Πολλοί αναρωτιούνται εάν η Γερμανία είναι η πιο διεφθαρμένη χώρα του πλανήτη, μετά τις αποκαλύψεις για την παραποίηση των εκπομπών καυσαερίου από τη VW – οι οποίες θα διευκολύνουν τον εκβιασμό της ΕΕ, στο θέμα του οικονομικού ΝΑΤΟ.
Όσον αφορά τη φοροδιαφυγή που συντελείται ταυτόχρονα, μέσω της παραποίησης των στοιχείων, η οποία υπολογίζεται στα 200 εκ. ετησίως (πηγή), δεν πρόκειται να αναφερθεί πουθενά – αφού στην ουσία αποτελεί μία καλυμμένη επιδότηση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία φυσικά δεν υπόκειται στις απαγορεύσεις που ισχύουν για τις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ.
Εκτός από τα παραπάνω, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία κατηγορείται για πολλές άλλες παραβάσεις, οι οποίες ποτέ δεν βλέπουν τα φώτα της δημοσιότητας – όπως στο παράδειγμα της Porsche Cayene Turbo Diesel (4,1 λίτρα με 385 ίππους), όπου φυσικά κανένας δεν πιστεύει πως εκπέμπει μόνο 209 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο.
Εύλογα λοιπόν αναρωτιέται κανείς εάν η Γερμανία είναι η πλέον διεφθαρμένη χώρα του πλανήτη – ειδικά από το παράδειγμα της VW, το οποίο θεωρείται από τόσους πολλούς ως η κορυφή του παγόβουνου, χωρίς όμως ποτέ να αναφερθεί από τα γερμανικά ή, έστω, από τα ευρωπαϊκά ΜΜΕ. Εάν δεν πρόκειται λοιπόν για ένακαρτέλ, για μία οργάνωση όπως η Μαφία που αποσιωπά τα πάντα, πως αλλιώς άραγε θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί;
Η εντιμότατη εταίρος μας
Προφανώς, η γερμανική κυβέρνηση έχει τη δυνατότητα να εκβιάζει τους πάντες, προωθώντας μόνο τα δικά της εθνικά συμφέροντα, ακόμη και όταν πρόκειται για το περιβάλλον – κάτι που έχουμε διαπιστώσει πολλές φορές στην Οικονομία, όπου απομυζεί συστηματικά όλους τους εταίρους της, με υποχείριο την ΕΚΤ (ανάλυση).
Ειδικότερα, στο παράδειγμα της ευρωπαϊκής κρίσης χρέους, ο βασικός κατηγορούμενος για όλα τα δεινά της Ευρώπης ήταν η Ελλάδα – ενώ ποτέ δεν ακούστηκε κάτι για την εγκληματική συμπεριφορά των τραπεζών, οι οποίες διασώθηκαν με τα χρήματα των φορολογουμένων.
Παρά το ότι δε στις Η.Π.Α. η Bank of America τιμωρήθηκε με το ποσόν των 17 δις $ για τις ατασθαλίες της, η Deutsche Bank, η οποία «συνελήφθη» για πολύ περισσότερες και μεγαλύτερες παραβάσεις, δεν τιμωρήθηκε ανάλογα ποτέ και από κανέναν.
Δύο μέτρα και δύο σταθμά χρησιμοποιεί λοιπόν η εντιμότατη εταίρος μας, η ηθικότατη καγκελάριος, απέναντι στην οποία υποκλίνεται η Κομισιόν, καθώς επίσης ο εύθικτος πρόεδρος της – ο οποίος δήθεν ανησυχεί για τη Δημοκρατία στην Ευρώπη, κατηγορώντας τη συμπεριφορά των Ευρωπαίων απέναντι στους πρόσφυγες.
Ξεχνάει βέβαια πως, πριν από μερικούς μήνες, στραγγάλισε από κοινού με τους υπόλοιπους την Ελλάδα, εκβιάζοντας την κυβέρνηση της να υπογράψει ένα θανατηφόρο μνημόνιο – μέσω του οποίου θα λεηλατηθεί τόσο η δημόσια, όσο και η ιδιωτική περιουσία των Ελλήνων.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία
Είναι γνωστό πως πρόκειται για έναν από τους σημαντικότερους κλάδους της χώρας, ειδικά όσον αφορά τις εξαγωγές – γεγονός που επεξηγεί τις προσπάθειες συγκάλυψης του σκανδάλου της VW, τόσο από την πολιτική, όσο και από αρκετά ΜΜΕ. Ειδικότερα (πηγή) τα εξής:
(α) Το 2013 παράχθηκαν περί τα 13 εκ. οχήματα, τα οποία αντιστοιχούν στο 17% περίπου της παγκόσμιας παραγωγής – ενώ οι 21 από τους 100 κορυφαίους προμηθευτές της αυτοκινητοβιομηχανίας, προέρχονται από τη Γερμανία. Το 2014, ο τζίρος της βιομηχανίας αυτοκινήτων υπολογίσθηκε στα 384 δις €, αποτελώντας το 20% των συνολικών γερμανικών βιομηχανικών εσόδων ή το 2,7% του ΑΕΠ της χώρας.
(β) Το 20% των γερμανικών εξαγωγών αφορά αυτοκίνητα και ανταλλακτικά – ενώ η Γερμανία είναι η νούμερο ένα αγορά της Ευρώπης στον τομέα των αυτοκινήτων. Το 20% των αυτοκινήτων παγκοσμίως έχει γερμανικό όνομα – ενώ το 77% των αυτοκινήτων που παράχθηκαν στη Γερμανία το 2014 προοριζόταν για τις διεθνείς αγορές.
(γ) Καμία άλλη χώρα παγκοσμίως δεν χαρακτηρίζεται από μία τόσο μεγάλη συγκέντρωση επιχειρήσεων που σχετίζονται με το αυτοκίνητο – όπως φαίνεται από το γράφημα που ακολουθεί.
Ειδικότερα, για κάθε μία επί μέρους παράβαση (εν προκειμένω πρόκειται για εκατομμύρια παραβάσεις), τα αμερικανικά δικαστήρια μπορούν να επιβάλλουν πρόστιμα έως και 10 εκ. € – ενώ ανάλογες τιμωρίες έχουν επιβληθεί σε γερμανικές επιχειρήσεις στο παρελθόν όπως στη Mercedes, στη Siemens, στην MAN και στη Ferrostaal, ορισμένες από τις οποίες είναι γνωστές για παγκόσμια σκάνδαλα δωροδοκιών, όπως συνέβη και στην Ελλάδα.
Εν τούτοις, θεωρείται βέβαιο πως θα αναζητηθεί πολιτική λύση, αφού τα πρόστιμα θα μπορούσαν να ανέλθουν σε εκατοντάδες δισεκατομμύρια € (πηγή), ενώ ίσως χρησιμοποιηθεί το σκάνδαλο για τον εκβιασμό της Γερμανίας στο θέμα της TISA/TTIP (ανάλυση) – ευρύτερα, για την προώθηση του οικονομικού ΝΑΤΟ (ανάλυση).
Ως εκ τούτου, ο κίνδυνος να εκβιαστεί ολόκληρη η ΕΕ, λόγω της γερμανικής διαφθοράς, είναι εξαιρετικά μεγάλος – γεγονός που θα διαπιστωθεί πολύ σύντομα.
Επίλογος
Χωρίς καμία αμφιβολία, η τελευταία χώρα που θα μπορούσε ποτέ να κατηγορήσει την Ελλάδα για φοροδιαφυγή, για διαφθορά ή για διαπλοκή είναι η Γερμανία – επίσης, η τελευταία που έχει δικαίωμα να της αρνηθεί τη διαγραφή μέρους του χρέους, με τους όρους που εγκρίθηκαν στην ίδια το 1953.
Δυστυχώς όμως, οι ελληνικές κυβερνήσεις δεν είχαν ποτέ το θάρρος να το επιδιώξουν (ανάλυση), υποκλινόμενες ανέκαθεν στη γερμανίδα καγκελάριο – ενώ φαίνεται πως καμία δεν ήταν και δεν είναι σε θέση να κατανοήσει πως η Ελλάδα οδηγείται στο γκρεμό, με αποκλειστικά δική τους υπευθυνότητα.
Ακόμη δε και ο σημερινός πρωθυπουργός δεν δίστασε να κατηγορήσει τους Έλληνες, απευθυνόμενος στη διεθνή κοινότητα – ενώ επιβραβεύθηκε με μία δεύτερη ευκαιρία, παρά τις κατηγορίες, καθώς επίσης τα απίστευτα λάθη του στο επτάμηνο που πέρασε. Ίσως όμως η κοινή γνώμη να είναι περισσότερο σοφή από εμάς, οπότε να έχει δίκιο, όσον αφορά τις κομματικές επιλογές της – κάτι που ευχόμαστε και ελπίζουμε φυσικά, θεωρώντας πως οι ατομικές απόψεις είναι πολύ λιγότερο ορθολογικές, σε σχέση με τις συλλογικές.
Μέλει βέβαια να αποδειχθεί στους επόμενους μήνες – ενώ ασφαλώς η συγκυρία, το σκάνδαλο της VW δηλαδή, είναι εξαιρετικά θετική για την πατρίδα μας, αρκεί να χρησιμοποιηθεί σωστά από την πολιτική της ηγεσία. Σε κάθε περίπτωση, η Ελλάδα έχει την τρίτη και τελευταία της ευκαιρία να ξεφύγει από την ολοκληρωτική καταστροφή – κάτι που ασφαλώς συνειδητοποιούν όλοι.
«Πολύ συχνά, αυτοί που κατηγορούν τους άλλους για «παραβατικές συμπεριφορές», όπως είναι η διαφθορά, η φοροδιαφυγή, η εξαπάτηση κοκ., είναι οι ίδιοι δράστες – κρίνοντας «εξ ιδίων τα αλλότρια», όπως πολύ σωστά περιγράφεται η συγκεκριμένη πράξη τους.
Ακριβώς αυτό συμβαίνει με τη Γερμανία, την πλέον διεφθαρμένη χώρα του πλανήτη – η οποία έχει το υποκριτικό θράσος να κατηγορεί την Ελλάδα για παραβάσεις, στις οποίες η ίδια κατέχει τα σκήπτρα».
Άρθρο
Είναι προφανές πως η «σύλληψη» της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας για απάτη, αποτελεί μόνο την κορυφή του παγόβουνου, όσον αφορά τη διαφθορά στη χώρα – την οποία έχουμε επισημάνει πολλές φορές, τόσο σε σχέση με τον Οργανισμό Διεθνούς Διαφάνειας που εδρεύει στο Βερολίνο, έχοντας ως μέλη του τους μεγαλύτερους διαφθορείς σε παγκόσμιο επίπεδο (ανάλυση), όσο και στο θέμα της οργανωμένης φοροδιαφυγής (άρθρο).
Ειδικά όσον αφορά την αυτοκινητοβιομηχανία (Volkswagen ή VW), είναι εύλογο πως κανένας δεν εγκαθιστά κατά λάθος ένα τόσο έξυπνο λογισμικό, το οποίο χρησιμεύει για να παραπλανήσει τις εποπτικές Αρχές. Το γεγονός δε ότι, η VW προσπάθησε ανεπιτυχώς να υποβαθμίσει την παράβαση της, είναι ακόμη πιο εγκληματικό – αφού έχει τεκμηριωθεί πως τα δηλητηριώδη καυσαέρια προκαλούν αναπνευστικά προβλήματα, ενώ αυξάνουν το ποσοστό θνησιμότητας, λόγω καρδιακών ή πνευμονικών παθήσεων.
Εν τούτοις, η συστηματική απάτη της VW δεν μπορεί να θεωρηθεί ως μία εντυπωσιακή αποκάλυψη των αμερικανικών Αρχών – αφού αποτελεί κοινό μυστικό το ότι, όλοι οι Γερμανοί κατασκευαστές αυτοκινήτων εξαπατούν σε σταθερή βάση τους καταναλωτές, αφενός μεν όσον αφορά το ύψος της κατανάλωσης καυσίμων, αφετέρου τις εκπομπές καυσαερίων.
Αυτό τουλάχιστον συμπεραίνεται από μία έρευνα του 2014 (πηγή), σύμφωνα με την οποία οι πραγματικές εκπομπές καυσαερίων των σύγχρονων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων (Euro-6-Diesel), είναι κατά μέσον όρο επταπλάσιες, από όσο επιτρέπει η νομοθεσία. Ως εκ τούτου, τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα πωλούνται παράνομα ακόμη και εντός της Ευρώπης – κάτι που θα έλθει στην επιφάνεια πολύ σύντομα.
Εκτός αυτού, η εν λόγω απάτη των κατασκευαστών αποτελεί ταυτόχρονα μία γιγαντιαία φορολογική απάτη – επειδή ο συντελεστής, με τον οποίο υπολογίζεται η φορολογία των αυτοκινήτων (εκπομπή διοξειδίου του άνθρακος), μειώνεται τεχνητά με τη βοήθεια παραποιημένων αλγορίθμων που επηρεάζουν τον έλεγχο των μηχανών στα τεστ, με τα οποία καθορίζεται (πηγή).
Όσον αφορά τώρα την επίσημη κατανάλωση καυσίμων, όπως αυτή αναφέρεται από τους κατασκευαστές τους,πρόκειται στην καλύτερη περίπτωση για μία περίπου προσέγγιση της πραγματικής κατανάλωσης – η οποία είναι συνήθως κατά πολύ υψηλότερη, σε ποσοστό που υπερβαίνει το 25% (για τα πετρελαιοκίνητα το ποσοστό είναι ακόμη μεγαλύτερο, αφού υποχρεώνονται να τηρούν περιβαλλοντικούς κανόνες που την αυξάνουν).
Πολλοί πείθονται βέβαια πως ο τρόπος οδήγησης τους είναι υπεύθυνος για τη μεγαλύτερη κατανάλωση βενζίνης ή πετρελαίου – κάτι που δεν συμβαίνει, αφού οφείλεται στα διάφορα τρικ που χρησιμοποιούν οι κατασκευαστές, τα οποία μπορεί να διαπιστώσει κανείς από ένα έντυπο που εξέδωσε μία γερμανική περιβαλλοντική οργάνωση (πηγή).
Συνεχίζοντας στο θέμα των καυσαερίων, η γερμανική ICCT εξέτασε το 2014 δεκαπέντε διαφορετικά μοντέλα της γενιάς «Euro-6-Diesel», έξι διαφορετικών κατασκευαστών, σε συνθήκες φυσιολογικής κυκλοφορίας – από τα οποία μόνο το ένα ήταν σύμφωνο με τις προϋποθέσεις της νομοθεσίας.
Τα υπόλοιπα 14 αυτοκίνητα εμφάνισαν τρομακτικές αποκλίσεις, έως και 25πλάσιες από τις επιτρεπόμενες – γεγονός που σημαίνει πως, εάν το συγκεκριμένο «δείγμα» ήταν αντιπροσωπευτικό, τότε το 20% των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων δεν θα επιτρεπόταν να πουληθούν ούτε πριν από 22 χρόνια, με την τότε νομοθεσία. Επομένως, δεν θα έπρεπε να εντυπωσιάζεται κανείς με την αποκάλυψη της αμερικανικής EPA – σύμφωνα με την οποία τα αυτοκίνητα της VW που ελέγχθηκαν υπερβαίνουν τα ανώτατα όρια εκπομπών καυσαερίων έως και 40 φορές (4.000%).
Το βρώμικο μυστικό
Περαιτέρω, στους κύκλους της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας είναι κοινό μυστικό το ότι, οι σύγχρονες παραλλαγές των λογισμικών που αφορούν τον έλεγχο των μηχανών εμπεριέχουν ένα «ειδικό σύστημα», το οποίο αναγνωρίζει ένα όχημα που «τεστάρεται» – κάτι για το οποίο κατηγορήθηκε η BMW από ένα εξειδικευμένο περιοδικό (πηγή).
Αν και επρόκειτο δε για μία μοτοσυκλέτα, θεωρείται απίθανο να μην χρησιμοποιείται και για τα αυτοκίνητα της βιομηχανίας – ενώ το ειδικό αυτό σύστημα ενεργοποιεί ένα λογισμικό που τροποποιεί τον ψεκασμό με καύσιμα, έτσι ώστε να μειώνονται οι εκπομπές καυσαερίων κατά τη διάρκεια ελέγχων (τεστ) από τις Αρχές.
Το συγκεκριμένο σύστημα δεν είναι βέβαια κατάλληλο για την κανονική λειτουργία του αυτοκινήτου – αφού πρόκειται για κάτι που χρησιμεύει μόνο για την παραποίηση των στοιχείων, κατά τη διάρκεια των ελέγχων καταλληλότητας των αυτοκινήτων. Χωρίς αυτό το σύστημα τώρα, τα αυτοκίνητα της παραπάνω σειράς δεν θα επιτρεπόταν να κυκλοφορήσουν ούτε στην Ευρώπη, ούτε στις Η.Π.Α.
Είναι αφελές λοιπόν να αναρωτιέται κανείς εάν η συγκεκριμένη παράβαση αφορά μόνο τη VW, αποκλειστικά για τα αυτοκίνητα της που κυκλοφορούν στις Η.Π.Α. Αντίθετα, αφορά πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, εάν όχι όλες, οι οποίες αδιαφορούν για τους κανόνες που έχει υιοθετήσει η Ευρώπη, καθώς επίσης οι Η.Π.Α., όσον αφορά το περιβάλλον και την υγεία των ανθρώπων – είτε παραποιώντας τα στοιχεία και εξαπατώντας τις Αρχές, είτε με τα «λόμπι» τους στην πολιτική, είτε χρηματίζοντας αυτούς που πρέπει.
Φυσικά κανένας δεν περιμένει πως θα τιμωρηθούν οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες από την προστάτιδα τους – από την καγκελάριο της χώρας η οποία, αντίθετα, επιμένει στην παραδειγματική τιμωρία της δήθεν διεφθαρμένης Ελλάδας. Προφανώς λοιπόν δεν πρόκειται να αποκαλυφθεί αυτή η συστηματική απάτη από τη γερμανική πολιτική – ενώ η VW θα παρουσιασθεί ως ο μετανοιωμένος παραβάτης, ο οποίος είναι πρόθυμος να πληρώσει για το σφάλμα του.
Είναι προφανές πως η «σύλληψη» της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας για απάτη, αποτελεί μόνο την κορυφή του παγόβουνου, όσον αφορά τη διαφθορά στη χώρα – την οποία έχουμε επισημάνει πολλές φορές, τόσο σε σχέση με τον Οργανισμό Διεθνούς Διαφάνειας που εδρεύει στο Βερολίνο, έχοντας ως μέλη του τους μεγαλύτερους διαφθορείς σε παγκόσμιο επίπεδο (ανάλυση), όσο και στο θέμα της οργανωμένης φοροδιαφυγής (άρθρο).
Ειδικά όσον αφορά την αυτοκινητοβιομηχανία (Volkswagen ή VW), είναι εύλογο πως κανένας δεν εγκαθιστά κατά λάθος ένα τόσο έξυπνο λογισμικό, το οποίο χρησιμεύει για να παραπλανήσει τις εποπτικές Αρχές. Το γεγονός δε ότι, η VW προσπάθησε ανεπιτυχώς να υποβαθμίσει την παράβαση της, είναι ακόμη πιο εγκληματικό – αφού έχει τεκμηριωθεί πως τα δηλητηριώδη καυσαέρια προκαλούν αναπνευστικά προβλήματα, ενώ αυξάνουν το ποσοστό θνησιμότητας, λόγω καρδιακών ή πνευμονικών παθήσεων.
Εν τούτοις, η συστηματική απάτη της VW δεν μπορεί να θεωρηθεί ως μία εντυπωσιακή αποκάλυψη των αμερικανικών Αρχών – αφού αποτελεί κοινό μυστικό το ότι, όλοι οι Γερμανοί κατασκευαστές αυτοκινήτων εξαπατούν σε σταθερή βάση τους καταναλωτές, αφενός μεν όσον αφορά το ύψος της κατανάλωσης καυσίμων, αφετέρου τις εκπομπές καυσαερίων.
Αυτό τουλάχιστον συμπεραίνεται από μία έρευνα του 2014 (πηγή), σύμφωνα με την οποία οι πραγματικές εκπομπές καυσαερίων των σύγχρονων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων (Euro-6-Diesel), είναι κατά μέσον όρο επταπλάσιες, από όσο επιτρέπει η νομοθεσία. Ως εκ τούτου, τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα πωλούνται παράνομα ακόμη και εντός της Ευρώπης – κάτι που θα έλθει στην επιφάνεια πολύ σύντομα.
Εκτός αυτού, η εν λόγω απάτη των κατασκευαστών αποτελεί ταυτόχρονα μία γιγαντιαία φορολογική απάτη – επειδή ο συντελεστής, με τον οποίο υπολογίζεται η φορολογία των αυτοκινήτων (εκπομπή διοξειδίου του άνθρακος), μειώνεται τεχνητά με τη βοήθεια παραποιημένων αλγορίθμων που επηρεάζουν τον έλεγχο των μηχανών στα τεστ, με τα οποία καθορίζεται (πηγή).
Όσον αφορά τώρα την επίσημη κατανάλωση καυσίμων, όπως αυτή αναφέρεται από τους κατασκευαστές τους,πρόκειται στην καλύτερη περίπτωση για μία περίπου προσέγγιση της πραγματικής κατανάλωσης – η οποία είναι συνήθως κατά πολύ υψηλότερη, σε ποσοστό που υπερβαίνει το 25% (για τα πετρελαιοκίνητα το ποσοστό είναι ακόμη μεγαλύτερο, αφού υποχρεώνονται να τηρούν περιβαλλοντικούς κανόνες που την αυξάνουν).
Πολλοί πείθονται βέβαια πως ο τρόπος οδήγησης τους είναι υπεύθυνος για τη μεγαλύτερη κατανάλωση βενζίνης ή πετρελαίου – κάτι που δεν συμβαίνει, αφού οφείλεται στα διάφορα τρικ που χρησιμοποιούν οι κατασκευαστές, τα οποία μπορεί να διαπιστώσει κανείς από ένα έντυπο που εξέδωσε μία γερμανική περιβαλλοντική οργάνωση (πηγή).
Συνεχίζοντας στο θέμα των καυσαερίων, η γερμανική ICCT εξέτασε το 2014 δεκαπέντε διαφορετικά μοντέλα της γενιάς «Euro-6-Diesel», έξι διαφορετικών κατασκευαστών, σε συνθήκες φυσιολογικής κυκλοφορίας – από τα οποία μόνο το ένα ήταν σύμφωνο με τις προϋποθέσεις της νομοθεσίας.
Τα υπόλοιπα 14 αυτοκίνητα εμφάνισαν τρομακτικές αποκλίσεις, έως και 25πλάσιες από τις επιτρεπόμενες – γεγονός που σημαίνει πως, εάν το συγκεκριμένο «δείγμα» ήταν αντιπροσωπευτικό, τότε το 20% των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων δεν θα επιτρεπόταν να πουληθούν ούτε πριν από 22 χρόνια, με την τότε νομοθεσία. Επομένως, δεν θα έπρεπε να εντυπωσιάζεται κανείς με την αποκάλυψη της αμερικανικής EPA – σύμφωνα με την οποία τα αυτοκίνητα της VW που ελέγχθηκαν υπερβαίνουν τα ανώτατα όρια εκπομπών καυσαερίων έως και 40 φορές (4.000%).
Το βρώμικο μυστικό
Περαιτέρω, στους κύκλους της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας είναι κοινό μυστικό το ότι, οι σύγχρονες παραλλαγές των λογισμικών που αφορούν τον έλεγχο των μηχανών εμπεριέχουν ένα «ειδικό σύστημα», το οποίο αναγνωρίζει ένα όχημα που «τεστάρεται» – κάτι για το οποίο κατηγορήθηκε η BMW από ένα εξειδικευμένο περιοδικό (πηγή).
Αν και επρόκειτο δε για μία μοτοσυκλέτα, θεωρείται απίθανο να μην χρησιμοποιείται και για τα αυτοκίνητα της βιομηχανίας – ενώ το ειδικό αυτό σύστημα ενεργοποιεί ένα λογισμικό που τροποποιεί τον ψεκασμό με καύσιμα, έτσι ώστε να μειώνονται οι εκπομπές καυσαερίων κατά τη διάρκεια ελέγχων (τεστ) από τις Αρχές.
Το συγκεκριμένο σύστημα δεν είναι βέβαια κατάλληλο για την κανονική λειτουργία του αυτοκινήτου – αφού πρόκειται για κάτι που χρησιμεύει μόνο για την παραποίηση των στοιχείων, κατά τη διάρκεια των ελέγχων καταλληλότητας των αυτοκινήτων. Χωρίς αυτό το σύστημα τώρα, τα αυτοκίνητα της παραπάνω σειράς δεν θα επιτρεπόταν να κυκλοφορήσουν ούτε στην Ευρώπη, ούτε στις Η.Π.Α.
Είναι αφελές λοιπόν να αναρωτιέται κανείς εάν η συγκεκριμένη παράβαση αφορά μόνο τη VW, αποκλειστικά για τα αυτοκίνητα της που κυκλοφορούν στις Η.Π.Α. Αντίθετα, αφορά πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, εάν όχι όλες, οι οποίες αδιαφορούν για τους κανόνες που έχει υιοθετήσει η Ευρώπη, καθώς επίσης οι Η.Π.Α., όσον αφορά το περιβάλλον και την υγεία των ανθρώπων – είτε παραποιώντας τα στοιχεία και εξαπατώντας τις Αρχές, είτε με τα «λόμπι» τους στην πολιτική, είτε χρηματίζοντας αυτούς που πρέπει.
Φυσικά κανένας δεν περιμένει πως θα τιμωρηθούν οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες από την προστάτιδα τους – από την καγκελάριο της χώρας η οποία, αντίθετα, επιμένει στην παραδειγματική τιμωρία της δήθεν διεφθαρμένης Ελλάδας. Προφανώς λοιπόν δεν πρόκειται να αποκαλυφθεί αυτή η συστηματική απάτη από τη γερμανική πολιτική – ενώ η VW θα παρουσιασθεί ως ο μετανοιωμένος παραβάτης, ο οποίος είναι πρόθυμος να πληρώσει για το σφάλμα του.
Όσον αφορά τη φοροδιαφυγή που συντελείται ταυτόχρονα, μέσω της παραποίησης των στοιχείων, η οποία υπολογίζεται στα 200 εκ. ετησίως (πηγή), δεν πρόκειται να αναφερθεί πουθενά – αφού στην ουσία αποτελεί μία καλυμμένη επιδότηση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία φυσικά δεν υπόκειται στις απαγορεύσεις που ισχύουν για τις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ.
Εκτός από τα παραπάνω, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία κατηγορείται για πολλές άλλες παραβάσεις, οι οποίες ποτέ δεν βλέπουν τα φώτα της δημοσιότητας – όπως στο παράδειγμα της Porsche Cayene Turbo Diesel (4,1 λίτρα με 385 ίππους), όπου φυσικά κανένας δεν πιστεύει πως εκπέμπει μόνο 209 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο.
Εύλογα λοιπόν αναρωτιέται κανείς εάν η Γερμανία είναι η πλέον διεφθαρμένη χώρα του πλανήτη – ειδικά από το παράδειγμα της VW, το οποίο θεωρείται από τόσους πολλούς ως η κορυφή του παγόβουνου, χωρίς όμως ποτέ να αναφερθεί από τα γερμανικά ή, έστω, από τα ευρωπαϊκά ΜΜΕ. Εάν δεν πρόκειται λοιπόν για ένακαρτέλ, για μία οργάνωση όπως η Μαφία που αποσιωπά τα πάντα, πως αλλιώς άραγε θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί;
Η εντιμότατη εταίρος μας
Προφανώς, η γερμανική κυβέρνηση έχει τη δυνατότητα να εκβιάζει τους πάντες, προωθώντας μόνο τα δικά της εθνικά συμφέροντα, ακόμη και όταν πρόκειται για το περιβάλλον – κάτι που έχουμε διαπιστώσει πολλές φορές στην Οικονομία, όπου απομυζεί συστηματικά όλους τους εταίρους της, με υποχείριο την ΕΚΤ (ανάλυση).
Ειδικότερα, στο παράδειγμα της ευρωπαϊκής κρίσης χρέους, ο βασικός κατηγορούμενος για όλα τα δεινά της Ευρώπης ήταν η Ελλάδα – ενώ ποτέ δεν ακούστηκε κάτι για την εγκληματική συμπεριφορά των τραπεζών, οι οποίες διασώθηκαν με τα χρήματα των φορολογουμένων.
Παρά το ότι δε στις Η.Π.Α. η Bank of America τιμωρήθηκε με το ποσόν των 17 δις $ για τις ατασθαλίες της, η Deutsche Bank, η οποία «συνελήφθη» για πολύ περισσότερες και μεγαλύτερες παραβάσεις, δεν τιμωρήθηκε ανάλογα ποτέ και από κανέναν.
Δύο μέτρα και δύο σταθμά χρησιμοποιεί λοιπόν η εντιμότατη εταίρος μας, η ηθικότατη καγκελάριος, απέναντι στην οποία υποκλίνεται η Κομισιόν, καθώς επίσης ο εύθικτος πρόεδρος της – ο οποίος δήθεν ανησυχεί για τη Δημοκρατία στην Ευρώπη, κατηγορώντας τη συμπεριφορά των Ευρωπαίων απέναντι στους πρόσφυγες.
Ξεχνάει βέβαια πως, πριν από μερικούς μήνες, στραγγάλισε από κοινού με τους υπόλοιπους την Ελλάδα, εκβιάζοντας την κυβέρνηση της να υπογράψει ένα θανατηφόρο μνημόνιο – μέσω του οποίου θα λεηλατηθεί τόσο η δημόσια, όσο και η ιδιωτική περιουσία των Ελλήνων.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία
Είναι γνωστό πως πρόκειται για έναν από τους σημαντικότερους κλάδους της χώρας, ειδικά όσον αφορά τις εξαγωγές – γεγονός που επεξηγεί τις προσπάθειες συγκάλυψης του σκανδάλου της VW, τόσο από την πολιτική, όσο και από αρκετά ΜΜΕ. Ειδικότερα (πηγή) τα εξής:
(α) Το 2013 παράχθηκαν περί τα 13 εκ. οχήματα, τα οποία αντιστοιχούν στο 17% περίπου της παγκόσμιας παραγωγής – ενώ οι 21 από τους 100 κορυφαίους προμηθευτές της αυτοκινητοβιομηχανίας, προέρχονται από τη Γερμανία. Το 2014, ο τζίρος της βιομηχανίας αυτοκινήτων υπολογίσθηκε στα 384 δις €, αποτελώντας το 20% των συνολικών γερμανικών βιομηχανικών εσόδων ή το 2,7% του ΑΕΠ της χώρας.
(β) Το 20% των γερμανικών εξαγωγών αφορά αυτοκίνητα και ανταλλακτικά – ενώ η Γερμανία είναι η νούμερο ένα αγορά της Ευρώπης στον τομέα των αυτοκινήτων. Το 20% των αυτοκινήτων παγκοσμίως έχει γερμανικό όνομα – ενώ το 77% των αυτοκινήτων που παράχθηκαν στη Γερμανία το 2014 προοριζόταν για τις διεθνείς αγορές.
(γ) Καμία άλλη χώρα παγκοσμίως δεν χαρακτηρίζεται από μία τόσο μεγάλη συγκέντρωση επιχειρήσεων που σχετίζονται με το αυτοκίνητο – όπως φαίνεται από το γράφημα που ακολουθεί.
Περαιτέρω, ειδικά όσον αφορά τη VW, κατέχει το 10% των παγκοσμίων πωλήσεων αυτοκινήτων, με τζίρο που υπερβαίνει τα 200 δις € ετησίως (υψηλότερος από το ελληνικό ΑΕΠ) – ενώ το 70% των οχημάτων της πωλείται εκτός Γερμανίας. Απασχολεί περί τα 600.000 άτομα διεθνώς και περισσότερο από το 1/3 των ανθρώπων που εργάζονται στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία εντός της χώρας (775.000).
Ολοκληρώνοντας, ενώ ο χρηματοπιστωτικός τομέας είναι η κινητήρια δύναμη της αμερικανικής οικονομίας, η αυτοκινητοβιομηχανία είναι η αντίστοιχη της Γερμανίας – ειδικά όσον αφορά τις εξαγωγές, οι οποίες υπολογίζονται στο 40% του συνολικού γερμανικού ΑΕΠ. Επομένως, το πλήγμα θα είναι πολύ σοβαρό για τη χώρα – εάν φυσικά δεν ελαφρυνθεί από τις Η.Π.Α., έναντι ανίερων ανταλλαγμάτων.
Τα αμερικανικά πρόστιμα
Η VW έχει παραβεί τον αμερικανικό νόμο «Clean Air Act», ο οποίος ισχύει από το 1963, γεγονός που σημαίνει ότι απειλείται με πρόστιμο ύψους 18 δις $ – έχοντας εν πρώτοις δημιουργήσει αποθεματικά 6,5 δις € για τα απαραίτητα μέτρα που θα ληφθούν, όσον αφορά τα «παράνομα» αυτοκίνητα που κυκλοφορούν ήδη στις Η.Π.Α. Αποθεματικά για τις κυρώσεις δεν έχουν ακόμη δημιουργηθεί.
Εκτός από τους υπεύθυνους manager της εταιρείας, οι οποίοι θα τιμωρηθούν, με την ποινή για το αδίκημα της απάτης να συμπεριλαμβάνει χρηματική αποζημίωση, καθώς επίσης φυλάκιση έως πέντε έτη, το νομικό πρόσωπο, η επιχείρηση δηλαδή, είναι επίσης υπεύθυνη.
Ολοκληρώνοντας, ενώ ο χρηματοπιστωτικός τομέας είναι η κινητήρια δύναμη της αμερικανικής οικονομίας, η αυτοκινητοβιομηχανία είναι η αντίστοιχη της Γερμανίας – ειδικά όσον αφορά τις εξαγωγές, οι οποίες υπολογίζονται στο 40% του συνολικού γερμανικού ΑΕΠ. Επομένως, το πλήγμα θα είναι πολύ σοβαρό για τη χώρα – εάν φυσικά δεν ελαφρυνθεί από τις Η.Π.Α., έναντι ανίερων ανταλλαγμάτων.
Τα αμερικανικά πρόστιμα
Η VW έχει παραβεί τον αμερικανικό νόμο «Clean Air Act», ο οποίος ισχύει από το 1963, γεγονός που σημαίνει ότι απειλείται με πρόστιμο ύψους 18 δις $ – έχοντας εν πρώτοις δημιουργήσει αποθεματικά 6,5 δις € για τα απαραίτητα μέτρα που θα ληφθούν, όσον αφορά τα «παράνομα» αυτοκίνητα που κυκλοφορούν ήδη στις Η.Π.Α. Αποθεματικά για τις κυρώσεις δεν έχουν ακόμη δημιουργηθεί.
Εκτός από τους υπεύθυνους manager της εταιρείας, οι οποίοι θα τιμωρηθούν, με την ποινή για το αδίκημα της απάτης να συμπεριλαμβάνει χρηματική αποζημίωση, καθώς επίσης φυλάκιση έως πέντε έτη, το νομικό πρόσωπο, η επιχείρηση δηλαδή, είναι επίσης υπεύθυνη.
Ειδικότερα, για κάθε μία επί μέρους παράβαση (εν προκειμένω πρόκειται για εκατομμύρια παραβάσεις), τα αμερικανικά δικαστήρια μπορούν να επιβάλλουν πρόστιμα έως και 10 εκ. € – ενώ ανάλογες τιμωρίες έχουν επιβληθεί σε γερμανικές επιχειρήσεις στο παρελθόν όπως στη Mercedes, στη Siemens, στην MAN και στη Ferrostaal, ορισμένες από τις οποίες είναι γνωστές για παγκόσμια σκάνδαλα δωροδοκιών, όπως συνέβη και στην Ελλάδα.
Εν τούτοις, θεωρείται βέβαιο πως θα αναζητηθεί πολιτική λύση, αφού τα πρόστιμα θα μπορούσαν να ανέλθουν σε εκατοντάδες δισεκατομμύρια € (πηγή), ενώ ίσως χρησιμοποιηθεί το σκάνδαλο για τον εκβιασμό της Γερμανίας στο θέμα της TISA/TTIP (ανάλυση) – ευρύτερα, για την προώθηση του οικονομικού ΝΑΤΟ (ανάλυση).
Ως εκ τούτου, ο κίνδυνος να εκβιαστεί ολόκληρη η ΕΕ, λόγω της γερμανικής διαφθοράς, είναι εξαιρετικά μεγάλος – γεγονός που θα διαπιστωθεί πολύ σύντομα.
Επίλογος
Χωρίς καμία αμφιβολία, η τελευταία χώρα που θα μπορούσε ποτέ να κατηγορήσει την Ελλάδα για φοροδιαφυγή, για διαφθορά ή για διαπλοκή είναι η Γερμανία – επίσης, η τελευταία που έχει δικαίωμα να της αρνηθεί τη διαγραφή μέρους του χρέους, με τους όρους που εγκρίθηκαν στην ίδια το 1953.
Δυστυχώς όμως, οι ελληνικές κυβερνήσεις δεν είχαν ποτέ το θάρρος να το επιδιώξουν (ανάλυση), υποκλινόμενες ανέκαθεν στη γερμανίδα καγκελάριο – ενώ φαίνεται πως καμία δεν ήταν και δεν είναι σε θέση να κατανοήσει πως η Ελλάδα οδηγείται στο γκρεμό, με αποκλειστικά δική τους υπευθυνότητα.
Ακόμη δε και ο σημερινός πρωθυπουργός δεν δίστασε να κατηγορήσει τους Έλληνες, απευθυνόμενος στη διεθνή κοινότητα – ενώ επιβραβεύθηκε με μία δεύτερη ευκαιρία, παρά τις κατηγορίες, καθώς επίσης τα απίστευτα λάθη του στο επτάμηνο που πέρασε. Ίσως όμως η κοινή γνώμη να είναι περισσότερο σοφή από εμάς, οπότε να έχει δίκιο, όσον αφορά τις κομματικές επιλογές της – κάτι που ευχόμαστε και ελπίζουμε φυσικά, θεωρώντας πως οι ατομικές απόψεις είναι πολύ λιγότερο ορθολογικές, σε σχέση με τις συλλογικές.
Μέλει βέβαια να αποδειχθεί στους επόμενους μήνες – ενώ ασφαλώς η συγκυρία, το σκάνδαλο της VW δηλαδή, είναι εξαιρετικά θετική για την πατρίδα μας, αρκεί να χρησιμοποιηθεί σωστά από την πολιτική της ηγεσία. Σε κάθε περίπτωση, η Ελλάδα έχει την τρίτη και τελευταία της ευκαιρία να ξεφύγει από την ολοκληρωτική καταστροφή – κάτι που ασφαλώς συνειδητοποιούν όλοι.
hellasforce
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου