Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου 2016

Ιερώνυμος σε Τσίπρα: Πολιτεία είναι μόνο ο υπουργός;


Πυρά προς τον υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη εκτοξεύει εκ νέου ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος για το ζήτημα του μαθήματος των θρησκευτικών, σε επιστολή του προς τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα και τους πολιτικούς αρχηγούς. 
Ο Αρχιεπίσκοπος κατηγορεί τον υπουργό ότι επιχειρηματολογεί απέναντι σε αιτήματα, που ουδέποτε προέβαλε η Εκκλησία προκειμένου να προσπεράσει τις επιφυλάξεις της ως «φανατικές, παλαιολιθικές, ή αντιδημοκρατικές». 
Επίσης τον κατηγορεί ότι προσπαθεί «να κατηχήσει και να στρατεύσει τους μαθητές σε μια εκκοσμικευμένη στάση απέναντι στο θρησκευτικό φαινόμενο».
Διαβάστε: Η επιστολή Ιερώνυμου 
Παράλληλα, αναφέρεται στην επιχειρηματολογία του κ. Φίλη ότι «η Πολιτεία αποφασίζει, σαφώς υπονοώντας ότι η Εκκλησία επιθυμεί να ποδηγετήσει στην Πολιτεία» και διερωτάται: «Άραγε στη δημοκρατική μας πατρίδα έχει χώρο η λουδοβίκεια άποψη ότι Πολιτεία είναι μόνο ο υπουργός;».
Στην επιστολή του ο Αρχιεπίσκοπος σημειώνει ακόμη ότι «ήδη, από το 2015 η ρητορική των εκπροσώπων του υπουργείου Παιδείας συστηματικά διαστρέβλωνε, κατά βολικό τρόπο, τον ρόλο του υπάρχοντος μαθήματος των Θρησκευτικών ως μίας δήθεν ανελεύθερης και προσηλυτιστικής διαδικασίας 'παραγωγής πιστών' της ορθόδοξης Εκκλησίας μέσα στις σχολικές αίθουσες».
Αναφέρει, δε, ότι λίγο μετά μετά την ανάληψη του χαρτοφυλακίου της η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας Σία Αναγνωστοπούλου τάχθηκε υπέρ της απαλλαγής από το μάθημα «χωρίς οποιαδήποτε επίκληση λόγων θρησκευτικών συνειδήσεως (και κατ' ουσίαν δηλαδή υπέρ της μετατροπής του μαθήματος από υποχρεωτικό σε προαιρετικό).
«Αργότερα εντός του έτους 2015» συνεχίζει η επιστολή «άρχισε να κυκλοφορεί μία νεότερη θέση του υπουργείου Παιδείας ότι το μάθημα οφείλει να αλλάξει, διότι αίφνης η πολιτική ηγεσία άρχισε να ανησυχεί για τη διαφύλαξη της 'υποχρεωτικότητάς' του εν όψει του μέχρι τότε δήθεν κατηχητικού – προσηλυτιστικού του χαρακτήρα».
Ο κ. Ιερώνυμος αναφέρεται και στη νεότερη θέση του υπουργείου ότι η ομαλή ένταξη των μεταναστών και προσφυγών στην ελληνική κοινωνία, επιβάλλει πλέον ένα διαφορετικό μάθημα Θρησκευτικών. 
Ακόμη, διαμηνύει ότι «η Ορθοδοξία δεν έχει τίποτα να φοβηθεί από την σύγκριση με τα άλλα θρησκεύματα και δόγματα».
«Η σύγκριση όμως», συνεχίζει, «προϋποθέτει ότι το μάθημα παρέχει στον μαθητή συνεκτική και πλήρη εικόνα της ιδιαιτερότητας της Ορθοδοξίας, δηλαδή ένα σύνολο δομημένων γνώσεων με ψύχραιμη, επιστημονική - θεολογική προσέγγιση και όχι σκόρπιες ψηφίδες κοινωνιολογικού ή φιλοσοφικού προβληματισμού με αφορμή το θρησκευτικό φαινόμενο». 

Τέλος, στην επιστολή κατατίθεται η πρόταση της Εκκλησίας για το θέμα. 
Όπως τονίζεται το να πρέπει να έχουν οι νέοι θρησκευτική μόρφωση, δεν είναι κατάλοιπο σκοταδισμού ή κάποιας ξεπερασμένης συντηρητικής ιδεολογίας, αλλά μορφωτική επιλογή, με σαφή παιδαγωγική στοχοθεσία, η οποία δεσμεύει την Πολιτεία, ακόμα και εάν οι προσωπικές πολιτικές θέσεις των υπεύθυνων ή οι κομματικές αντιλήψεις οποιουδήποτε χώρου δεν συμφωνούν με αυτό.
Και συμπληρώνεται: «Στην μοναδική συνάντηση που διοργανώθηκε από το Ι.Ε.Π. με την συμμετοχή Επιτροπής της Εκκλησίας της Ελλάδος, το αίτημα της Επιτροπής ήταν σαφές: η έναρξη ουσιαστικού, επιστημονικά τεκμηριωμένου και δομημένου διαλόγου, προκειμένου να τεθούν ουσιαστικές βάσεις, ώστε με ασφάλεια να τύχουν εφαρμογής στην εκπαίδευση οι αλλαγές, που θα αποφασισθούν για το μάθημα. Το αίτημα αυτό δεν απαντήθηκε ποτέ από το Ι.Ε.Π., ούτε υπήρξε πρόσκληση για άλλη συνάντηση. Το αίτημά μας για ανοικτό και ουσιαστικό διάλογο παραμένει σε εκκρεμότητα, αλλά με προαπαιτούμενο την έναρξή του από μηδενική βάση». 






ethnika themata ellada

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου