Αύριο πιάνει λιμάνι το “καράβι της σωτηρίας” για το Πολεμικό Ναυτικό και τον Στόλο. Το πρώτο φορτίο με ανταλλακτικά φρεγατών S (τύπου ΛΗΜΝΟΣ-ΕΛΛΗ) που είχαν εξασφαλιστεί μετά από τις επαφές που είχε ο πριν μήνες ο Α/ΓΕΝ Βαγγέλης Αποστολάκης, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα φθάνουν Πειραιά. Σε περίπου 15 ημέρες θα ακολουθήσει και το δεύτερο φορτίο . Σύμφωνα με εκτιμήσεις επιτελών του ΠΝ που χειρίστηκαν την υπόθεση , τα ανταλλακτικά μπορούν να εξυπηρετήσουν τον στόλο των φρεγατών S “για περίπου μια 10ετία”!
Τα ΗΑΕ απέσυραν τις φρεγάτες τους ,για τις οποίες είχε προμηθευτεί πολύ μεγάλες ποσότητες ανταλλακτικών. Το ελληνικό ενδιαφέρον έχει εκδηλωθεί εδώ και περίπου τρία χρόνια ,όταν ο τότε Έλληνας ακόλουθος άμυνας αν και αεροπόρος ,ανακάλυψε τον “θησαυρό” και ενημέρωσε αμέσως το ΠΝ. Μετά από τις απαραίτητες διαβουλεύσεις απέμενε να εξασφαλιστεί και η μεταφορά των κοντέϊνερς ,με τα ανταλλακτικά.
Η ανακούφιση που αισθάνονται στο ΓΕΝ και στον Στόλο είναι απολύτως κατανοητή.
Επόμενος στόχος ο εκσυγχρονισμός των φρεγατών MEKO. Το εκτιμώμενο κόστος,μετά από διαπραγματεύσεις που έχουν γίνει υπολογίζεται περίπου σε 400 εκατομμύρια ευρώ. Όχι απαγορευτικό σε άλλες εποχές, αλλά σήμερα προβληματίζει. Η ηγεσία του ΠΝ ευελπιστεί ότι μόλις ομαλοποιηθούν οι συνθήκες στην οικονομία το ζήτημα πρέπει να εξεταστεί σοβαρά. Κι αυτό γιατί μαζί με την πλήρη επαναφορά των φρεγατών S σε υψηλές διαθεσιμότητες ,την ένταξη όλων των νέων υποβρυχίων στον Στόλο και την επανεργοποίηση των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας, οι ισορροπίες στο Αιγαίο θα είναι αδύνατον να αναστραφούν όσα πλοία κι αν “χτίζουν” απέναντι.
Τα ΗΑΕ απέσυραν τις φρεγάτες τους ,για τις οποίες είχε προμηθευτεί πολύ μεγάλες ποσότητες ανταλλακτικών. Το ελληνικό ενδιαφέρον έχει εκδηλωθεί εδώ και περίπου τρία χρόνια ,όταν ο τότε Έλληνας ακόλουθος άμυνας αν και αεροπόρος ,ανακάλυψε τον “θησαυρό” και ενημέρωσε αμέσως το ΠΝ. Μετά από τις απαραίτητες διαβουλεύσεις απέμενε να εξασφαλιστεί και η μεταφορά των κοντέϊνερς ,με τα ανταλλακτικά.
Η ανακούφιση που αισθάνονται στο ΓΕΝ και στον Στόλο είναι απολύτως κατανοητή.
Επόμενος στόχος ο εκσυγχρονισμός των φρεγατών MEKO. Το εκτιμώμενο κόστος,μετά από διαπραγματεύσεις που έχουν γίνει υπολογίζεται περίπου σε 400 εκατομμύρια ευρώ. Όχι απαγορευτικό σε άλλες εποχές, αλλά σήμερα προβληματίζει. Η ηγεσία του ΠΝ ευελπιστεί ότι μόλις ομαλοποιηθούν οι συνθήκες στην οικονομία το ζήτημα πρέπει να εξεταστεί σοβαρά. Κι αυτό γιατί μαζί με την πλήρη επαναφορά των φρεγατών S σε υψηλές διαθεσιμότητες ,την ένταξη όλων των νέων υποβρυχίων στον Στόλο και την επανεργοποίηση των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας, οι ισορροπίες στο Αιγαίο θα είναι αδύνατον να αναστραφούν όσα πλοία κι αν “χτίζουν” απέναντι.
phgh:onalert
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου