Δευτέρα 24 Απριλίου 2017

Κρούσματα απάτης στην γαλλική αγορά με θύματα ελληνικές εξαγωγικές εταιρείες


Κρούσματα απάτης στην γαλλική αγορά με θύματα ελληνικές εξαγωγικές εταιρείες
Για φαινόμενα απάτης, που πληθαίνουν το τελευταίο διάστημα στην γαλλική αγορά, σε βάρος ελληνικών εξαγωγικών επιχειρήσεων, κάνει λόγο το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της πρεσβείας στην Γαλλία, εφιστώντας την προσοχή των επιχειρηματιών.
Όπως σημειώνεται σε σχετικό ενημερωτικό σημείωμα που δημοσιεύεται σήμερα στην ηλεκτρονική σελίδα του υπουργείου Εξωτερικών για τους εξαγωγείς, πρόκειται για προσπάθειες εξαπάτησης με τους δράστες να στοχεύουν κυρίως σε μικρές και μικρομεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις.

«Μέχρι στιγμής έχουν γίνει γνωστές απάτες -εκ των οποίων μία εξαπάτηση και δύο απόπειρες εξαπάτησης- που αφορούν ελαιόλαδο, αλλά δεν αποκλείεται να υπάρχουν κρούσματα και με άλλα προϊόντα, υποκρινόμενοι τους εκπροσώπους υπαρκτών, υγιών γαλλικών επιχειρήσεων, με τις οποίες ουδεμία σχέση διατηρούν», όπως επισημαίνεται.
Στο ίδιο έγγραφο υπογραμμίζεται, ότι οι ελληνικές εταιρείες πρέπει να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικές σε παραγγελίες που τους αποστέλλονται ηλεκτρονικώς, από επιχειρήσεις με τις οποίες δεν έχουν προηγούμενη συνεργασία. Συγκεκριμένα, κάποια σημεία/ενδείξεις απόπειρας απάτης αποτελούν:
-Η ηλεκτρονική διεύθυνση από την οποία οι ελληνικές εταιρείες λαμβάνουν την παραγγελία. Θα πρέπει να δίδεται ιδιαίτερη προσοχή σε αυτήν και να διασφαλίζεται ότι προέρχεται όντως από την εταιρεία που φέρεται να κάνει την παραγγελία (πχ να έχει το ίδιο domain name με την ιστοσελίδα της εταιρείας, να έχει επιβεβαιωθεί τηλεφωνικώς κα).
-Η διαφορετική διεύθυνση παράδοσης των προϊόντων με αυτή της εταιρείας που φέρεται να πραγματοποιεί την παραγγελία. Ειδικά δε, όταν η εν λόγω εταιρεία δεν διαθέτει ούτε υποκατάστημα, ούτε αποθήκες στη συγκεκριμένη διεύθυνση.
Τέλος, η ελληνική εταιρεία που λαμβάνει τέτοιου είδους παραγγελία μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, οφείλει σε κάθε περίπτωση να επικοινωνήσει οπωσδήποτε απευθείας με την εταιρεία, μέσω του τηλεφωνικού κέντρου της εταιρείας, ο αριθμός του οποίου θα πρέπει να ανακτηθεί από ανεξάρτητη πηγή (πχ διαδίκτυο, βάσεις δεδομένων κα) και όχι ενδεχομένως από τα στοιχεία που αναγράφονται στα ηλεκτρονικά μηνύματα του φερόμενου ως εκπροσώπου της εταιρείας (εφόσον αυτά δεν συμπίπτουν με τα στοιχεία της εταιρείας που έχουν ανακτηθεί από άλλη πηγή).

Η εν λόγω επικοινωνία θα πρέπει αφενός να διασφαλίζει την ορθότητα της ταυτότητας του εκπροσώπου της εταιρείας που πραγματοποιεί την παραγγελία και αφετέρου να διευκρινίζει τους όρους αποστολής και ενδεχομένως -και ανάλογα με την πολιτική της εκάστοτε εταιρείας- να ζητά προκαταβολή προ της αποστολής των προϊόντων.





imerisia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου