Η διατήρηση της ελληνικής ιδιοκτησίας για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το σιδηροδρομικό δίκτυο, μέσω της ενοικίασης του δικτύου σιδηροδρομικών γραμμών και η κοινή ελληνορωσική επέκταση του δικτύου σε περιοχές της Ελλάδας που δεν υπάρχει σιδηροδρομική υπηρεσία, είναι μία πρόταση που κυκλοφόρησε σε ελληνορωσικούς κύκλους αρχικά πριν από κάποια χρόνια επί κυβερνήσεως Παπαδήμου, μέσα στο πλαίσιο των επιτυχημένων κινήσεων σύσφιξης ελληνορωσικών σχέσεων σε περιοχή της Βορείου Ελλάδας από αδελφοποιήσεις με ρώσικες πόλεις, τουριστική ανάπτυξη κλπ.
Εμείς την παρουσιάζουμε για να γίνει κατανοητό ότι υπάρχει πλήθος λύσεων και προτάσεων για πραγματική οικονομική ανάπτυξη και ενίσχυση του ανταγωνισμού (χωρίς ξεπούλημα υποδομών), οι οποίες όμως παρεμποδίζονται από το τροϊκανικό καθεστώς ακριβώς για να υπάρξει ξεπούλημα και καταστροφή του ελεύθερου ανταγωνισμού.
Η ιδέα προς διερεύνηση των λεπτομερειών εφαρμογής της, αν φυσικά δεν υπάρχει κυβερνητικό μπλοκάρισμα, είναι (χωρίς να αφαιρεθεί η ιδιοκτησία του σιδηροδρομικού δικτύου από τον ελληνικό λαό, αλλά με ενοικίαση του σιδηροδρομικού δικτύου και χωρίς να διακοπεί η λειτουργία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ), η ελληνορωσική συνεργασία να προσθέσει και δεύτερο φορέα αξιοποίησης του σιδηροδρομικού δικτύου με ενίσχυση του ανταγωνισμού προς όφελος των επιβατών και επαγγελματιών και με την προοπτική να δημιουργηθεί σιδηροδρομικό δίκτυο σε ελληνικές περιοχές που δεν υπάρχει σήμερα.
Επιτρέπει την ενοικίαση και χρήση του σιδηροδρομικού δικτύου από δεύτερο φορέα εκτός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Όπως στην παροχή ηλεκτρικής ενέργειας ιδιωτικές εταιρίες ενοικιάζουν το δίκτυο της ΔΕΗ και παρέχουν ρεύμα ή στην κινητή τηλεφωνία οι εταιρίες COSMOTE, VODAFONE, WIND ενοικιάζουν την υποδομή τους σε άλλες εταιρίες όπως FROG, Q, TAZA κλπ έτσι και η Ελλάδα θα μπορούσε έναντι ενοικίου να επιτρέψει την χρησιμοποίηση του σιδηροδρομικού δικτύου από κοινή εταιρία των Ρωσικών Σιδηροδρόμων, άλλων ρωσικών φορέων και ελληνικού φορέα ιδιωτικής μορφής. Όπως τα αεροδρόμια και οι αεροδιάδρομοι έχουν τα αεροπορικά slots για την κίνηση των αεροσκαφών σε αυτά, θα μπορούσε να υπάρξει και ένα σύνολο σιδηροδρομικών slots στις γραμμές για να κινούνται τα ρωσικά τραίνα. Θα μπορεί να υπάρξει δέσμευση για τη νέα εταιρία, τα τραίνα να κατασκευάζονται σε ναυπηγεία της Ελλάδας και να δώσουμε ζωή στα ναυπηγεία.
Αυτή η προσέγγιση της ενοικίασης μπορεί να επεκταθεί και επιπλέον φορείς να χρησιμοποιούν το σιδηροδρομικό δίκτυο όπως διάφορες αεροπορικές εταιρίες χρησιμοποιούν τους αεροδιαδρόμους σε μία χώρα. Με αυτό τον τρόπο θα ενισχυθεί ο ανταγωνισμός, τα ναυπηγεία της Ελλάδας θα έχουν μόνιμο έργο κατασκευής βαγονιών και σιδηροδρομικού υλικού και συντήρησή του και η πολλαπλή επαναχρησιμοποίηση του σιδηροδρομικού δικτύου θα φέρει πολλαπλό οικονομικό όφελος με το ενοίκιο χωρίς να χαθεί η ελληνική ιδιοκτησία του δικτύου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η προτεινόμενη ιδέα αναφέρει ότι εκτός από στις συμβατικές μεταφορές επιβατών και φορτίων, θα μπορούσε επίσης να συνδυάσει τις μεταφορές με άλλες δραστηριότητες, όπως για παράδειγμα με τη διεξαγωγή συνεδρίων-σεμιναρίων και συναυλιών εντός των βαγονιών, αρχικά σε πιλοτική βάση και στη συνέχεια ως κανονική υπηρεσία. Ακόμη, οι «άγονες γραμμές» θα μπορούν να συντηρηθούν και να μην υπάρχει οικονομικό βάρος μόνο στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αν στις υποχρεώσεις του κάθε νέου χρήστη του σιδηροδρομικού δικτύου υπάρχει και η συμμετοχή στη λειτουργία της κάθε άγονης γραμμής. Δηλαδή να υπάρχουν κοινοί συρμοί όλων των χρηστών για την κάθε άγονη γραμμή και να μοιράζονται το κόστος. Οι άγονες γραμμές θα είναι πεδίο συνεργασίας όλων και όχι ανταγωνισμού τους.
Ιδιαίτερο ρόλο έχει η πρόταση για ιατρική εγκατάσταση στους συρμούς των τραίνων αν επιτραπεί να προχωρήσει αυτή η ελληνορωσική προσπάθεια. Ένα βαγόνι θα μπορεί να εξυπηρετεί ως ιατρική εγκατάσταση σε περίπτωση χρόνιων ή εκτάκτων προβλημάτων υγείας. Αυτό θα επιτρέπει μεγάλο αριθμό ατόμων που έχουν κάποια ασθένεια και συνεπώς φοβούνται να ταξιδέψουν, να επιλέγουν το τραίνο ως μέσο μεταφοράς. Θα μπορούσε το Υπουργείο Υγείας να φροντίζει για την παροχή ιατρικού προσωπικού και γιατρών που θα κάνουν το «αγροτικό» τους και θα αμείβονται από την εταιρία ή το Υπουργείο. Με αυτό τον τρόπο οι γιατροί θα έχουν ακόμη μια επιλογή για το «αγροτικό» τους χωρίς να υφίστανται το κόστος να εγκατασταθούν σε άλλη περιοχή. Ίσως μάλιστα σε κάποιο βαθμό να ρυθμίζονται τα δρομολόγια ώστε να μη χρειάζονται να μετακινούνται από τον τόπο διαμονής τους. Θα είναι όπως το προσωπικό των τραίνων. Αυτό θα έχει πολύ θετικό κοινωνικό αντίκτυπο. Ακόμη καλύτερα, οι πληθυσμοί των περιοχών από όπου θα περνάει το κάθε τραίνο θα μπορούν να έχουν ιατρική φροντίδα με τις ιατρικές εγκαταστάσεις των τραίνων να αποτελούν κινητά ιατρικά κέντρα.
Λόγω του ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο δεν είναι εκτεταμένο σε όλη την Ελλάδα, θα μπορούσε να συμπεριλάβει και την αναβάθμιση και επέκταση του δικτύου ακόμη και σε περιοχές που τώρα δεν καλύπτονται σιδηροδρομικά, όπως η δυτική Ελλάδα, Κρήτη, μεγάλο μέρος της Πελοποννήσου, ίσως και μεγάλα νησιά, όπως Εύβοια, Κέρκυρα, Ρόδος. Για το τμήμα που θα κατασκευάσει θα μπορεί να έχει συν-ιδιοκτησία με τον ΟΣΕ.
Όταν υπάρχει θέληση (και όχι ξεπούλημα) υπάρχουν λύσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου