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών στον τουρκικό Τύπο.

Η τουρκική εφημερίδα Sözçü κατήγγειλε τις ελληνικές «παραβιάσεις» στα 16 «τουρκικά» νησιά που ο ίδιος, όπως υποστηρίζει η εφημερίδα, ο ιδρυτής της σύγχρονης Τουρκίας, Κεμάλ Ατατούρκ τα… «απελευθέρωσε» από τους Έλληνες και σήμερα οι Έλληνες τα κατέχουν παρανόμως.

ΟΛα αυτά ενώ ο ο εκπρόσωπος του τουρκικού ΥΠΕΞ δήλωσε: «Μεταξύ Τουρκίας και Ελλάδος υπάρχει σειρά αλληλένδετων προβλημάτων στο Αιγαίο. Το γεγονός ότι μεταξύ Τουρκίας και Ελλάδος δεν υπάρχουν θαλάσσια σύνορα που να έχουν οριοθετηθεί με μια ισχύουσα διεθνή συμφωνία συμπεριλαμβάνεται μεταξύ αυτών των προβλημάτων».

Όμως καθίσταται ξεκάθαρο ότι μαζί με την κατάργηση των συνόρων οι Τούρκοι αμφισβητούν και ελληνικό έδαφος. Τα δεκαέξι νησιά δεν αναφέρονται καθόλου τυχαία, και μάλλιστα παμπολλες φορές σε μικρό χρονικό διάστημα όπως θα δείτε εδώ, εδώ, και εδώ.

Τα δημοσιεύματα, οι απειλές και οι απαιτήσεις είναι «καρμπόν». Δεν αλλάζει ούτε «τελεία», και σήμερα για πρώτη φορά είχαμε επίσημη αμφισβήτηση από το τουρκικό κράτος.

Κάπως έτσι είχαν ξεκινήσει και τα Ίμια.

Γιατί γίνεται τώρα αυτό και γιατί ειδικά αυτά τα νησιά: Γιατί αυτά τα νησιά «κόβουν» το Αιγαίο «στα δύο» και από βορρά προς νότο και από δυτικά προς τα ανατολικά. Και απομονώνουν το κεντρικό Ανατολικό Αιγαίο και τα βόρεια της Δωδεκανήσου.

Πρόκειται ουσιαστικά για το πρώτο βήμα στην κατάληψη από την Τουρκία των χερσαίων εδαφών ανατολικά του 25ου Μεσημβρινού.

Σε ότι αφορά τα νησιά νότια της Κρήτης φυσικά και πολύ θα τα ήθελαν: Βρίσκονται επάνω στα πλούσια κοιτάσματα φυσικού αερίου και ελέγχουν την δίοδο μεταξύ Κρήτης και Βορείου Αφρικής…κοιτάσματα που είναι σχεδόν επιβεβαιωμένα μετά και την ανακάλυψη του τεράστιου αιγυπτιακού γειτονικού κοιτάσματος.

Μην ξεχνάμε ότι η υπόθεση των Ιμίων το 1996 ξεκίνησε ακριβώς με ένα τέτοιο άρθρο. Το ζήτημα είναι ότι εγείρεται ένα τέτοιο ζήτημα σε μια τέτοια χρονική στιγμή κατά την οποία, η Ελλάδα είναι σαφώς αδυνατισμένη στρατιωτικά με την επόμενη πενταετία να επιδεινώνεται η κατάσταση ακόμα περισσότερο αφού τίποτα δεν μπορεί να ενισχύσει άμεσα τις Ενοπλες Δυνάμεις, ακόμα και αν έπεφταν υπογραφές για αγορές όπλων ακόμα και σήμερα…

Χρειάζονται άμεσες ενέργειες και άμεσες κινήσεις για θωράκιση των συνόρων. Χωρίς αυτα, το «νέο 1922″ είναι πολύ κοντά…

Κάνει κύκλους η ιστορία… H πτωχευμένη Ελλάδα αναγκάζεται να υπογράψει το «μνημόνιο»


H πτωχευμένη Ελλάδα αναγκάζεται να υπογράψει το «μνημόνιο», που συντάσσουν οι τρεις πρεσβευτές των Μεγάλων Δυνάμεων
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ… 2 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 1843…
H πτωχευμένη Ελλάδα αναγκάζεται να υπογράψει το «μνημόνιο», που συντάσσουν οι τρεις πρεσβευτές των Μεγάλων Δυνάμεων για τα οικονομικά του κράτους. Την επόμενη ημέρα θα ξεσπάσει η Επανάσταση της 3ης Σεπτεμβρίου.
Του Τ. Κατσιμάρδου
Οι απαιτήσεις των δανειστών, η επιβολή ανελέητης λιτότητας και ο ασφυκτικός ΕΛΕΓΧΟΣ των δημοσιονομικών ξεχείλισαν το ποτήρι…
Μέσα σε τέσσερις ώρες τα χαράματα της 3ης Σεπτεμβρίου ο Οθων αναγκάστηκε να δεχθεί όλα τα αιτήματα των επαναστατών. Η Ελλάδα πέρασε αναίμακτα από την απόλυτη στη συνταγματική μοναρχία (στην παράσταση η κλασική απεικόνιση της Επανάστασης του 1843 στην Πλατεία Ανακτόρων και από τότε Συντάγματος)
ΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΤΟΥ 1843
Τα βασικά γεγονότα, που συνιστούν την Επανάσταση του 1843 και την εγκαθίδρυση της συνταγματικής μοναρχίας στη χώρα είναι λίγο-πολύ γνωστά. » Εντός τεσσάρων ωρών, από της 11 μ.μ. της 2ας Σεπτεμβρίου μέχρι τις 3 Π.μ. κατελύθη αναιμάκτως, εκτός του φόνου ενός χωροφύλακος, η απόλυτος εν Ελλάδι μοναρχία του Οθωνος», όπως σημειώνουν οι ιστορικοί του 19ου αιώνα.
Οι κινήσεις των πρωταγωνιστών (του Καλλέργη και των στρατιωτικών, του Μακρυγιάννη και των άλλων «συνταγματικών», του βασιλιά και των επιτελών του) είναι καταγραμμένες με λεπτομέρειες.
Σύμφωνα με την κλασική ιστορική αφήγηση «το πρωί της 3ης Σεπτεμβρίου 1843 στασίασε η φρουρά των Αθηνών υπό τον συνταγματάρχη Δημ. Καλλέργη και, έχοντας την πάνδημη υποστήριξη του λαού, περικύκλωσε τα ανάκτορα, προβάλλοντας στον Οθωνα ένα και μοναδικό αίτημα: την παραχώρηση Συντάγματος. Ο βασιλιάς αναγκάστηκε να ενδώσει?» (από την τελευταία συνταγματική ιστορία «Το Σύνταγμα και οι εχθροί του στη νεοελληνική ιστορία» του καθηγητή Ν. Αλιβιζάτου).
Το σύνθημα
Αυτή η κυρίαρχη διαχρονικά διήγηση, που συμπυκνώνει τα γεγονότα στο σύνθημα «Ζήτω το Σύνταγμα», περιθωριοποιεί άλλες βασικές πτυχές της Επανάστασης.
Δεν ήταν μόνο η παλλαϊκή απαίτηση για ελευθερίες, δημοκρατικά δικαιώματα και απαλλαγή από τη βαυαροκρατία που συμπυκνώνονταν στην απαίτηση για Σύνταγμα. H πολιτειακή μεταβολή ήταν η διέξοδος από την καθολική κρίση. Σε ορισμένες οξυδερκείς αναλύσεις της εποχής υποστηρίζεται απροκάλυπτα ότι στην οικονομική και δημοσιονομική κρίση δεν υπάρχει άλλη διέξοδος εκτός από την πολιτική λύση. H μεταρρύθμιση του πολιτικού συστήματος θα δημιουργήσει, έγραφαν τότε, νέες δυνατότητες για την αντιμετώπιση της δραματικής κατάστασης. Οπως κι έγινε…
H άμεση ΣΥΝΔΕΣΗ επανάστασης και συνεπειών από τα μέτρα αναδεικνύεται από τότε που διαδραματίζονται τα γεγονότα. Iδού μερικές από τις συνδέσεις:
• O γνωστός φιλέλληνας-τραπεζίτης Eϋνάρδος, απευθυνόμενος στον Λουδοβίκο της Bαυαρίας, πατέρα του Oθωνα, κρίνει ότι «το δάνειο υπήρξε μια από τις σπουδαίες αιτίες της μεταπολίτευσης του 1843». Για την ακρίβεια μία από τις δύο (ως δεύτερη κρίνει την αβουλία του Oθωνα).
• Kατηγορηματικοί είναι και οι πρεσβευτές των Mεγάλων Δυνάμεων για την πυροδότηση της Eπανάστασης. Τις κωδικοποιεί ο Aυστριακός Πρόκες Oστεν, απευθυνόμενος στον Mέτερνιχ: «Δεν πρόκειται για ζήτημα Συντάγματος, αλλά για συνωμοσία που γεννήθηκε από λάθη της κυβέρνησης και της Διάσκεψης του Λονδίνου (εννοεί το πρωτόκολλο- μνημόνιο του Ιουλίου ) της οποίας η απαίσια επιρροή έπαιξε πρωτεύοντα ρόλο…».
Ολες οι βασιλικές πηγές της περιόδου συμπίπτουν, με τον ένα ή άλλο τρόπο, ότι η οικονομική συμφωνία που αναγκάστηκε να αποδεχθεί η οθωνική κυβέρνηση «συνετέλεσεν ίνα εμψυχώση την συνωμοσίαν» (έτσι ονόμαζαν την επανάσταση). Είτε με άλλη διατύπωση «αι οικονομικαί δυσχέρειαι εν μέσω τόσων ανωμάλων περιστάσεων, αι επεμβάσεις των πρεσβευτών και εις αυτά τα ελάχιστα… προεκάλεσαν τοιαύτην κατάστασιν, ώστε πάντες προέβλεπον την επερχομένην θύελλαν…
«.
Το δάνειο του 1832, το πρωτόκολλο-μνημόνιο του 1843 για τα τοκοχρεολύσια, με τον έλεγχο των οικονομικών της χώρας και την επιβολή εξοντωτικής λιτότητας στον λαό, ήταν βασικοί κρίκοι της ίδιας αλυσίδας που οδήγησε στην Επανάσταση της 3ης Σεπτεμβρίου.
O ιστορικός Tζον Πετρόπουλος, στην κλασική μελέτη του για την οθωνική μοναρχία, συνοψίζοντας τις σχετικές πηγές συμπεραίνει επιγραμματικά: «H συλλογική ενέργεια των προστάτιδων δυνάμεων (για τα δάνεια και τα τοκοχρεολύσια) έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην έκρηξη της επανάστασης».
Η άλλη ανάγνωση
Τα τοκοχρεολύσια «έφαγαν» την απόλυτη μοναρχία
Η 3η Σεπτεμβρίου είναι μια μέρα με βαρύ ιστορικό φορτίο στην παλαιότερη και σύγχρονη ιστορία. Την Επανάσταση που γέννησε το πρώτο ελληνικό Σύνταγμα, τον Καλλέργη, τον Μακρυγιάννη, την ιδρυτική διακήρυξη του ΠΑΣΟΚ το 1974… Στη συγκυρία, με την τρέχουσα κρίση, καθώς το κυβερνητικό κόμμα σημειώνει τα γενέθλιά του, επιχειρώντας αμήχανα να συνδέσει το χθες με το σήμερα, προβάλλει και μια άλλη ανάγνωση της Επανάστασης της 3ης Σεπτεμβρίου 1843. Η οικονομική. Ειδικότερα ο ασφυκτικός έλεγχος των δημοσιονομικών της χώρας από τους ξένους δανειστές της.
Η εξοντωτική λιτότητα τα χρόνια 1842-43, προκειμένου η Ελλάδα να καταβάλει τα τοκοχρεολύσια για τα δάνεια του παρελθόντος, πυροδότησε τις εξελίξεις. Στην πιο πρόσφατη κοινοβουλευτική ιστορία (Γ. Ρωμαίος «Η περιπέτεια του κοινοβουλευτισμού στην Ελλάδα») η οικονομική διάσταση αξιολογείται ως ένας από τους δύο λόγους της επαναστατικής έκρηξης (ο άλλος ήταν η διαρροή των «συνωμοτικών» σχεδίων): «Η προκλητική παρέμβαση των ξένων δυνάμεων, με την επιβολή οικονομικού ελέγχου- εξόργισε την κοινή γνώμη.
Τον Ιανουάριο του 1843, ο υπουργός Εξωτερικών Ι. Ρίζος Νερουλός είχε ανακοινώσει στις Προστάτιδες Δυνάμεις ότι εάν δεν δινόταν νέο δάνειο με την εγγύησή τους, η χώρα δεν θα μπορούσε να καταβάλει τα τοκοχρεολύσια του δανείου (σ.σ. πρόκειται για το δάνειο των 60 εκ. φράγκων που είχε δοθεί το 1832 με την έλευση του Οθωνα)… Αγγλία, Γαλλία και Ρωσία επέβαλαν την υπογραφή πρωτοκόλλου, με το οποίο δέσμευαν δασμούς και φόρους χαρτοσήμου, ιδιοκτησία κ.ά. για την εξυπηρέτηση του δανείου! Ταυτόχρονα απαίτησαν τη μείωση των δημοσίων δαπανών, ακόμη και των ασήμαντων μισθών των στρατιωτικών?». Ολα αυτά εν μέσω μιας βαθιάς οικονομικής κρίσης, που μάστιζε τους 900.000 κατοίκους του ελληνικού βασιλείου από τις αρχές της δεκαετίας του 1840.
Τρόικα πρεσβευτών
Oι Tρεις Δυνάμεις συζητούν στο Λονδίνο (Μάιος-Ιούλιος 1843) για το ελληνικό χρέος. Αποφασίζουν να καταβάλει ετησίως η Ελλάδα 3,7 εκ. γαλλικά φράγκα για την αποπληρωμή του τριμερούς δανείου που είχαν παραχωρήσει ως εγγυήτριες το 1832, με την έλευση του Οθωνα. Tο ποσό είναι «αστρονομικό» (30% των κρατικών εσόδων). Oι πρεσβευτές τους στην Αθήνα αναλαμβάνουν την εκτέλεση των αποφάσεων. Καθορίζουν αποικιοκρατικού τύπου μέσα για την είσπραξη των τοκοχρεολυσίων, ενώ η Ελλάδα έχει παραλύσει οικονομικά.
Εξοντωτικό πρωτόκολλο
Το εξοντωτικό πρωτόκολλο «διαρρέει» στον Τύπο (Αύγουστος 1843) και προκαλείται σάλος (μερικοί «βλέπουν» βρετανικό δάκτυλο για να υπονομευτεί ακόμη περισσότερο ο Oθων και η μοναρχική αυλή). H κυβέρνηση αναγκάζεται να υπογράψει το «μνημόνιο» που συντάσσουν οι τρεις πρεσβευτές, ως υπερκυβερνήτες πια, και για τα οικονομικά του κράτους, στις 2 Σεπτεμβρίου 1843 . Μετά την Επανάσταση η συμφωνία ακυρώνεται στην πράξη, ενώ κηρύσσεται νέα στάση πληρωμών (η δεύτερη νεοελληνική πτώχευση μετά το 1827).


