Πέμπτη 30 Ιουνίου 2016

Ναρκοπέδιο Cosco στο λιμάνι και την κυβέρνηση...



Το παρασκήνιο της εμπλοκής 
 Οι αλλαγές Δρίτσα
 Το ταξίδι Τσίπρα στην Κίνα...
Αιφνίδιο… σινικό ζήτημα προκαλεί εντάσεις στην κυβέρνηση δύο 24ωρα πριν από το ταξίδι του Αλέξη Τσίπρα στην Κίνα – ένα ζήτημα, που έχει την υπογραφή του υπουργού Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα και...
επέφερε απειλή εμπλοκής στη συμφωνία πώλησης του ΟΛΠ στην Cosco.


Η κύρωση της συμφωνίας από τη Βουλή αποτελούσε, κατά τις πληροφορίες, άτυπο «προαπαιτούμενο» για την ομαλή έκβαση της επίσκεψης Τσίπρα στην Κίνα, οι αλλαγές όμως της τελευταίας στιγμής στα συμφωνηθέντα έφεραν την κυβέρνηση προ θερμού επενδυτικού επεισοδίου.

Η απειλή της εμπλοκής αναμένεται να αρθεί σήμερα με τουλάχιστον δύο, κατά τις πληροφορίες, τροποποιήσεις στη σύμβαση παραχώρησης που ψηφίζεται στην Ολομέλεια της Βουλής. Το παρασκήνιο των αλλαγών όμως στο κείμενο της σύμβασης που έχει κατατεθεί στη Βουλή σε σχέση με την συμφωνία που είχαν υπογράψει οι δύο πλευρές την περασμένη Παρασκευή αφήνει ανοιχτά ερωτήματα και εγείρει πολιτικό ζήτημα για την κυβέρνηση.

Δεν γνώριζε το Μαξίμου

Το Μαξίμου, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, δεν είχε γνώση των αλλαγών αυτών, εξ ου και η δημοσιοποίηση της επιστολής των επτά σημείων της Cosco προς το ΤΑΙΠΕΔ πυροδότησε εκνευρισμό στην ηγεσία της κυβέρνησης. Οι αλλαγές δεν ήταν εν γνώσει ούτε του επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιου Πιτσιόρλα, ενώ ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι αμέσως μετά τη δημοσιοποίηση της επιστολής της Cosco πήγε στη Βουλή, όπου συζητείτο η σύμβαση στην αρμόδια επιτροπή, ο υπουργός Επικρατείας Αλέκος Φλαμπουράρης και ζήτησε ενημέρωση.

Ο Θοδωρής Δρίτσας, απαντώντας στις σχετικές ερωτήσεις στην Επιτροπή, αναγνώρισε μεν ότι υπήρξαν αλλαγές, κύκλοι του υπουργείου Ναυτιλίας ωστόσο τις χαρακτήριζαν επουσιώδεις και αναγκαίες προκειμένου να υπάρξουν «προσαρμογές στην ελληνική νομοθεσία». Κατά τις ίδιες πηγές, τα ζητήματα για τα οποία προβάλει ενστάσεις η Cosco δεν αφορούν θερμά θέματα, όπως τα δικαιώματα των εργαζομένων στον ΟΛΠ, αλλά κυρίως «ζητήματα τιμολογιακής πολιτικής» τα οποία αναμένεται να αντιμετωπιστούν σήμερα.

Δρίτσας: Δεν είμαι δράκος

Ο ίδιος ο υπουργός Ναυτιλίας επιχείρησε να κατευνάσει τα πνεύματα λέγοντας ότι οι ενστάσεις της Cosco θα ληφθούν υπ’ όψιν από την κυβέρνηση και θα υπάρξουν βελτιώσεις, ήταν ωστόσο αιχμηρός για την κριτική που ασκεί με την επιστολή της η εταιρία στο πρόσωπό του λέγοντας ότι «δεν δείχνει σεβασμό». «Δεν είναι δράκος ο υπουργός Ναυτιλίας», πρόσθεσε χαρακτηριστικά ο Θοδωρής Δρίτσας, ενώ τόνισε ότι «δεν μπορεί μια επιστολή να επηρεάζει μα νομοθετική λειτουργία που βρίσκεται σε εξέλιξη και να αναστατώνεται το σύμπαν».

Σε γραμμή κατευνασμού κινήθηκε και το ΤΑΙΠΕΔ, πηγές του οποίου έκαναν επίσης λόγο χθες το βράδυ για αλλαγές που αφορούν προσαρμογές στην ελληνική νομοθεσία και επιβεβαίωναν ότι θα υπάρξουν οι αναγκαίες τροποποιήσεις.

Cosco: Παραβίαση βασικών όρων

Κατά την πλευρά της Cosco πάντως, και όπως προκύπτει από την επιστολή, οι αλλαγές συνιστούν παραβίαση «βασικών όρων της συμφωνίας». Σ’ αυτούς τους «βασικούς όρους» που αφαιρέθηκαν μονομερώς από τη σύμβαση, η κινεζική πλευρά φέρεται να δίνει ιδιαίτερη σημασία στη πρόβλεψη που έδινε στη νέα διόίκηση του ΟΛΠ τη δυνατότητα να ρυθμίζει με νέους κανονισμούς τις εργασιακές σχέσεις. Αφαιρέθηκαν επίσης η διάταξη που προέβλεπε ότι η δημόσια διοίκηση θα υποχρεούται να χορηγεί την έγκριση και τις άδειες για έργα στο λιμάνι σε σύντομο χρονικό διάστημα, καθώς και  ρυθμίσεις που προέβλεπαν ότι οι τιμολογιακές πολιτικές που θα εφαρμόζει ο ΟΛΠ θα καθορίζονται με βάση την ανταγωνιστικότητα του λιμανιού του Πειραιά.





nonews news

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου