Ο σύμβουλος του Παλαιστίνιου προέδρου επί θεμάτων εξωτερικής πολιτικής και διεθνών σχέσεων, Ναμπίλ Σαάτ, δήλωσε στο πρακτορείο TASS ότι μεταφέρει μήνυμα του Μαχμούτ Αμπάς για τον Ρώσο πρόεδρο Βλαντίμιρ Πούτιν, το οποίο όπως δήλωσε θα παραδώσει στον Ρώσο υπουργό Εξωτερικών Σεργκέι Λαβρόφ.
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ απείλησε ότι θα διακόψει την οικονομική βοήθεια στις χώρες που θα ψηφίσουν υπέρ ενός σχεδίου ψηφίσματος που καταδικάζει την αναγνώριση από την Ουάσινγκτον της Ιερουσαλήμ ως πρωτεύουσας του Ισραήλ.
Ενώ το σκυλο-κατα-ξεφτιλισμένο παρα- «κράτος» τής Ψωρο- κώστανας, τής Ελληνικής Δημοκρατίας δηλαδή, τάχθηκε υπέρ των Τούρκων και των Τατάρων και κατά των Ελλήνων τής Κριμαίας (κάντε μια «βόλτα» από εδώ), συμβαίνουν κι αυτά εδώ, εδώ, εδώ, εδώκι εδώ. Εντάξει ραγιάδες μου;
Σάλο προκάλεσε το σκίτσο στο οποίο απεικονίζεται ο Ερντογάν να «βιάζει» το μπλε πουλί του Twitter. Στο σκίτσο του Ολλανδού Ρούμπεν Οπενχαϊμέρ φαίνεται ο Πρόεδρος της Τουρκίας με μία άσπρη φανέλα και εσώρουχο με τη σημαία του ISIS να βιάζει το πουλί, σήμα κατατεθέν, του Twitter.
Μετά την επίσκεψη Ερντογάν στην Ελλάδα έχει ξεκινήσει μία «ελεγχόμενη» αντιπαράθεση, η οποία ανεβάζει το πρεστίζ της κυβέρνησης αλλά και εκείνο της νέο-οθωμανικής κυβέρνησης Ερντογάν, στην Τουρκία, με την μόνη διαφορά πως η Τουρκία εφαρμόζει και στην πράξη τις επιδιώξεις της, όπως για παράδειγμα στην Θράκη.
Η κυβέρνηση, στο πλαίσιο αυτού του «μπρα-ντε-φερ», ανακοίνωσε, μέσω του υπουργού Εξωτερικών, Νίκου Κοτζιά, την επέκταση των ελληνικών χωρικών υδάτων τμηματικά, αρχής γενομένης από το Ιόνιο Πέλαγος, με το Αιγαίο να ακολουθεί.
Κατά αυτόν τον τρόπο η Ελλάδα ασκεί ή θέλει να ασκήσει, για πρώτη φορά, χρήση του δικαιώματος που απορρέει από την Σύμβαση για το Δίκαιο της Θάλασσας για χωρικά ύδατα έως και 12 ναυτικά μίλια.
Τι είναι τα όμως τα 12 ναυτικά μίλια;
Εν τάχει, το 1982 ψηφίστηκε η Διεθνής Σύμβαση για το Δίκαιο της Θάλασσας, που περιλάμβανε την οριοθέτηση των χωρικών υδάτων στα 12 Ναυτικά Μίλια από την κοντινότερη ξηρά, την στιγμή που η Ελλάδα θεωρούσε χωρικά ύδατα της τα 6 Ναυτικά Μίλια.
Μετά την υπερψήφιση της σύμβασης από την διεθνή κοινότητα, η Τουρκία δήλωσε πως θεωρεί αιτία πολέμου (casus belli) την εν λόγω επέκταση, αν την υιοθετούσε η Ελλάδα. Έκτοτε είναι πάγια θέση της Τουρκίας.
Ωστόσο, αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμά της Ελλάδας η οριοθέτηση του εύρους της Αιγιαλίτιδας Ζώνης, σύμφωνα με τις προβλέψεις του διεθνούς δικαίου.
Αιγιαλίτιδα Ζώνη ή χωρικά ύδατα ή χωρική θάλασσα είναι η θαλάσσια ζώνη που αποτελεί την προέκταση της ξηράς στην θάλασσα.
Σύμφωνα με την Σύμβαση Δικαίου Θάλασσας (ΔΘ) του 1982 (United Nations Convention on the Law Of the Sea: UNCLOS): «Κάθε κράτος έχει το δικαίωμα να καθορίσει το εύρος της χωρικής του θάλασσας, [το οποίο] δεν [μπορεί] να υπερβαίνει τα 12 ναυτικά μίλια, μετρούμενα από τις γραμμές βάσεως…».
Συνεπώς, η Αιγιαλίτιδα Ζώνη δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 12νμ, πράγμα που σημαίνει ότι ένα κράτος μπορεί να εξαντλήσει το εύρος αυτό.
Σε ορισμένες περιπτώσεις, το πλάτος λόγω γεωγραφικών περιορισμών, μπορεί να είναι μικρότερο από 6 ν. μίλια. Εάν, για παράδειγμα, η απόσταση της ελληνικής ακτής από την απέναντι τουρκική ακτή είναι μικρότερη των 12 ν. μιλίων (το άθροισμα των χωρικών υδάτων των απέναντι ακτών), τότε εφαρμόζεται ο κανόνας της μέσης γραμμής, δηλαδή η μέση απόσταση των ακτών των δύο χωρών, εκτός εάν υπάρχουν άλλες σχετικές συμβατικές ρυθμίσεις.
Αυτή είναι η περίπτωση των ανατολικών ακτών των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου και της Δωδεκανήσου.
Αξιοσημείωτο είναι πως το δικαίωμα επέκτασης των χωρικών υδάτων μέχρι τα 12 ν. μίλια έχει ασκηθεί ήδη από πολλά κράτη συμπεριλαμβανομένης και της Τουρκίας, η οποία από το 1964 έχει επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα στον Εύξεινο Πόντο και τη Μεσόγειο στα 12 ν. μίλια.
Η τουρκική πλευρά ισχυρίζεται πως με την επέκταση των ελληνικών χωρικών υδάτων στα νησιά του Αιγαίου στα 12 ν. μίλια θα αποκλειστούν οι τουρκικές ακτές από την πρόσβασή τους στη θάλασσα και η θαλάσσια επικοινωνία μεταξύ των τουρκικών παραλίων θα γίνεται μετά από ελληνική έγκρισηκαι ως εκ τούτου διεκδικούν το μισό Αιγαίο, μέχρι τον 25ο μεσημβρινό, μία κάθετη γραμμή (μεσημβρινός) που ξεκινά από τα δυτικά της Ξάνθης (στα παράλια του Νέστου Ποταμού), διασχίζει την Λήμνο, περνά έξω από την Εύβοια, συνεχίζει στην Τήνο και καταλήγει στο Ηράκλειο της Κρήτης.
Εν κατακλείδι, η διεύρυνση του ορίου της Αιγιαλίτιδας Ζώνης, από το υφιστάμενο όριο των 6νμ σε αυτό των 12νμ, αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα για την Ελλάδα βάσει του διεθνούς συμβατικού και εθιμικού δικαίου θάλασσας. Ωστόσο, μια τέτοια κίνηση από ελληνικής πλευράς θα προσκρούσει στην έντονη αντίδραση της τουρκικής πλευράς και για αυτό, μέχρι στιγμής, θεωρείται μόνο διαπραγματευτικό «χαρτί».
Η επέκταση των 12 ναυτικών θα γίνει, σύμφωνα με τον ΥΠΕΞ, τμηματικά, δηλαδή θα αρχίσει από περιοχές που δεν μπορεί να θεωρήσει "αιτία πολέμου" η Τουρκία.
Ωστόσο, στο Αιγαίο, η επέκταση στα 12 ναυτικά μίλια, το λεγόμενο «ανατολικό ζήτημα της χώρας», ενδεχόμενα χρησιμοποιηθεί για την πρόκληση «θερμού επεισοδίου» στο ελληνικό Αρχιπέλαγος.
Παρά το γεγονός ότι όλα εξελίσσονται στο πλαίσιο της διπλωματίας και των δημοσίων σχέσεων, δεν αποκλείεται η κατάσταση να «γλιστρήσει» εκτός ελέγχου.
Και φυσικά θα μας επιτρέψετε να έχουμε έντονους ενδοιασμούς σχετικά με τις «πατριωτικές» προθέσεις της κυβέρνησης, την ώρα που τα τζαμιά της Θράκης παραδίδονται στους Τούρκους και το όνομα «Μακεδονία» στους Σκοπιανούς.
«Μην μας καλείς με τόσο πάθος, μια νύχτα θα μπορούσαμε να σου έρθουμε αναπάντεχα».
Αυτά τα λόγια ανήκουν στον βουλευτή του Ρεπουμπλικανικού Λαϊκού Κόμματος (ΡΛΚ), Νιγιαζί Νεφί Καρά, στον απόηχο της μεγάλης αντιπαράθεσης που έχει ξεσπάσει στην τουρκική βουλή για τα «κατεχόμενα» νησιά στο Αιγαίο και το «μολών λαβέ» της ελλαδικής πλευράς.
Το ΡΛΚ ισχυρίζεται ότι είναι ένα σοσιαλδημοκρατικό κόμμα.
Πρώτη φορά αριστερά με...μπαράζ πλειστηριασμών αλλά και ένα ασφυκτικό πλαίσιο γύρω από την επέμβαση των αρχών στα ελληνικά σπίτια.
Σε μία τροπολογία που ήδη έχει προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις, το Υπουργείο Δικαιοσύνης προβλέπει πως για...παραδειγματισμό των "αντιφρονούντων", οι ποινές για όσους εμποδίζουν τους πλειστηριασμούς κατοικιών/επιχειρήσεων θα είναι εξαντλητικές.
Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης - Διαστάσεις προσωπικής διαμάχης έχει πάρει το θέμα της πρόκλησης από Τούρκο βουλευτή να προχωρήσει η Τουρκία στη κατάληψη των παρανόμων κατεχομένων από την Ελλάδα 156 νησιών και νησίδων του Αιγαίου.
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται τώρα η συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ υπό την προεδρία του Πρωθυπουργού για όλα τα ανοιχτά θέματα, εξοπλισμοί, ελληνοτουρκικά, αναδιοργάνωση ΕΔ, προκλήσεις Τουρκίας προς Αιγαίο και Κυπριακή ΑΟΖ.
Ψηλά στην ατζέντα του Κυβερνητικού Συμβουλίου Εξωτερικών και Άμυνας βρίσκεται η απόκτηση για λογαριασμό της Αεροπορίας του Στρατού Ξηράς, των ελικοπτέρων KIOWA από τα αποθέματα του αμερικανικού στρατού.
Το κονδύλι των 47 εκατομμυρίων δολαρίων έχει βρεθεί και απομένουν οι τυπικές διαδικασίες για την έγκριση της προμήθειας.
Σύμφωνα με τον Α/ΓΕΕΘΑ, Ναύαρχο Ε.Αποστολάκη, η συμφωνία με την αμερικανική κυβέρνηση προβλέπει ότι απο τα 70 KIOWA που θα αποκτηθούν τα 36 θα ειναι πλήρως επιχειρησιακά, ενα μέρος αυτών θα χρησιμοποιηθεί για εκπαιδευτικούς σκοπούς, ενώ τα υπόλοιπα θα αποτελέσουν το απαραίτητο στοκ για ανταλλακτικά όπως αναφέραμε και χτες.
«Η αγορά γίνεται για την άμυνα των νησιών που θα αποκτήσουν μια παραπάνω δυνατότητα» τόνισε ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας υπογραμμίζοντας ότι:
«Η καλύτερη επιλογή θα ήταν να πάρουμε κατι καινούργιο. Εμφανίστηκε μια πρόταση την αξιολογούμε και κοιτάξαμε να δούμε τι επιλογές έχουμε. Ειναι μια αποδεκτή επιλογή πιθανώς δεν είναι η καλύτερη αλλά είναι εντός των επιτρεπτών οικονομικών δεδομένων.
Ταυτόχρονα, ήρθε το τέλος εποχής για την ΑΣΔΕΝ εν όψει ΑΟΖ και πολεμικών επιχειρήσεων. Μαζί με την μετακόμιση της 32ης Ταξιαρχίας Πεζοναυτών από τον Βόλο στον Αυλώνα, είναι η δεύτερη δομική αλλαγή που γίνεται γνωστή.
Η χώρα μεταπίπτει σταδιακά σε πολεμική διάταξη.
Το σχέδιο αναδιοργάνωσης των Ενόπλων Δυνάμεων προβλέπει την αναβάθμιση της Ανώτατης Στρατιωτικής Διοίκησης Εσωτερικού και Νήσων σε «Διοίκηση Αρχιπελάγους».
Η διάρθωση του μείζονος σχηματισμού θα περιλαμβάνει διακλαδικό επιτελείο με φονική δύναμη πυρός και διοικητή από τον Στρατό Ξηράς.
Έτσι σε επίπεδο ιεραρχίας η νέα πυραμίδα που θα διαμορφωθεί θέτει υπό το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας, την 1η Στρατιά, την «Διοίκηση Αρχιπελάγους» και σε απευθείας σύνδεση με έναν τοπικό διοικητή, ανα νησί, που κατά κανόνα θα προέρχεται από το Στρατό Ξηράς.
Υπό τις εντολές του τοπικού διοικητή θα τελούν οι μονάδες και τα μέσα της Πολεμικής Αεροπορίας και του Πολεμικού Ναυτικού στο σκέλος της υποστήριξης.
Τον επιχειρησιακό έλεγχο διατηρεί το ΓΕΕΘΑ ενώ η 1η Στρατιά αποκτά τα χαρακτηριστικά των αντίστοιχων σχηματισμών των άλλων κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων, δηλαδή του Αρχηγείου Στόλου και Αρχηγείου Τακτικής Αεροπορίας.
Διάρθρωση Ανώτατης Στρατιωτικής Διοίκησης Εσωτερικού και Νήσων
Λόχος Στρατηγείου ΑΣΔΕΝ (ΛΣ/ΑΣΔΕΝ) Διοίκηση Πυροβολικού ΑΣΔΕΝ (ΔΜΧ/ΑΣΔΕΝ) 2ο Συγκρότημα Επικοινωνιών, Ηλεκτρονικού Πολέμου, Πληροφορικής και Επιτήρησης (2ο ΣΕΗΠΠΕΠ) 291o Kέντρο Εκπαιδεύσεως Νεοσυλλέκτων (291o KEN), με έδρα τη Σύρο 5η Αερομεταφερόμενη Ταξιαρχία (5 A/M ΤΑΞ «V Μεραρχία Κρητών»), με έδρα τα Χανιά 88η Στρατιωτική Διοίκηση (88 ΣΔΙ), με έδρα τη Λήμνο 79η Ανώτερη Διοίκηση Ταγμάτων Εθνοφυλακής (79η ΑΔΤΕ), με έδρα τη Σάμο 80η Ανώτερη Διοίκηση Ταγμάτων Εθνοφυλακής (80η ΑΔΤΕ), με έδρα την Κω 95η Ανώτερη Διοίκηση Ταγμάτων Εθνοφυλακής (95 ΑΔΤΕ), με έδρα τη Ρόδο 96η Ανώτερη Διοίκηση Ταγμάτων Εθνοφυλακής (96 ΑΔΤΕ), με έδρα τη Χίο 98η Ανώτερη Διοίκηση Ταγμάτων Εθνοφυλακής (98 ΑΔΤΕ), με έδρα τη Λέσβο
Δήλωση-βόμβα από τον Αναπληρωτή Υπουργό Εθνικής Άμυνας, Δημήτρη Βίτσα, ο οποίος σε συνέντευξη που παραχώρησε σήμερα στο 1ο Πρόγραμμα του Ραδιοφώνου της ΕΡΤ, επιβεβαίωσε τους σχεδιασμούς της ελληνικής Κυβέρνησης και των Υπουργείων Εξωτερικών και Άμυνας για ανακήρυξη ΑΟΖ.
Ένταση επικράτησε και αυτή την Τετάρτη στο Ειρηνοδικείο Αθηνών ανάμεσα στις αστυνομικές δυνάμεις που έχουν αποκλείσει το κτίριο και διαδηλωτές που αντιδρούν στη διεξαγωγή των πλειστηριασμών.Οι διαδηλωτές,
Τι αναφέρει αναλυτικά η τροπολογία του υπουργείου Δικαιοσύνης. Κατατέθηκε στη Βουλή η τροπολογία με την οποία προβλέπεται αυτεπάγγελτη δίωξη σε όποιον προκαλεί απλή σωματική βλάβη ή απειλεί με βία ή άλλη παράνομη πράξη ή παράλειψη υπάλληλο πλειστηριασμού που διενεργείται κατά τη διαδικασία αναγκαστικής εκτέλεσης.
Μπορεί οι πλειστηριασμοί να απελευθερώθηκαν για οφειλές μεταξύ ιδιωτών, όμως αυτό δεν θα είναι το μοναδικό
πρόβλημα που θα αντιμετωπίσουν όσοι λύγισαν υπό το βάρος της κρίσης, αφήνοντας απλήρωτες οφειλές. Μέσα στο 2018 θα βρεθούν αντιμέτωποι και με γρηγορότερους και πιο αποτελεσματικούς πλειστηριασμούς από την Εφορία για οφειλές προς τη φορολογική διοίκηση.
"Είναι ένα ανοικτό θέμα, το πως θα εξομοιωθούμε με το Διεθνές Δίκαιο, χωρίς να προκαλέσουμε καμία επιπλέον τριβή αλλά... εκφράζοντας τα κυριαρχικά μας δικαιώματα", διευκρίνισε ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Βίτσας, αναφερόμενος στην αναγγελία του υπουργού Εξωτερικών περί επέκτασης των χωρικών υδάτων.
Αναβάλλει ο συμβολαιογραφικός σύλλογος όλους τους προγραμματισμένους πλειστηριασμούς στα Ειρηνοδικεία Αθήνας Πειραιώς έως και την Τετάρτη 3 Ιανουαρίου με επισπεύδουσες τις τράπεζες, το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία.
Βαθιά και δομική τραπεζική αδυναμία Η πίεση που δέχεται η κυβέρνηση από τους δανειστές και τις τράπεζες για να προχωρήσουν οι πλειστηριασμοί είναι τεράστια. Ο χώρος για ελιγμούς είναι ελάχιστος και η κυβέρνηση θα πιεί το πικρό ποτήρι μέχρι τέλους. Δυστυχώς τα αποτελέσματα για την οικονομία και την κοινωνία θα είναι βαθιά αρνητικά. Η χώρα βαδίζει και πάλι σε λάθος δρόμο.
Μπορούμε πλέον να πούμε με βεβαιότητα ότι η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ έχει αρχίσει το ξήλωμα της Συνθήκης της Λοζάνης. Και με ακόμη μεγαλύτερη βεβαιότητα μπορούμε να πούμε ότι κάθε άλλο παρά τυχαία ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας επιμένει τόσο πολύ εδώ και μήνες να αναφέρεται στο αδιαπραγμάτευτο της Συνθήκης της Λοζάνης.
Γράφει η Σοφία Βούλτεψη Βάσει της Συνθήκης, η μειονότητα που παρέμεινε στην Ελλάδα μετά την ανταλλαγή πληθυσμών είναι θρησκευτική (μουσουλμανική), ενώ αυτή που παρέμεινε στην Τουρκία ελληνική. Η Συνθήκη δεν προβλέπει μεν τον τρόπο επιλογής των μουφτήδων, ωστόσο κατοχυρώνει απόλυτα τη θρησκευτική ελευθερία (άρθρο 42). Προβλέπει, όμως, θρησκευτική και όχι εθνική μειονότητα. Ακριβώς γι’ αυτό, δηλαδή για να εξασφαλίζεται η θρησκευτική ελευθερία, αλλά και για να κατοχυρωθεί και να υπογραμμιστεί ο θρησλευτικός χαρακτήρας της μειονότητας, στην Ελλάδα επελέγη το μοντέλο εφαρμογής μιας ιδιότυπης Σαρίας, ώστε οι μουσουλμάνοι Έλληνες υπήκοοι να μην αισθάνονται ότι στερούνται των θρησκευτικών ελευθεριών τους, του δικαιώματός τους δηλαδή να απευθύνονται για διάφορα θέματα στους ιερωμένους τους. Ακριβώς, όμως, επειδή οι μουφτήδες με τον τρόπο αυτό απέκτησαν εκτός από θρησκευτικές και δικαστικές αρμοδιότητες, κατέστησαν κρατικοί λειτουργοί μισθοδοτούμενοι από το Κράτος. Και ακριβώς επειδή έχουν διττό ρόλο, πουθενά στον κόσμο δεν εκλέγονται. Η Ελλάδα δεν έχει δεχθεί διαχωρισμό αρμοδιοτήτων, διότι κάτι τέτοιο θα κινδύνευε να οδηγήσει σε εθνική μειονότητα. Γι’ αυτό και το Σύνταγμα θέτει υπό την εποπτεία της Πολιτείας τόσο την επικρατούσα θρησκεία όσο και τις άλλες αναγνωρισμένες θρησκείες. Και γι’ αυτό θα ήταν λάθος ένας χωρισμός Κράτους και Εκκλησίας. Ο Ερντογάν εδώ και πάνω από δέκα χρόνια επαναλαμβάνει συνεχώς τα ίδια: Επικαλούμενος τη Συνθήκη της Λοζάνης και ερμηνεύοντάς την κατά το δοκούν, εξισώνοντας τον Πατριάρχη με τον αρχιμουφτή. Και επαναλαμβάνει ότι οι μουφτήδες πρέπει να εκλέγονται, λέγοντας πως η Τουρκία έδωσε την τουρκική υπηκοότητα σε ιερωμένους που περιέλαβε σε κατάλογο το Πατριαρχείο, προκειμένου να μπορούν να λαμβάνουν μέρος ως υποψήφιοι στη διαδικασία εκλογής Πατριάρχη. «Η ελληνική κυβέρνηση διορίζει τον αρχιμουφτή σα να είναι υπάλληλός της», είχε πει τον Οκτώβριο του 2013 μιλώντας σε βουλευτές του. Και πρόσθεσε: «Λες και διορίζω εγώ τον Πατριάρχη»… Ωστόσο, το αξίωμα του Πατριάρχη είναι το ανώτατο ιερατικό αξίωμα, ενώ αυτό του μουφτή δεν είναι. Ο αντίστοιχος του Πατριάρχη στη μουσουλμανική θρησκεία είναι ο Χαλίφης ή ο Σεϊχ-Ουλ-Ισλάμ. Επομένως, οι συγκρίσεις που κάνει ο Ερντογάν πρέπει να απορρίπτονται αμέσως. Κάτι που όχι μόνο δεν συνέβη, αλλά ο υπουργός Παιδείας κ. Γαβρόγλου, στη γνωστή συνέντευξή του στο Κανάλι της Βουλής (15 Νοεμβρίου) με την οποία ξεκίνησε αφρόνως τη συζήτηση περί μουφτήδων, έκανε αναφορά στον τρόπο εκλογής του Πατριάρχη – ουσιαστικά αποδεχόμενος τον συσχετισμό. Όπως πρέπει να απορρίπτεται κάθε απαίτησή του, αφού κάτι τέτοιο θα αποτελούσε παραβίαση της Συνθήκης της Λοζάνης, η οποία στο άρθρο 27 αναφέρει: «Ουδεμία πολιτική, νομοθετική ή διοικητική εξουσία ή δικαιοδοσία θέλει ασκηθή, δι’ οιονδήποτε λόγον, υπό της Κυβερνήσεως ή των Αρχών της Τουρκίας εκτός του τουρκικού εδάφους επί των υπηκόων εδάφους διατελούντος υπό την κυριαρχίαν ή το προτεκτοράτον των λοιπών Δυνάμεων των υπογραψασών την παρούσαν Συνθήκην και επί των υπηκόων εδάφους αποσπασθέντος της Τουρκίας. Εννοείται ότι η πνευματική δικαιοδοσία των θρησκευτικών μουσουλμανικών Αρχών δεν θέλει ποσώς θιγή». Δεν επιτρέπει δηλαδή η Συνθήκη οποιαδήποτε παρέμβαση στην Τουρκία, αναγνωρίζοντας μόνο τον σεβασμό στη θρησκευτική ελευθερία. Με τη συμπεριφορά της, όμως, και με την πολύχρονη δράση του τουρκικού προξενείου, η Τουρκία αυτό ακριβώς επιδιώκει: Πολιτική παρέμβαση επί ξένου εδάφους – εν προκειμένω του ελληνικού. Μάλιστα, ο Ερντογάν, σε σειρά δηλώσεών του όλα αυτά τα χρόνια συνδέει την επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης με την «επίλυση» του θέματος των μουφτήδων. Έτσι, όχι μόνο παραβιάζει τη Συνθήκη της Λοζάνης που επιβάλλει στην Τουρκία τον σεβασμό των θρησκευτικών ελευθεριών και την παραχώρηση κάθε διευκόλυνσης για την άσκηση των θρησκευτικών καθηκόντων της ελληνικής μειονότητας, αλλά θέτει και θέμα αμοιβαιότητας. Αλλά στη Συνθήκη της Λοζάνης ο όρος «αμοιβαιότητα» δεν υπάρχει! Στην πραγματικότητα, αυτό που επιδιώκει η Τουρκία είναι η μετατροπή της θρησκευτικής μειονότητας σε εθνική δια της εκλογής ενός πολιτικοθρησκευτικού ηγέτη. Δεν τα γνωρίζουν όλα αυτά ο κ. Τσίπρας και οι λοιποί; Ή τα γνωρίζουν και παρ’ όλα αυτά συνεχίζουν; Και στις δύο περιπτώσεις, είναι επικίνδυνοι. Προφανώς, ο Ερντογάν βρίσκει και τα κάνει. Το 2005, όταν είχε επισκεφθεί τη Θράκη απέφυγε να δει δημοσίως τους ψευδομουφτήδες (που είχαν εκλεγεί με… ανάταση των χεριών). Επί ελληνικού εδάφους το θέμα το έθεσε τον Μάιο του 2010 – και μετά έλεγε δεξιά αριστερά ότι ο Γ. Παπανδρέου του έδωσε μια υπόσχεση την οποία, όμως, δεν κράτησε. Επί κυβέρνησης Σαμαρά ελήφθησαν μια σειρά πρωτοβουλίες που προκάλεσαν αντιδράσεις στην τουρκική πλευρά. Τον Ιανουάριο του 2013 ψηφίστηκε τροπολογία με την οποία για πρώτη φορά δόθηκε η δυνατότητα σε 240 ιεροδιδασκάλους των τριών μουφτειών της Θράκης να διδάσκουν το Κοράνιο και σε δημόσια σχολεία της Θράκης σε μαθητές της μειονότητας που έχουν απαλλαγεί από το μάθημα των θρησκευτικών, εντός του ωραρίου διδασκαλίας τους και χωρίς η διδασκαλία αυτή να αποτελεί μέρος του επισήμου σχολικού προγράμματος. Ο Τούρκος πρόξενος στην Κομοτηνή είχε τότε δηλώσει πως «όσο είμαι εγώ εδώ, δεν θα περάσει». Είναι προφανές ότι οι Τούρκοι δεν θέλουν καμιά εποπτεία από το ελληνικό κράτος ως προς το περιεχόμενο των σπουδών τους. Τον Ιανουάριο του 2014, με άλλη τροπολογία επιβεβαιώθηκε ο νόμος 1920/1991 (θυμίζω ότι το 1990, επί κυβέρνησης Κ. Μητσοτάκη, κηρύχθηκε απόλυτη ισονομία, με αποτέλεσμα τον Σεπτέμβριο του 2006 ο Ερντογάν να παραδεχθεί ότι «η κατάσταση στη Δ. Θράκη σήμερα είναι καλύτερη), που προέβλεπε ότι οι μουφτείες είναι δημόσιες υπηρεσίες. Με την τροπολογία του 2014 ορίσθηκε ότι οι μουφτείες είναι δημόσιες υπηρεσίες επιπέδου γενικής διεύθυνσης. Και μερικές ακόμη παρατηρήσεις: Στις 11 Μαΐου 2015, ενόψει της επίσκεψής του στην Τουρκία, ο υπουργός των Εξωτερικών κ. Κοτζιάς είχε παραδεχθεί μιλώντας στην τουρκική δημόσια τηλεόραση πως η μειονότητα υποστήριξε τον ΣΥΡΙΖΑ σε ποσοστό 40% - οπότε τώρα σκέπτονται να ανταποδώσουν κάνοντας τα χατίρια στην Άγκυρα. Είναι άλλωστε γνωστό ότι η Τουρκία (όπως προκύπτει και από δηλώσεις των μουσουλμάνων βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ στον τουρκικό Τύπο) θεωρούσε πως μια νίκη του ΣΥΡΙΖΑ θα διευκόλυνε τα σχέδιά της στη Θράκη με την αποδοχή των «αιτημάτων» της περί μουφτήδων κλπ. Επίσης, πριν από το γελοίο δημοψήφισμα του Ιουλίου 2015, ο Τούρκος υπουργός ΠΕΧΩΔΕ περιόδευσε σε Ξάνθη, Κομοτηνή και Μεγάλο Δέρειο και σύμφωνα με δημοσιεύματα του τοπικού Τύπου έδωσε μάχη υπέρ του «Όχι». Από τα παραπάνω προκύπτει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θέλει να κάνει τα χατίρια της Τουρκίας, ώστε να έχει την υποστήριξή της στις επόμενες εκλογές, με ανάλογο επηρεασμό της μειονότητας. Με λίγα λόγια, δεν ορρωδούν προ ουδενός: Προκειμένου να εξασφαλίσουν τις ψήφους της μειονότητας την οποία η Τουρκία κάνει το παν για να χειραγωγεί, ετοιμάζονται να δεχθούν την μετατροπή της από θρησκευτική σε εθνική, προσφέροντάς της έναν – ανεξάρτητο από το ελληνικό κράτος αφού θα εκλέγεται – πολιτικοθρησκευτικό ηγέτη.
Υ.Γ. Αυτά που λέει τώρα ο κ. Τσίπρας περί νομοθεσίας – τομής σχετικά με την ψήφιση της προαιρετικής υπαγωγής στη Σαρία και στον Μουφτή είναι παραμύθια. Αυτό ίσχυε. Τον Μάρτιο του 2008, το Μονομελές Πρωτοδικείο της Ροδόπης αποφάσισε ότι οι δικαιοδοτικές αρμοδιότητες του μουφτή δεν μπορούν να λειτουργούν σε βάρος των ατομικών δικαιωμάτων. Άλλωστε, από το 2006 είχε αποφασιστεί από το Υπουργείο των Εξωτερικών ο συστηματικότερος έλεγχος των δικαστικών αποφάσεων ώστε να είναι συμβατές με το ευρωπαϊκό Δίκαιο. Και στις 19 Φεβρουαρίου 2009, το Μονομελές Πρωτοδικείο της Ροδόπης δικαίωσε μια μουσουλμάνα και της έδωσε την επιμέλεια των παιδιών της κόντρα στην απόφαση του μουφτή. Μπορούμε μάλιστα να πούμε πως με την τελευταία ρύθμιση περί προαιρετικής προσφυγής στη Σαρία, θα πλήττονται εκείνοι οι μουσουλμάνοι (και κυρίως οι μουσουλμάνες) που θα υποχρεώνονται να πηγαίνουν… προαιρετικά στον μουφτή, οπότε μετά θα είναι υποχρεωμένες να αποδέχονται τις αποφάσεις τους. Διαφορετικά, θα τους λένε, ας πήγαινες στα τακτικά δικαστήρια…