hellasforce

2016… Οι Στρατιωτικές ΥπερΔυνάμεις του Πλανήτη Αποκαλύπτονται…


2016... Οι Στρατιωτικές ΥπερΔυνάμεις του Πλανήτη Αποκαλύπτονται...

Γ΄Παγκόσμιος Πόλεμος… ΗΠΑ και Ρωσία Μετρούν Αντίστροφα… Ποιος Θα Επικρατήσει…


Γ΄Παγκόσμιος Πόλεμος
Ολοένα και πιο κοντά στον Γ’ Παγκόσμιο Πόλεμο βρίσκεται η Ανθρωπότητα… ΗΠΑ και Ρωσία ακονίζουν τα ξίφη τους… Ποιος Θα είναι ο τελικός νικητής… Τι δυνάμεις διαθέτουν οι δύο υπερδυνάμεις και τι όπλα θα ρίξουν στην μεγάλη μάχη…
Δείτε το Βίντεο

Ο κίνδυνος ενός ‘Ισλαμικού κράτους’ στα (δυτικά) Βαλκάνια



Οι εξτρεμιστικές και τρομοκρατικές ομάδες που βασίζονται σε θρησκευτικές ερμηνείες και παρερμηνείες του Ισλάμ, μπορούν να επιδράσουν και να ενσωματώσουν βαλκανικά στοιχεία, δημιουργώντας τρομοκρατικές ομάδες κυρίως στο Κοσσυφοπέδιο, εκτιμούν γνώστες και ειδικοί  στην ασφάλεια του Κοσσυφοπεδίου, μια περιοχή στην οποία υπάρχει μια ‘άναρχη’ συμπεριφορά των πιστών του Ισλάμ. Ο Μπουρίν Ραμαντάνι, πρώην βουλευτής του Κοσσυφοπεδίου, τονίζει τον κίνδυνο του βίαιου εξτρεμισμού, του ριζοσπαστισμού και της τρομοκρατίας.

Πέρα από την εθνική ιδεολογία, κυριαρχεί η εξτρεμιστική ισλαμική μεθοδολογία που βασίζεται στο έγκλημα και το Κοσσυφοπέδιο θεωρείται το πιο εύθραυστο μέρος των Βαλκανίων, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τη μαχητική ομάδα του Ισλαμικού Κράτους.
Τα στοιχεία που μπορούν να εκμεταλλευθούν οι ιδεολόγοι του εξτρεμισμού και οι ιεραπόστολοί τους είναι ότι  στις χώρες των Δυτικών Βαλκανίων οι κυβερνήσεις βασίζονται στον αυταρχισμό, χωρίς την εδραίωση της δημοκρατίας,  υπάρχει  έλλειψη οικονομικής ανάπτυξης και επίσης  χαμηλό επίπεδο εκπαίδευσης.
Παρόμοια άποψη έχει και ο Νουρεντίν Ιμπίς, μέλος της κοινοβουλευτικής επιτροπής Εσωτερικών υποθέσεων και Ασφάλειας στο Κοινοβούλιο.
«Η συμμετοχή μιας σειράς πολιτών του Κοσσυφοπεδίου στους πολέμους στο Ιράκ και τη Συρία, αντανακλά τον πιθανό κίνδυνο του φαινομένου αυτού».
Μέχρι στιγμής, έχουν καταγραφεί,  από ξένες πηγές, περίπου 200 εξτρεμιστές από το Κοσσυφοπέδιο που συμμετέχουν στους πολέμους στη Συρία και Ιράκ πολεμώντας στο πλευρό του Ισλαμικού Κράτους και του Μετώπου αλ Νούσρα.
Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι έχουν σκοτωθεί περίπου 20 από αυτούς.
«Οι θεσμοί του Κοσσυφοπεδίου δεν πρέπει να χάνουν χρόνο και δεν χρειάζεται να το πάρουν ως αστείο, την ανάγκη ανάπτυξης  και σχεδιασμού μια στρατηγικής για το θέμα αυτό. Είναι μια απαίτηση του παγκόσμιου συνασπισμού κατά της τρομοκρατίας και αποτελεί προτεραιότητα για το Κοσσυφοπέδιο και την περιοχή η στρατηγική αυτή», τόνισε ο Ραμαντάνι.



etnika themata ellada

NTOKOYMENTO: Από τουρκικό τελωνείο με τη συνέργεια των αρχών περνούσαν μεγάλες ποσότητες υλικού οπλικών συστημάτων για την ISIS



11990445_128614080818858_7849567160506894808_n
Από το τουρκοσυριακό συνοριακό πέρασμα Akcakale από τατελεωνεία προωθούνταν υλικό για κατασκευή και συναρμολόγηση οπλικών συστημάτων με προορισμό την ISIS.H καταγγελία που διοχετεύεται από μέρους του τουρκικού τύπου ντοκουμεντάρεται με το ανάλογο υλικό. Ο διευθυντής των εν λόγω τελωνείων εμπλέκεται στο σκάνδαλο της διοχέτευσης εξοπλισμού στο Ισλαμικό Κράτος επί 2 μήνες με την κάλυψη των αρμόδιων τουρκικών αρχών. Δεν είναι η πρώτη φορά που αναδεικνύεται μια τέτοια υπόθεση.
Η μεταφορά όπλων και πυρομαχικών με καμιόνια που ανήκαν στην ΜΙΤ για ένοπλα δίκτυα στη Συρία είχε προκαλέσει σάλο από τις αποκαλύψεις της εφημερίδας cumhuriyet.
Υπάλληλοι του τελωνείου συνεργούν σε αυτό το κατάφωρο έγκλημα της παράνομης διακίνησης όπλων για λογαρισμό της πιο φοβερής τρομοκρατικής οργάνωσης.Καμιόνια μετέφεραν μετταλικές πλάκες και υλικό που χρησιμοποιούνται για την θωράκιση οχημάτων,την παραγωγή όπλων και εκρηκτικών και βαρέλια με εκρηκτικά για την ΙSIS.
Yπάλληλοι των τελωνείων αποκάλυψαν ότι κάποιοι υπέυθυνοι εμψύχωναν ιδιαίτερα για την αποστολή και διέλευση του παράνομου φορτίου οπλικών συστημάτων.Ο C. διευθυντής των τελωνείων του Akcakale,ο υπάλληλος επιθεώρησης και ελέγχου  Ö., ο υποδιοικητής της FK  και άλλοι ενέχονται σε αυτό το σκάνδαλο.Ενδεικτικό είναι ότι το κάθε φορτίο της ISIS με μεταλλικές πλάκες θωράκισης ζύγιζε 400-500 kg.
Πυροκροτητές συσκευασμένοι,ύλη που χρησιμοποιείται για εκρηκτικά σε σάκους και βαρέλια ,ηλεκτρικά εξαρτήματα και καλώδια που χρησιμοποιούνται σε όπλα (ολόκληρα φορτία) φέρεται να πέρασαν από το τελεωνείο των συνόρων με την συνέργεια των υπαλλήλων. Το υλικό για κατασκευή ,παραγωγή όπλων πέρασε σε μεγάλες ποσότητες. (bugun 01/09/2015)
nakil3_31_08_15 nakil4_31_08_15 nakil5_31_08_15 nakil6_31_08_15 nakil7_31_08_15 nakil9_31_08_15 nakil10_31_08_15 nakil12_31_08_15 nakil13_31_08_15 nakil15_31_08_15 nakil17_31_08_15
Σύμφωνα με άλλες πληροφορέις 2 τόνους ντιτρικό αμμώνιο έβαζαν καθημερινά από το συγκεκριμένο σημείο για την ISIS.Kαι η κρατική συριακή τηλεόραση sama αναδημοσιεύει την είδηση.



etnika themata-ellada

Εξηγήσεις στον εισαγγελέα θα δώσει ο Παπασταύρου για την λίστα Λαγκάρντ


Εξηγήσεις στον εισαγγελέα θα δώσει ο Παπασταύρου για την λίστα Λαγκάρντ

Εξηγήσεις στον εισαγγελέα θα δώσει ο Παπασταύρου για την λίστα Λαγκάρντ
Ενώπιον του εισαγγελέα θα βρεθεί αύριο ο στενός συνεργάτηςτου Αντώνη Σαμαρά, Σταύρος Παπασταύρου, ο οποίος έχει κληθεί σε ανωμοτί κατάθεση για την υπόθεση της «λίστας Λαγκάρντ». Ο κ. Παπασταύρου κλήθηκε από τον επίκουρο οικονομικό εισαγγελέα Ι. Δραγάτση σε κατάθεση με την ιδιότητα του υπόπτου για την διάπραξη των αδικημάτων της φοροδιαφυγής και της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομη δραστηριότητα, αδικήματα που αφορούν την εμπλοκή του σε λογαριασμό ύψους περίπου 5,5 εκατομμυρίων ευρώ στην τράπεζα HSBC που περιλαμβάνεται στο υλικό της λίστας.
Ο ίδιος ο κληθείς ως ύποπτος από τον κ. Δραγάτση, φέρεται να προβάλει τον ισχυρισμό πως το ερευνώμενο ποσό στην ελβετική τράπεζα δεν είναι δικό του κεφάλαιο, αλλά ότι σχετίζεται με επιχειρηματικές δραστηριότητες του επιχειρηματία Σάμπι Μιωνή. Ο κ. Παπασταύρου,που έχει λάβει ήδη από τον Ιούλιο προθεσμία ώστε να ετοιμάσει τις θέσεις του έναντι των ερωτήσεων του Εισαγγελέα, υποστηρίζει ότι ο ίδιος είχε απλώς την διαχείριση του λογαριασμού.
Στον επίμαχο λογαριασμό ήταν επίσης συνδικαιούχοι ο πατέρας του δικηγόρου, ο οποίος έχει αποβιώσει, αλλά και η μητέρα του η οποία καλείται επίσης σε εξηγήσεις για τις ίδιες αξιόποινες πράξεις. Ελεγχόμενος από τους οικονομικούς εισαγγελείς είναι και ο κ. Μιωνή ο οποίος καλείται, όπως και ο κ. Παπασταύρου, να προσκομίσει πληρεξούσια, ή άλλα στοιχεία και παραστατικά για τα χρήματα και τα πρόσωπα που εμπλέκονται στον επίμαχο τραπεζικό λογαριασμό.


ethnika themata ellada

Stratfor: "Επίκειται απόβαση του ρωσικού Στρατού στη Συρία - Αναμένονται χιλιάδες στρατιώτες" (φωτό)



του Βασίλη Καπούλα - Επιβεβαιώνει πλήρως το Stratfor σε αποκαλυπτική έκθεση του τα όσα σας παρουσιάσαμε χτες (εδώεδώ και εδώ) μιλώντας ευθέως για «απόβαση» του Ρωσικού στρατού στην Συρία ώστε να στηρίξει τον συριακό λαό απέναντι στην εισβολή των τζιχαντιστών ενώ διαβεβαιώνει ότι «ήδη δημιουργήθηκε η βάση των Ρωσικών δυνάμεων εντός πολεμικού αεροδρομίου» προκαλώντας σοκ σε δύση και ΗΠΑ.
 
Εκατοντάδες Ρώσοι στρατιώτες και αξιωματικοί κάνουν την προεργασία για την άφιξη χιλιάδων στρατιωτών που θα πέσουν στην μάχη κατά της ισλαμικής τρομοκρατίας ενώ και η Ρωσική βάση πλησίον της Δαμασκού θα μπορέσει να εμπλακεί επισήμως στις μάχες με το πρόσχημα της προστασίας της βάσης από επιθέσεις.
 
Η Ρωσία είναι στη διαδικασία ευρύτερης επέκτασης της ανάμειξης της στη σύγκρουση στη Συρία. Υπάρχει αναφορά ότι στις 31 Αυγούστου μια ρωσική εκστρατευτική δύναμη έχει ήδη φτάσει στη Συρία δημιουργώντας τις βάσεις για μια αεροπορική βάση κοντά στη Δαμασκό.
 
Αναμένονται χιλιάδες ρώσοι στρατιώτες τις επόμενες βδομάδες, στρατιωτικοί σύμβουλοι, εκπαιδευτές, τεχνικό προσωπικό μαζί με πολεμικές μοίρες, άγνωστο αριθμό ακόμη αεροσκαφών και επιθετικών ελικοπτέρων!
 
Η βοήθεια εκτείνεται από επιπλέον υλικό, πολεμικό εξοπλισμό, πληροφορίες μυστικών υπηρεσιών για τις θέσεις των ισλαμιστών. Υπάρχουν στοιχεία που δείχνουν ότι η Ρωσία αναλαμβάνει ενεργό ρόλο.
 
Το Stratfor "ανίχνευσε" Ρώσους σε πρόσφατες μάχες από υλικό που αποκτήθηκε στη Συρία (χτες πρώτοι σας το είχαμε αποκαλύψει εδώ), υπάρχει επιπλέον συνεργασία με ρωσικό στρατιωτικό προσωπικό ή ακόμη και με ρωσόφωνους μισθοφόρους.
 
Την 12η Αυγούστου σύμφωνα με την ιστοσελίδα alSouria.net είχαμε την άφιξη ρωσικού στρατιωτικού προσωπικού στο Λιμάνι Slenfeh, 30 χιλιόμετρα ανατολικά της Λατάκειας.
 
Εικάζεται ότι πρόκειται για άνδρες των περίφημων ρωσικών ειδικών δυνάμεων οι οποίοι έχουν «ειδική αποστολή» όσον αφορά την «εξαφάνιση» της ηγεσίας του ISIL αλλά και «επιχειρήσεων» εναντίον των τουρκικών δυνάμεων που έχουν συμμαχήσει με τους τζιχαντιστές παρά τους εικονικούς "βομβαρδισμούς" στους οποίους έχουν προσχωρήσει μαζί με τις ΗΠΑ!
 
Σε μια αιφνιδιαστική εξέλιξη, τα ρωσικά μέλη των ειδικών δυνάμεων μένουν στην πόλη της Λατάκεια, στο λιμάνι Slenfeh με σκοπό την προστασία των χωριών που στηρίζουν τον Μπασάρ αλ Άσαντ και "τροφοδοτούν" με νέα μέλη τον Συριακό στρατό.
 
Υπενθυμίζουμε ότι η Ρωσία έστειλε το αποβατικό «Nikolai Filchenkov κατάφορτο με αδιευκρίνιστο αριθμό ρωσικών τεθωρακισμένων ΤΟΜΑ BTR-82A, φορτηγά ΚΑΜΑΖ, GAZ 66 και πυρυαλικά συστήματα ενώ είχε στείλει και ένα ρωσικό An-124 μεταφέροντας M-46 MM1954 130 με εμβέλεια 27 χλμ και 1.000 Kornet-9M133 μαζί  και ΠΕΠ BM-27 Uragan.
 
Δείτε ολόκληρο το άρθρο του Stratfor:
 
Russia could be in the process of greatly expanding its involvement in the Syrian conflict, according to sources from Israeli news source Ynet. An Aug. 31 report suggests that a Russian expeditionary force has already arrived in Syria, setting up camp in a loyalist air base near Damascus. If the reporting is accurate, it could be an early indication that Russia will throw its heft behind the Syrian air campaign against the Islamic State and the rebel-aligned factions in the country. According to Ynet, thousands of Russian military personnel are expected to arrive in Syria in the coming weeks, including military advisers and instructors as well as logistics and technical personnel. Additionally, members of the aerial protection division are expected, alongside pilots who will fly an unknown number of fighter aircraft and attack helicopters.
 
It is Stratfor's assessment that Russia is steadily increasing its support for Damascus. This assistance ranges from the provision of extra materiel, weaponry and equipment to the greater sharing of intelligence on rebel positions and dispositions. Russian pilots and aircraft mechanics also have a long history of serving in foreign air forces in conflict zones, either at the behest of the government or as private contractors. Evidence that Russia is taking a more combative role is already emerging. Stratfor identified Russian-language speakers in recent combat footage obtained from Syria, further corroborating the likelihood that either Russian military personnel or Russian-speaking private military contractors are now actively involved in the conflict.
 
Nevertheless, Stratfor has yet to see concrete evidence of expanded Russian participation in the Syrian conflict on the scale suggested by Ynet. In fact, cases of false reporting are common, especially where direct Russian support is concerned. Previous reports of MiG-31 interceptor transfers to Syria were never proved, leading to subsequent Russian denials.
 
When it comes to providing decisive support to Syria, Russia is torn. Moscow is trying to position itself as a credible power that can negotiate a political solution to the Syrian conflict, yet the Kremlin is also keen to bolster the forces of Syrian President Bashar al Assad. If it hopes to reach a favorable settlement, Russia must ensure that loyalist forces do not suffer devastating losses: A weak Damascus would make it harder for Russia to reach an understanding with the rebels and their backers that would safeguard its overall interests in Syria and the region. Thus, it makes sense for Moscow to bolster Syria's defenses, but a full military commitment is unlikely. Such an intervention in the conflict would undermine Russia's position as a strong mediator, calling into question Moscow's overall objectivity. Regardless, given the inherent volatility of the Syrian conflict, Stratfor will closely watch for any further signs of increased Russian involvement in the conflict.
 
Elsewhere in Syria, Islamic State fighters battling Syrian rebels moved closer than ever to central Damascus. Street battles reportedly raged in the Asali neighborhood of the capital's southern Qadam district over the weekend, killing at least 15 fighters as Islamic State militants seized at least two streets. The district had been relatively quiet since rebels and government forces reached a localized truce a year ago. Stratfor sources indicate that Moscow may finally have been able to get Damascus and the mainstream rebel opposition to broadly agree on elements of a political transition of power in Syria.
 
Aug. 29
 
Syria
 
Russia long supplied Syrian President Bashar al Assad's forces with the vast majority of their weaponry. Though Iran has since replaced Russia as the primary weapons-provider to the Syrian government, the Russians have continued to ship substantial volumes of small arms, ammunition, spare parts and refurbished material to pro-Damascus forces over the course of the Syrian civil war. This aid, along with support from Iran and other allies, has been vital in maintaining the loyalist armies. And over the last week, there have been indications that the Russians are increasing their support for the al Assad government.
 
On Aug. 20, the Alligator-class landing ship Nikolay Filchenkov from the Russian Black Sea Fleet was spotted in the Bosporus (σας το αποκαλύψαμε εδώ). On the deck of the amphibious warship, and within the cargo hold as well, were numerous army vehicles and armored personnel carriers, almost certainly headed for the Syrian coast. The same week, videos emerged of BTR-82A armored personnel carriers in action alongside the Syrian Republican Guard and National Defense Forces in the Latakia Mountains. Bearing markings unusual for Syrian equipment, the vehicles are likely recent deliveries from Russia. Recent photos show more Russian equipment recently arrived in Syria, including GAZ Tigr all-terrain mobility vehicles and UR-77 mine-clearing vehicles. Furthermore, on top of a recent rise in Russian military cargo flights into the two Syrian coastal provinces of Tartus and Latakia, reports from sources close to the Syrian government indicate Russia is enhancing its intelligence-sharing program with the Syrians, including the provision of satellite pictures of the battlefield.
 
The increase in Russian aid is a clear reminder that the Russians are not abandoning the Syrian government. Rather, even as Moscow attempts to mediate a negotiated solution to the Syrian crisis that will safeguard its interests in the region, it will continue to exert considerable effort to make sure the Syrian government can hold its own on the battlefield. It is unlikely that this aid alone will reverse the outcome of the conflict to favor al Assad's forces, because, although generous, it neither fulfills all the Syrian loyalists' weapons requirements nor solves their manpower problems. Still, additional equipment from Russia will bolster the forces as they seek to prevent further rebel gains into their core territories.
 
However, the origins of the funds being used for these weapons are a mystery. Russia may be providing the increased support without direct financial compensation or the Iranians may have financed the latest Russian shipments. Iran is widely suspected to be behind past aid to Syrian loyalists. It is clear, though, that the money is not coming from Syria itself. Al Assad's government is in dire economic straits and is likely unable to purchase more weapons on its own.
 
Aug. 19
 
Syria
 
Stratfor receives insight from many sources around the world, along with reports not available for public consumption. It is important to caveat that many reports are unconfirmed or speculative in nature, though they provide valuable context. Interpreting information and compiling multiple data points to build a picture is part of intelligence analysis. Any and all reporting is carefully filtered before being disseminated by Stratfor, yet some insight is worth sharing on its own merits, such as this account from Syria, below.
 
Russia is heavily invested in the Syrian conflict and has a significant stake in shaping any enduring peace. Stratfor sources indicate that Moscow may have finally been able to get Damascus and the mainstream rebel opposition to broadly agree on elements of a political transition of power in Syria. Russia has long insisted that present Syrian President Bashar al Assad must remain in power during any transition. This is a sticking point for many of the rebel groups, but Moscow appears to have been able to negotiate a middle ground. As Stratfor previously noted Aug. 7:
 
A flurry of meetings is taking place as stakeholders in the Syrian conflict attempt to work out a power-sharing agreement to replace the government of Syrian President Bashar al Assad. Russia has been driving the negotiation, while Oman acts as a neutral mediator relaying messages to and from Iran, Syria, Saudi Arabia, Turkey, Russia and the United States. Though the diplomatic activity is picking up, it is still an outside effort divorced from the reality of the battlefield, where Syrian rebels are fighting the al Assad government on their own terms.
 
According to reports received by Stratfor, al Assad will remain in power during a transition, then cede his political responsibilities to Farouk al-Shara, who will assume the role of Syria's prime minister during the changeover period. In exchange for remaining as a politically neutered figurehead, al Assad will have to let go Syrian National Security Bureau chief Gen. Ali Mamlouk. The opposition will then choose a replacement for Mamlouk — a person that is acceptable to al Assad. The role of army chief of staff would be awarded to an unspecified Alawite and, in addition, the minister of defense portfolio would go to a former brigade commander from the Syrian Republican Guard, Manaf Tlass, who defected to the West in 2012. Stratfor had earlier received word from sources that Tlass, a Sunni, whose family has a long-standing alliance with the al Assad clan, was preparing to re-enter the political scene after spending much of the civil war in Paris.
 
After a highly publicized defection in 2012, Tlass has been in Paris, keeping a low profile and waiting for the right time to insert himself into negotiations. The Tlass family has a long history with the al Assad family: Manaf's father, Mustafa Tlass, helped rally strong military and Sunni support for al Assad when he took power in 2000. In 2012, we noted that the two families were likely to strike a deal to enable the Tlass family to leave Syria, and we forecast that Manaf Tlass would eventually return to play a role in a power-sharing arrangement. Given that Tlass is a Sunni with a military background who has also maintained close links with the al Assad administration, it is little wonder that he is now allegedly being proffered as a suitable candidate for defense minister in a new Syrian government.
 
Though Stratfor is unable to confirm the specificity of this insight, there is nothing that is particularly implausible. Farouk al-Shara is one of the more acceptable candidates for the opposition: He is Sunni Muslim, a known nationalist, and publically sought a negotiated solution to the crisis rather than a military one. He also has strong family ties to the rebel-dominated Daraa province. On the other hand, he is staunchly loyal to the al Assad government and is deeply embedded in the Baath Party. Tlass meets the criteria of being a Sunni, but it will be difficult for him to win the trust of the broader Sunni rebellion, which perceives him as being too close to the al Assads. He will also be regarded as out of touch with reality on the ground after spending years in Europe instead of joining the fight.
 
As Stratfor previously noted, any agreement between Moscow and the Syrian National Coalition is largely irrelevant if it does not have tacit support from fractious rebel groups. The Syrian National Coalition does not speak for the majority of rebel factions, many of which are achieving limited tactical success against Damascus and the Islamic State. This may influence the rebel's willingness to accommodate a political transition, or not. Stratfor closely monitors the behavior of all components of the Syrian conflict and is alert for any change in the political dynamic that could lead to a negotiated solution to the crisis.
 
Aug. 17
 
Syria
 
A previously arranged cease-fire between Syrian rebels and loyalist forces, including Hezbollah elements, collapsed over the weekend. Originally scheduled to end Aug. 16, the cease-fire was in part mediated by Iran and Turkey four days earlier. Centering on the towns of Zabadani, Fuaa and Kafriyeh, the temporary cessation of hostilities showed promise when it was extended beyond the agreed-upon 48-hour duration. Ongoing negotiations seek an end to the conflict in Syria, and localized cease-fires provide important foundations on which to build. However, the collapse of the cease-fire amid entrenched disagreements and mistrust only serves to emphasize the deep divides that exist in Syria. Such divisions will make any comprehensive negotiated solution to the crisis extremely difficult to achieve.
 
Farther north, the Islamic State showed its determination to hold onto territory in Aleppo province, despite the overarching threat from U.S. and Turkish airstrikes. By continuing its attacks against rebel groups in the area, the Islamic States hopes to undermine a key component of the Turkish-American plan: to train and support certain rebel factions that can then be employed as proxy forces on the ground in Syria. The Islamic State made gains around the key town of Mare, undoubtedly assisted by the withdrawal of Jabhat al-Nusra forces from front-line positions against the Islamic State in Aleppo province.
 
Damascus recently launched its own offensive in Aleppo province, directed toward Kweiris Air Base, currently besieged by the Islamic State. The latest indications from the ground are that the offensive has already been halted, with little headway made against the extremist group. The loyalist forces simply could not muster enough combat power for a successful push against Kweiris, highlighting the precarious position the air base defenders find themselves in after years of being under siege.
 
Syria
 
Forces loyal to Syrian President Bashar al Assad have launched an offensive in rural Aleppo province aimed at reaching the government-held Kweiris air base, which is currently under siege by the Islamic State. With the disastrous August 2014 loss of Tabqa air base fresh in their minds, the Syrian government is keenly aware that an Islamic State massacre of the Kweiris defenders could trigger another wave of popular discontent among the loyalist population. Indeed, over the last few days, there have been a few demonstrations in the government stronghold of Tartus calling on Damascus to break the siege and to get its soldiers out of Kweiris air base.
 
The air base is around 20 kilometers (12 miles) from the nearest loyalist lines. The government push to break the siege is a risky endeavor because it is being launched with hastily gathered forces at a time when the loyalists are under significant pressure across the country. The forces will have to contend with potential Islamic State attacks on both flanks and the possibility that the relief force might itself become cut off from assistance. For the defenders of the Kweiris air base, however, the relief force may be their last chance: They have been under siege now for years and are suffering from steady attrition.
 






ethnika themata-ellada