Τα capital controls τσάκισαν την ελληνική οικονομία.
Τα έσοδα από το ναυτιλιακό συνάλλαγμα κατέρρευσαν κυριολεκτικά και για αυτόν τον μήνα εξαιτίας των περιορισμών κεφαλαίων.
Προκειμένου να αντιμετωπίσουν στο βαθμό που αυτό είναι δυνατό τα προβλήματα που δημιουργούν τα capital controls, οι ναυτιλιακές εταιρείες αξιοποιούν για τις συναλλαγές τους άλλες τράπεζες στο εξωτερικό.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, να μειωθεί το συνάλλαγμα το τελευταίο δίμηνο από την επιβολή των capital controls περισσότερο από 1 δισ. ευρώ σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Για τις ναυτιλιακές η εξομάλυνση της κατάστασης είναι θέμα πρώτης προτεραιότητας, καθώς ως διεθνής δραστηριότητα αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα στην καθημερινή της λειτουργία παρά τα μέτρα που έχουν ληφθεί μέχρι στιγμής.
Αξίζει να σημειωθεί πως το 2015 η πορεία του ναυτιλιακού συναλλάγματος ήταν ελαφρώς αυξητική σε σύγκριση με τον προηγούμενο χρόνο, εξαιτίας και του γεγονότος ότι κατά το τρέχον έτος ορισμένοι κλάδοι και κυρίως των δεξαμενόπλοιων εμφάνισαν μία άνοδο στους ναύλους και τα έσοδά τους.
Ωστόσο, τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, τα στοιχεία ισοζυγίου της Τράπεζας της Ελλάδος δείχνουν ότι το ναυτιλιακό συνάλλαγμα κατέρρευσε.
Πιο συγκεκριμένα, τον Αύγουστο το ναυτιλιακό συνάλλαγμα που εισήλθε στη χώρα μας ανήλθε στα μόλις 570,7 εκατ. ευρώ έναντι 1.069,8 εκατ. ευρώ τον αντίστοιχο μήνα του 2014 και 1.022,9 εκατ. ευρώ το 2013. Επίσης τον προηγούμενο μήνα (τον Ιούλιο) το ναυτιλιακό συνάλλαγμα ανήλθε στα 470,7 εκατ. ευρώ έναντι 1.172,1 εκατ. ευρώ τον ίδιο μήνα του 2014 και 1.096,9 εκατ. ευρώ τον Ιούλιο του 2013.
Τα έσοδα από το ναυτιλιακό συνάλλαγμα κατέρρευσαν κυριολεκτικά και για αυτόν τον μήνα εξαιτίας των περιορισμών κεφαλαίων.
Προκειμένου να αντιμετωπίσουν στο βαθμό που αυτό είναι δυνατό τα προβλήματα που δημιουργούν τα capital controls, οι ναυτιλιακές εταιρείες αξιοποιούν για τις συναλλαγές τους άλλες τράπεζες στο εξωτερικό.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, να μειωθεί το συνάλλαγμα το τελευταίο δίμηνο από την επιβολή των capital controls περισσότερο από 1 δισ. ευρώ σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Για τις ναυτιλιακές η εξομάλυνση της κατάστασης είναι θέμα πρώτης προτεραιότητας, καθώς ως διεθνής δραστηριότητα αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα στην καθημερινή της λειτουργία παρά τα μέτρα που έχουν ληφθεί μέχρι στιγμής.
Αξίζει να σημειωθεί πως το 2015 η πορεία του ναυτιλιακού συναλλάγματος ήταν ελαφρώς αυξητική σε σύγκριση με τον προηγούμενο χρόνο, εξαιτίας και του γεγονότος ότι κατά το τρέχον έτος ορισμένοι κλάδοι και κυρίως των δεξαμενόπλοιων εμφάνισαν μία άνοδο στους ναύλους και τα έσοδά τους.
Ωστόσο, τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, τα στοιχεία ισοζυγίου της Τράπεζας της Ελλάδος δείχνουν ότι το ναυτιλιακό συνάλλαγμα κατέρρευσε.
Πιο συγκεκριμένα, τον Αύγουστο το ναυτιλιακό συνάλλαγμα που εισήλθε στη χώρα μας ανήλθε στα μόλις 570,7 εκατ. ευρώ έναντι 1.069,8 εκατ. ευρώ τον αντίστοιχο μήνα του 2014 και 1.022,9 εκατ. ευρώ το 2013. Επίσης τον προηγούμενο μήνα (τον Ιούλιο) το ναυτιλιακό συνάλλαγμα ανήλθε στα 470,7 εκατ. ευρώ έναντι 1.172,1 εκατ. ευρώ τον ίδιο μήνα του 2014 και 1.096,9 εκατ. ευρώ τον Ιούλιο του 2013.
voice news
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου