Μια από τις διαστάσεις του σκανδάλου των υποβρυχίων είναι ότι οι “
πρόθυμοι” να κάνουν τα κέφια των Γερμανών κατασκευαστών πολιτικοί
δεν θεώρησαν σκόπιμο να θέσουν ως απαράβατο όρο για την
υπογραφή της σύμβασης των υπερσύγχρονων υποτίθεται
υποβρυχίων 214 ,ότι αυτά δεν θα πωληθούν ποτέ στη Τουρκία.
Οι “καλοί πελάτες” έχουν τέτοια δικαιώματα. Μόνο που στην Ελλάδα αυτοί
που είχαν αναλάβει να υπερασπίσουν τα συμφέροντά μας δεν ενδιαφέρθηκαν
καθόλου γι΄ αυτές τις …λεπτομέρειες. Κι αυτό δεν αφορά μόνο τον
Τσοχατζόπουλο και τον Σμπώκο.
Κάπως έτσι οι Γερμανοί αφού πήραν τα ελληνικά δις πέρασαν απέναντι
για να φτιάξουν τα ίδια υποβρύχια και στους Τούρκους. Κι έτσι το όποιο
πλεονέκτημα στο Αιγαίο για το οποίο πληρώσαμε χρυσάφι υποβρύχια που
ακόμη επιχειρησιακά δεν είναι έτοιμα,πάει χαμένο.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Δκσης Ναυτικών Δυνάμεων της Τουρκίας,
την 8 Οκτωβρίου 2015 στο ναυπηγείο του Gölcük (όπου και η έδρα της
μεγαλύτερης Ναυτικής Βάσης του τ/ΠΝ), παρουσία του Αρχηγού του ΠΝ Ναυάρχου Bülent BOSTANOĞLU, του Αρχηγού Στόλου Ναυάρχου Veysel KÖSELE καθώς και άλλων αξιωματούχων.
Κατά τη διάρκεια της τελετής κόπηκε συμβολικά το πρώτο κομμάτι μετάλλου.
Σημειώνεται ότι το υπόψη πρόγραμμα που αφορά στην κατασκευή 6 Υ/Β
κλάσης 214 (REIS) παρουσιάζει μεγάλη καθυστέρηση. Συγκεκριμένα, στις
2 Ιουλίου 2009 υπεγράφη σύμβαση με την Howaldtswerke-Deutsche Werft
GmbH (HDW για την παράδοση των υλικών για την κατασκευή των Υ/Β.
Η υπογραφή της σύμβασης ήταν το τέλος μιας μακράς σειράς των
γραφειοκρατικών διαδικασιών, που ξεκίνησε το 2006.
Η αξία της σύμβασης υπολογίζεται στα 2,5 δις Ευρώ. Όπως είπαμε τα
Υ/Β 214 θα κατασκευαστούν στο ναυπηγείο του Gölcük, όπου επίσης έχουν
κατασκευαστεί μέχρι σήμερα 11 υποβρύχια κλάσης τύπου 209.
Σημειώνεται ότι σε όλα τα προηγούμενα προγράμματα κατασκευής Υ/Β η
συμμετοχή τουρκικών εταιρειών, όσον αφορά στα επιμέρους υποσυστήματα
ήταν περιορισμένη. Στο πρόγραμμα όπως της κατασκευής του Υ/Β 214 αυτό
αλλάζει, με τη συμμετοχή αρκετών εταιρειών της τουρκικής αμυντικής
βιομηχανίας οι οποίες θα εξοπλίσουν το Υ/Β, όπως παρακάτω:
Η εταιρεία HAVELSAN θα συμμετάσχει στην δημιουργία και ανάπτυξη του
λογισμικού (Software) για το σύστημα Δκσης και Ελέγχου. Η υπόψη εταιρεία
συμμετέχοντας στην ανάπτυξη του συστήματος GENESIS για τα πλοία επιφανείας, έχει αποκτήσει πολύτιμη τεχνογνωσία, η οποία θα εμπλουτιστεί με τη συμμετοχή της στο πρόγραμμα των Υ/Β.
Η εταιρεία KOÇ SAVUMA SISTEMLERI θα αναπτύξει ένα σύστημα
αντιμέτρων τορπιλών.
Η εταιρεία MİLSOFT θα παραδώσει λογισμικό μεταφοράς δεδομένων για τα
Link11/22.
H TÜBİTAK θα προμηθεύσει το υποβρύχιο σύστημα τηλεφωνίας και άλλα
συστήματα επικοινωνιών.
ΠΗΓΗ: http://www.dzkk.tsk.tr – onalert.gr
ΠΗΓΗ: http://www.dzkk.tsk.tr – onalert.gr
katoxika nea
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου