Νέα δικαστική απόφαση έρχεται να ανατρέψει όσα ξέραμε μέχρι σήμερα, καθώς βάζει «φρένο» στην ελεύθερη δράση των εισπρακτικών εταιρειών, καθώς πλέον υπάρχει το δικαίωμα της αποζημίωσης.
Ο καταναλωτής λοιπόν δικαιούται αποζημίωση σε περίπτωση που η τράπεζα δεν τον ενημερώσει, ότι λόγω χρέους θα δοθούν σε εισπρακτική εταιρεία τα στοιχεία του και τα προσωπικά του δεδομένα!
Αν η εισπρακτική εταιρεία με την σειρά της, τηλεφωνήσει στον καταναλωτή, ο οποίος τονίζουμε, πως δεν έχει ενημερωθεί, μπορεί να προκαλέσει ηθική βλάβη οπότε έχει το δικαίωμα για σχετική αγωγή.
Οι επισημάνσεις της απόφασης 96/16 αναφέρουν ότι:
Δεν μπορεί να «μπλοκάρει» την ευθύνη αποζημίωσης το γεγονός ότι στη σύμβαση (κάρτας, δανείου κ.λπ.) που έχουν συνυπογράψει οι δύο πλευρές, η τράπεζα προειδοποιεί ότι, σε περίπτωση καθυστέρησης της εξόφλησης, μπορεί να αναθέσει την εξασφάλιση της πληρωμής σε εισπρακτική εταιρεία. Η συνυπογραφή (του οφειλέτη, εγγυητή κ.λπ.) δεν αίρει σε καμία περίπτωση την υποχρέωση για προηγούμενη ρητή ενημέρωσή του ότι τα στοιχεία του δίνονται σε συγκεκριμένους τρίτους για πίεση προς εξόφληση.
Ο οφειλέτης που δεν ενημερώθηκε για τη διαβίβαση αυτή, δικαιούται σε κάθε περίπτωση αποζημίωση λόγω ηθικής βλάβης, χωρίς να ενδιαφέρει το εάν τελικά πλήρωσε. Το γεγονός ότι μετά τις τηλεφωνικές οχλήσεις ρύθμισε με επωφελή τρόπο και εξόφλησε τελικά την οφειλή του δεν καθιστά σε καμία περίπτωση καταχρηστική την αγωγή που ασκεί για αποζημίωση.
Η τράπεζα δεν μπορεί να επικαλεστεί αμέλεια για να αποσείσει την ευθύνη της για τη μη ενημέρωση, και φέρει η ίδια το βάρος της απόδειξης για το ότι τυχόν αγνοούσε τα πραγματικά γεγονότα που θεμελιώνουν την υπαιτιότητά της (σύμφωνα με τη νομοθεσία για την προστασία των προσωπικών δεδομένων).
voice news
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου